De ce își recunosc marii lideri greșelile

  • 12 mar. 2018, 10:26
  • 407

A fi un lider înseamnă cel mai des a conduce și a fi una cu echipa, mai degrabă decât a avea o armată de angajați în fruntea cărora să te afli tu. Cu toate acestea, mulți lideri permit ego-ului să le influențeze modul de a conduce. Acest lucru nu numai că îngreunează creșterea organizațională, dar, de asemenea, stă în calea de a face ceea ce este mai bine pentru oamenii care servesc organizația.

Acești lideri cred, de asemenea, că ar trebui să aibă întotdeauna dreptate. Dimpotrivă, un adevărat lider este responsabil în a vedea că fiecare problemă are o soluție, sau poate reprezenta o oportunitate. 

Rajeev Shroff, Executive Business Coach, Fractional CEO, Transformation Consultant, Board Member este de părere că efectuarea de greșeli reprezintă o parte a unei călătorii. Acest lucru nu înseamnă să fii un lider nesăbuit.

Înseamnă a fi responsabil pentru motivul pentru care lucrurile nu au funcționat în favoarea ta și în ce mod ai fi putut aborda o problemă. Un lider responsabil cunoaște, de asemenea, experții în materie din cadrul echipei și îi împuternicește în timpul crizei, astfel încât să nu se producă nicio situație imprevizibilă în organizație.

A fi un mare lider reprezintă un proces continuu și pentru a vă asigura că vă dezvoltați ca un lider, iată câteva motive pentru care admiterea greșelilor dvs. este esențială.
 
Vulnerabilitatea fortifică echipa
 
Vulnerabilitatea este un semn de conducere puternică, însă mulți lideri se ascund în spatele titlului și ezită să fie vulnerabili de teamă că ar putea fi percepuți ca fiind slabi. Ei cred că vulnerabilitatea va submina prezența lor executivă și le va diminua autoritatea. Fără îndoială, acest lucru creează o ruptură între lideri și echipele lor. Membrii echipei doresc adesea să relaționeze cu liderii lor ca indivizi și vor să știe că și ei au experimentat obstacole similare pentru a ajunge acolo unde sunt astăzi. Un lider care își recunoaște greșelile ridică această barieră și arată un sentiment mai profund de responsabilitate care poate fi împărțit cu echipa. Acest lucru nu numai că întărește nucleul echipei, dar toată lumea va înțelege că este bine să își păzească spatele reciproc.
 
Duce la câștigarea respectului
 
Ca lider, echipa ta nu se așteaptă să fii perfect. Aceasta necesită numai atenția ta nedivizată și le oferă încrederea pentru a vă fi fiabile. Atunci când liderii sunt cinstiți cu privire la neajunsurile lor și învață din greșelile lor, ei câștigă respectul echipei și creează un mediu de transparență.

Liderii respectați nu se tem să provoace statu-quo-ul și să ia inițiative îndrăznețe. Da, se tem de consecințele unei decizii proaste. Dar jocul în condiții de siguranță nu poate câștiga niciodată respectul nimănui. Încrederea și respectul sunt ale lor care îndeplinesc rolul unui adevărat lider și abordează situațiile dificile pentru a obține rezultate bune. Ei știu cum să profite de oportunități, să anticipeze schimbările și să întreprindă cu mult curaj acțiuni.
 
Ridicarea implicării angajaților
 
Luarea de decizii și acceptarea provocărilor dificile sunt semn eale forței de conducere. Liderii mari nu se îndepărtează de riscuri. Ei își asumă cu ușurință responsabilitatea de a face față obstacolelor, își recunosc greșelile dacă nu reușesc să învețe din ele. Astfel de lideri conduc prin exemple. Ei îi încurajează pe angajați să ia decizii, indiferent de teama de a face ceva greșit. Acest lucru ridică ștafeta în ceea ce înseamnă angajamentul angajaților și îi împuternicește să ia mai multe inițiative cu riscul de a nu avea întotdeauna dreptate.
 
Stabiliți o cultură a încrederii
 
Liderii care își recunosc erorile învață din ele, câștigă respectul membrilor echipei și conduc prin exemple, creează în cele din urmă o cultură a încrederii. Acest tip de cultură promovează claritatea gândurilor, alinierea mai mare a forței de muncă, permite angajaților să trăiască cu o atitudine antreprenorială și stimulează inovația și creșterea. Oamenilor nu le plac surprizele la locul de muncă. Cu fiecare decizie și relație făcută, ei doresc să opereze într-un mediu care creează o plasă de siguranță și încurajează adevărul și transparența.
 
Greșelile sunt de multe ori învățături deghizate. Învățarea din greșelile dvs. înseamnă să vă lărgiți orizontul de cunoștințe și să creați noi oportunități. Noile oportunități duc la experiențe care facilitează identificarea problemelor. Acest proces glorifică o creștere a carierei liderului și avansează capacitatea membrilor echipei și a organizației pe care o deservesc.