Unele companii îşi schimbă în mod drastic politica de recrutare, iar interviul binecunoscut la care participă candidaţii ar putea să dispară, relatează publicaţia Inc. Dar tot mai multe voci susţin că interviul clasic, de angajare, este o unealtă extrem de ineficientă în foarte multe procese de recrutate. Mai precis, în 81% din cazuri. Cel puţin aşa susţine Ron Friedman, un psiholog de renume mondial, care a primit o sumedenie de premii.
Friedman spune că în cadrul acestor discuţii se crează condiţiile propice pentru ca oamenii să mintă, pentru că aceasta este singura cale de a obţine slujba pentru care au aplicat.
De pildă, este evident că aceia care admit că nu deţin competenţele necesare nu vor primi job-ul. Singura opţiune este să purtăm o discuţie în jurul cozii, pentru a crea o impresie falsă.
Dar chiar şi în cazul în care un candidat dă doar răspunsuri 100% oneste, există semne de întrebare legate de competenţa şi imparţialitatea celor sau celui care îi face evaluarea. Şi asta, spune Friedman, se datorează felului în care funcţionează creierul nostru. De pildă:
- Oamenii care arată bine primesc, de regulă, evaluări mai bune decât ceilalţi.
- Oamenii care sunt înalţi primesc, adesea, evaluări mai bune decât cei scunzi, mai cu seamă în cazul bărbaţilor. Unele studii corelează chiar mărimea salariului cu înălţimea.
- Oamenii cu un anumit timbru vocal sunt consideraţi ca fiind mai de încredere, mai integri.
Pentru a evita astfel de situaţii, în care interviurile nu sunt cea mai bună soluţie pentru a recruta oameni noi, Friedman propune o soluţie pe care o numeşte Audiţii pentru slujbă. Aşa cum muzicienii, interpreţii şi actorii sunt aleşi pentru anumite roluri, la fel ar trebui să se întâmple şi în cazul companiilor, argumentează psihologul. De pildă, în cazul unui reprezentant de vânzări, ar fi folositoare o perioadă de câteva ore în care să poată fi evaluat cu privire la calităţile sale.
În cazul designerilor de web, şi aceştia pot primi probe practice. În orice caz, prima impresie va fi legată de felul în care se comportă la muncă, nu de felul în care răspunde la întrebări.
Unele companii îşi schimbă în mod drastic politica de recrutare, iar interviul binecunoscut la care participă candidaţii ar putea să dispară, relatează publicaţia Inc. Dar tot mai multe voci susţin că interviul clasic, de angajare, este o unealtă extrem de ineficientă în foarte multe procese de recrutate. Mai precis, în 81% din cazuri. Cel puţin aşa susţine Ron Friedman, un psiholog de renume mondial, care a primit o sumedenie de premii.
Friedman spune că în cadrul acestor discuţii se crează condiţiile propice pentru ca oamenii să mintă, pentru că aceasta este singura cale de a obţine slujba pentru care au aplicat.
De pildă, este evident că aceia care admit că nu deţin competenţele necesare nu vor primi job-ul. Singura opţiune este să purtăm o discuţie în jurul cozii, pentru a crea o impresie falsă.
Dar chiar şi în cazul în care un candidat dă doar răspunsuri 100% oneste, există semne de întrebare legate de competenţa şi imparţialitatea celor sau celui care îi face evaluarea. Şi asta, spune Friedman, se datorează felului în care funcţionează creierul nostru. De pildă:
Pentru a evita astfel de situaţii, în care interviurile nu sunt cea mai bună soluţie pentru a recruta oameni noi, Friedman propune o soluţie pe care o numeşte Audiţii pentru slujbă. Aşa cum muzicienii, interpreţii şi actorii sunt aleşi pentru anumite roluri, la fel ar trebui să se întâmple şi în cazul companiilor, argumentează psihologul. De pildă, în cazul unui reprezentant de vânzări, ar fi folositoare o perioadă de câteva ore în care să poată fi evaluat cu privire la calităţile sale.
În cazul designerilor de web, şi aceştia pot primi probe practice. În orice caz, prima impresie va fi legată de felul în care se comportă la muncă, nu de felul în care răspunde la întrebări.