Top 15 reguli SEO de care trebuie sa tii cont pentru o indexare eficienta a site-ului tau

  • 1 mar. 2018, 11:45
  • 1 348

Google lucrează foarte mult la calitatea serviciilor pe care le oferă, astfel încât utlizatorii motorului de căutare să găsească cele mai relevante informații atunci când fac o căutare în uriașa baza de date. Am făcut, mai jos, o listă cu 15 cele mai importante reguli SEO pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vrei să aduci mai mult trafic pe site-ul tău.

Optimizare On-Site

1. Structura site-ului. Este foarte important să te asiguri că site-ul tău poate fi indexat și ușor accesat de Google.

Înscrie site-ul tău în Google Search Console (Webmaster Tools). Pentru ca inscrierea să fie 100% corectă trebuie să implementezi un Sitemap și un fișier Robots.txt. Prin aceste fișiere îi spui motorului de căutare ce pagini să indexeze, cât de des să iți viziteze site-ul, ce pagini să nu indexeze, etc.

2. Site-ul trebuie sa fie optimizat pentru mobil. În prezent, mai mult de 50% din căutările Google se fac de pe dispozitive mobile (telefoane sau tablete). Poți testa site-ul tău folosind tool-ul gratuit de la Google.

3. Folosește datele structuratePrin acestea îi poți oferi motorului de căutare date exacte despre serviciile sau produsele pe care le oferi. Poți folosi date structurate pentru produse, review-uri, servicii, locații, etc. Mai multe informații găsești aici.

4. Instalează un certificat SSL. În prezent Google nu penalizează site-urile care nu au certificate SSL instalate, dar il folosește ca factor de ranking. Mai bine de 70% din site-urile care apar în prima pagina Google au instalat un astfel de certificat, ceea ce arată că Google îi oferă o importanță din ce în ce mai mare. În plus, de la 1 octombrie, Google va semnala site-ul ca fiind nesigur, în bara de căutare Chrome.

5. Optimizează viteza de încărcare a site-ului. Google pune foarte mult accent pe acest lucru, îi plac paginile web care se încarcă rapid, asta deoarece studiile arată că o foarte mare parte din utilizatorii de internet păresesc site-ul în câteva secunde, dacă acesta se încarcă greu. Poți verifica viteza de încărcare a site-lui tău prin Google PageSpeed Insights.

6. Pastrează legatura dintre Server-Domeniu-Limba si Locație. De exemplu, daca site-ul se adresează vorbitorilor de limba română, din Romania, alege un server care se află în Romania și un domeniu .ro

7. Folsește rel=canonical pentru domeniu. Un site poate fi accesat atât cu www cât și fără www, Google va indexa ambele variante ale site-ului, atât cu www, cât și fără www. Astfel, poți fi penalizat pentru conținut duplicat și site-ul tău nu va fi afișat în căutări. De aceea, este necesar să alegi una din cele 2 variante și să faci un redirect canonical de la www, la non-www sau invers. Astfel Google va știi că este vorba despre același site și va indexa doar varianta către care faci redirect.

Optimizare On-Page

8. Keyword research. Este foarte important să știi ce anume caută oamenii pe Google. Degeaba optimizezi o pagina pentru cuvântul cheie “cel mai bun site”, dacă oamenii nu caută astfel de cuvinte. Pentru a afla ce anume caută oamenii și volumul de căutare poți folosi Google Keyword Planner sau multe alte tool-uri dezvoltate de companiile SEO.

9. Foloseste meta-title si meta-description. Meta-urile sunt titlu și descrierea care apar în Google, în momentul în care cineva face o căutare.

Meta-urile (titlul și descrierea) pot fi diferite de titlul articolului sau numele produsului, etc. Acestea se implementează în site prin diverse module, în funcție de platforma pe care este construit site-ul, sau manual, prin HTML, dacă site-ul nu dispune de un astfel de modul. În cazul în care ai un blog sau un site pe Wordpress, poți folosi unul din plugin-urile All in One SEO sau Yoast SEO.

Cuvantul cheie urmărit trebuie să apară atât în titlu, cât și în descriere. Google limiteză titlul la 60-70 de caractare și descrierea la aproximativ 160 de caractare, așadar trebuie să alegi cu atenție ce scrii în titlu și în descriere, astfel încât să reflecte foarte bine conținutul paginii tale și să obții un CTR organic bun.

10. Conținutul este REGE! Conținutul este foarte important pentru Google, care dorește să ofere utilizatorilor doar servicii de calitate. Astfel, este necesar să ai conținut 100% original și bine documentat.

11. Folosește tag-urile H1 și H2. Inserează în pagină titluri cu tag-ul H1 și H2, în care să incluzi cuvintele cheie urmărite.

12. Repetă cuvintele cheie și folosește cuvinte derivate ale acestora, dar nu face spam. Repetă principalul cuvânt cheie în pagină astfel încât să ai o densitate de aproximativ 1%. Pe lângă acesta folosește și cuvinte derivate ale acestuia și înrudite cu acesta (sinonime, prefixe, sufixe, singular, plural, etc.). În exemplul de mai sus, putem folosi dermatoscopie, dermatoscopia, dermatoscopice, dermatologie, dermatologic, etc.

13. Nu face totul pentru motorul de căutare. Conținutul paginii trebuie să ofere răspunsuri reale, să fie actualizat constant, pentru oameni reali, nu exagera cu optimizarea paginii.

14. Inserează link-uri către alte pagini sau site-uri cu autoritate în domeniu.

15. Link building-ul este, după parerea noastră, și nu numai, cea mai importantă parte a procesului de optimizare SEO. Acesta înseamnă, în principal, atragerea de linkuri către site-ul propiu.

În prezent, Google clasează site-urile după un altgoritm complex, prin care ia în considerare toate cele explicate mai sus + Autoritatea Domeniului și Autoritatea Paginii (DA și PA). Poți afla cât de autoritar este site-ul tău folosind unul din tool-urile dezvoltate de marile companii de SEO. Noi, la Concept24, folosim MOZ, Ahrefs și Cognitive SEO.

Pentru a obține un scor cât mai mare trebuie să atragi linkuri de calitate, linkuri do-follow de pe site-uri cât mai mari, cu conținut de calitate și trafic mare. Acesta este principalul obstacol al oricărui om de SEO, deoarece este foarte greu să obții astfel de linkuri.

Alte modalități prin care îi poți spune motorului de căutare (Google) ca site-ul tău are conținut de calitate este să inserezi în site butoane de Social Media și să îndemni utilizatorii să iți dea like-uri, să distribuie articolele tale, să lase comentarii, etc.