Cum să îți construiești un brand personal de succes în zece pași simpli

  • 9 feb. 2021, 11:44
  • 1 730
  • 2

Dacă ai decis să citești acest articol înseamnă că știi deja ce presupune brandul personal și, mai ales, de ce este necesar să îți construiești unul. Cu alte cuvinte, ai ajuns la nivelul doi, acela în care îți dai seama că vrei să te afirmi și să îți consolidezi brandul personal, dar nu știi nici de unde să începi, nici ce anume face diferența.

Se prea poate să fi observat că anumiți oameni din domeniul tău sau din alte domenii și-au căpătat notorietatea de care au nevoie în businessul pe care îl desfășoară, dobândind statut de lideri de opinie sau influenceri, și te întrebi ce fac ei ca să se bucure de un succes pe care crezi că și tu îl meriți.

Ei bine, în cele ce urmează îți prezint zece pași simpli pe care îi poți urma ca să îți creezi brandul la care ai visat și să atingi succesul nesperat al celor pe care îi admiri.

Identifică motivația care stă la baza deciziei tale!

Înainte de orice, întreabă-te de ce vrei să faci ceea ce faci! Dacă vrei să devii freelancer sau antreprenor, este foarte important să știi de ce vrei să faci asta. Ce anume te motivează? Numai o motivație clară și bine conturată te va ajuta să continui ceea ce ai început, indiferent câte obstacole ți se vor pune în cale.

Stabilește scopul și încearcă să gândești în perspectivă!

Amintește-ți că atunci când pornești la un drum, indiferent că mergi la piață sau în concediu la mare, ai în cap o destinație. Este la fel și cu drumul pe care trebuie să îl parcurgi pentru a avea succes în carieră – ca antreprenor, freelancer sau angajat. De aceea, este vital să știi unde vrei să ajungi, care e obiectivul tău și ce pași crezi că trebuie să parcurgi pentru a ajunge la „destinație”.

Asigură-te că știi exact pe ce abilități mizezi!

O greșeală des întâlnită a celor care încearcă să își construiască un brand personal este aceea că dau prea mult din ceea ce sunt sau din ceea ce știu să facă. Cu alte cuvinte, încearcă să îi convingă pe ceilalți că știu să facă multe lucruri, ceea ce poate genera confuzii. Axează-te pe trei atuuri pe care le ai și încearcă să te promovezi prin ele. Amintește-ți vorba englezului „Less is more” (Mai puțin înseamnă mai mult). Doar așa vei avea o imagine coerentă.

Ai grijă la numele pe care ți-l alegi!

Un nume simplu și ușor de reținut te va ajuta să te diferențiezi de ceilalți. Numele trebuie să îți confere unicitate. La urma urmelor, numele este brandul. Dacă optezi pentru un nume mult prea des întâlnit, există posibilitatea să nu te poți detașa de celelalte persoane cu același nume, iar publicul tău să nu te deosebească de alții. Pe de altă parte, un nume sofisticat și lung precum Ioana Alexandrina Constantinescu-Micu ar fi cu neputință de reținut. Acordă deci mare atenție acestui detaliu!

Creează o relație cu publicul tău și permite-i să te cunoască!

Sunt multe persoanele cărora nu le place gândul de a se expune prea mult în online. Reticența de a te prezenta în fața celorlalți îți poate afecta brandul personal și te poate ține captiv în anonimat. Cu cât mai mult din latura ta de om vei lăsa să se vadă, cu atât mai multă naturalețe va căpăta brandul tău. Chiar dacă detești să te lași cunoscut de necunoscuți, businessul tău depinde de oameni, iar oamenii au nevoie să comunice cu omul care ești tu. Ajută-i pe cei cărora li te adresezi să te descopere!

Fii original și sincer!

Nimic nu dăunează mai mult unui brand personal decât imitația și falsul. Încercarea de a copia persoanele pe care le consideri concurente poate fi fatală pentru brandul tău. Ca urmare, fă tot posibilul să fii tu însuți. Nu încerca să pari mai mult decât ești, dar nici să fii prea modest. Echilibrul este cheia spre succes. Și originalitatea, bineînțeles. Un brand fabricat va fi „mirosit” de public mai devreme sau mai târziu și va fi și foarte greu de menținut. Deci fii ceea ce ești!

Vorbește clar despre ceea ce faci și despre rezultate!

Fie că ești freelancer sau antreprenor, important este să le spui oamenilor foarte clar care sunt serviciile pe care le oferi și cui te adresezi. Dacă dispui de un portofoliu, atunci e musai să îl prezinți. Dacă ești la început de drum, vorbește despre pregătirea ta, astfel încât să capeți credibilitate.

Fii constant!

Atunci când îți creezi un brand personal este important să adopți o linie clară și să rămâi consecvent față de aceasta. Dacă decizi, de pildă, să te prezinți ca o persoană pasionată de lectură și călătorii, atunci va trebui să te menții constant în această zonă. Dacă vei fi pasionat de haine, bucătărie și automobile, după ce cu două luni înainte te declarai pasionat de călărie și înot, nu vei obține decât confuzie și un brand distrus. Iar brandul distrus foarte greu poate fi remediat. Uneori niciodată.

Conturează-ți o imagine clară, un stil propriu, și… ai grijă la vestimentație!

Odată ce ai decis cum vrei să te prezinți în fața celorlalți, încearcă să îți creezi un stil propriu. Dacă ai ales să te prezinți ca o mamă singură, ca un tată modern, ca o femeie puternică și sexy sau ca un bărbat tip macho, atunci toate ipostazele în care apari trebuie să se lege de imaginea de sine pe care o promovezi. O divă sexy în trening și cu părul nevopsit la rădăcini sau un bărbat cuceritor în pijamale de bumbac cu imprimeu dungi sau pisicuțe reprezintă cel mai la îndemână exemplu de brand personal ratat.

Fă-ți un calendar de promovare și stimulează reacțiile celor cărora li te adresezi!

Chiar dacă lumea te cunoaște și brandul tău e deja format, trebuie să lupți să rămâi în atenția publicului tău. Asta înseamnă să faci constant postări pe site, pe blog, pe rețelele de socializare sau pe orice alte canale alegi să comunici. O absență prelungită sau pauzele prea mari între postări se pot plăti cu uitarea. De asemenea, amintește-ți că oameni vor să te vadă, să te descopere și să intre în dialog cu tine. Invită-i deci să reacționeze la mesajele pe care le transmiți!

În încheiere, îți amintesc, acestea sunt doar câteva din cele mai importante secrete care se ascund în spatele unui brand de succes. Ele te pot ajuta să îți trasezi o direcție clară, dar numai tu ești cel care decide asupra imaginii pe care vrei să o creezi și care stabilește limita dintre tine și ceilalți.