Cum să realizezi o campanie publicitară pentru un magazin-online?

  • 4 iun. 2018, 9:57
  • 609

La fel ca și oricare companie, magazinul online are nevoie de publicitate. În prezent, piața comerțului electronic este o nișă destul de concurențială, de aceea trebuie să înțelegem că fără realizarea campaniilor publicitare nu vom obține rezultate scontate. Publicitatea trebuie să aducă rezultate tangibile de aceea este necesar ca aceasta să fie gîndită și realizată într-un mod eficient. Alegerea instrumentelor corespunzătoare, poate influența foarte mult eficiența anunțurilor publicitare și a mesajelor promovate.

UNDE POATE FI PLASATĂ PUBLICITATEA?

Eficiența și rezultatele vor depinde direct de metoda promovării serviciilor sau produselor propuse. Principalul scop al campaniei publicitare – atragerea a cît mai mulți clienți potențiali. În dependență de produsele/serviciile pe care le propune magazinul dvs online, trebuie să decideți neapărat unde anume să plasați publicitatea, astfel încît să atingeți acest scop. De asemenea, trebuie să înțelegeți că nu toate căile de publicitate pot fi cu adevărat funcționale pentru bussines-ul dvs. Să trecem în revistă cele mai populare modalități de publicitate care au potențial real de a aduce rezultate.

Publicitatea la TV

Să începem cu publicitatea la televiziune. În ultimii ani, publicitatea TV s-a depășit pe sine. Publicul principal al televizoarelor rămîne preponderent, persoanele în vîrstă. În principiu aceștia nu au nici o idee despre ce reprezintă comerțul electronic. Astfel magazinele online care specializează în vînzări de echipamente pentru bucătărie, cearșafuri sau aparate de uz casnic, nu obțin rezultate considerabile de la publicitatea TV. Majoritatea gospodinelor au televizoare în bucătărie și doar lipsa de timp liber le determină să atragă atenție spot-urilor publicitare la TV.

Publicitatea OutDoor.

Constă din banere fizice și alte suporturi pentru publicitate. Ceea ce ține de publicitatea outdoor, aceasta este o alegere destul de costisitoare. Dar eficiența acesteea este destul de serioasă. Internetul ocupă un timp considerabil în viața noastră și totuși circulăm prin oraș, folosim transportul public. Diferite anunțuri ni se ”aruncă în ochi” și ne atrag atenția dacă conținutul este cu adevărat interesant.

Publicitatea în rețelele de socializare.

Astăzi rețelele de socializare sunt întratît de populare, încît este greu să ne imaginăm o campanie publicitară eficientă fără participarea acestora. Un public larg și un număr imens de utilizatori, sunt motivele care permit realizarea unei campanii publicitare cu rezultate tangibile. Însă și aici, există două căi: (1) Crearea grupurilor sociale online, atragerea utilizatorilor și publicarea informațiilor de interes pentru clienți; (2) Publicitatea de Targetting – reprezintă anunțuri care vor atrage atenția prin titlu. Acestea vor lucra după aceleași principii ca și în spațiul de internet obișnuit. Ambele modalități pot asigura crearea unui interes sporit și atragerea clienților potențiali.

Publicitatea contextuală în Goodle AdWords și Yandex Direct.

Publicitatea contextuală – sunt anunțuri care pot asigura aceeași țintire a publicului concret care poate fi interesat de anumite produse/servicii. Aveți posibilitatea să controlați cheltuielile și să porniți/opriți campania publicitară în orice moment. Aceste elemente caracterizează publicitatea contextuală ca lider în acest domeniu. Unicul dezavantaj este costul înalt atunci cînd există o concurență substațială în segmentul pieței pe care îl reprezintă afacerea. În acest context, obțin rezultate tangibile doar companiile care pot să propună un preț maxim pentru direcționarea pe site.

Publicitatea magazinului-online în presă.

În zilele noastre, foarte puțini profită de posibiltiatea de plasare a publicității în presă. Fiind în dezavantaj față de Internet, presa nici nu v-a permite recuperarea investițiilor în cazul aplicării. De aceea realizînd o campanie publicitară în presă, riscați să pierdeți bani fără a obține un număr substanțial de clienți potențiali.6Publicitatea prin bannere mediaAceasta este o reprezentare grafică pe site. Aplicarea acestei modalități poate aduce o cerere considerabilă pentru serviciile sau produsele propuse. Mai ales, aceasta contribuie cel mai mult la popularizarea brand-ului cît și promovarea unor noi produse pe piață. Datorită efectului vizual puternic pe care îl reprezintă publicitatea prin Bannere media, există posibilitatea de a atrage atenția utilizatorului astfel încît acesta să fie stimulat să afle mai multe despre anumite servicii sau produse.

Instrumentele pentru realizarea campaniei publicitare trebuie alese în funcție de produsele și serviciile pe care le propune magazinul dvs online. Pentru rezultate eficiente, merită să apelați la cîteva instrumente în paralel. Însă cea mai optimală decezie este să apelați la specialiști în domeniu, care cunosc toate subtilitățile promovării unei afaceri online. Echipa profesionistă Studio Webmaster, v-a avea o abordare individuală pentru fiecare proiect în parte și v-a rezolva cele mai complicate sarcini, care pot apărea pe parcurs, pentru a asigura o campanie publicitare atractivă și eficientă.