Literatura de afaceri a anului 2018 conține o serie de titluri importante și utile pentru cei care au sau își propun să-și construiască o afacere. Cei din mediul business au citit în acest an sau și-au pus în lista de așteptare cărți semnate de Ray Dalio, Nicholas Taleb sau Tommy Hilfiger.
Iată 9 titluri importante, scrise de autori străini, potrivit forbes.ru:
”Principiile” de Ray Dalio. Ray Dalio este un miliardar american cu o avere de 18,1 miliarde de dolari și este considerat unul dintre cei mai de succes antreprenori și investitori din lume, figurând în topul 100 al celor mai bogați oameni de pe planetă. Învățând din propriile greșeli, Dalio a dezvoltat câteva metode netradiționale de lucru ”adevărul radical” și ”transparența radicală”, de care s-a condus în ultimii 40 de ani. În această carte, Dalio își împărtășește experiența, lecțiile și, desigur, principiile (de viață și de muncă). Cartea este atât instructivă, cât și emoționantă, și cuprinde evoluția personală și profesională a autorului. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”American Dreamer: My Life in Fashion & Business” de Tommy Hilfiger. Legendarul designer american, Tommy Hilfiger, și-a deschis primul magazin de haine la 18 ani, iar la 30 de ani deținea deja un adevărat imperiu internațional. Dar autobiografia lui Hilfiger nu este doar despre business, ci și despre cum un băiat cu dislexie dintr-o familie numeroasă a putut intra în lumea modei. Este despre prima gură de libertate și despre cum autorului îi era teribil de frică de tatăl său. O carte despre trădările partenerilor de afaceri și oamenilor dragi. O carte despre căutarea de sine, aproape o confesiune.
”Când pielea ta e în joc. Asimetrii ascunse în viața de zi cu zi” de Nassim Nicholas Taleb. Profesor la Universitatea din Massachusetts, Nassim Taleb este considerat un om-legendă. El este autorul teoriei "lebedei negre", care se ocupă de evenimente rare și neașteptate care au condus la consecințe semnificative. În noua sa carte, maestrul provocărilor dezvăluie ideile ipocrite ale investitorilor, predicatorilor și apărătorilor intervenției militare. Acesta îi aduce drept exemple pe Iisus Hristos, Seneca și Donald Trump. Calitatea principală care îi unește pe cei trei, scrie Taleb, este abilitatea de a transfera riscurile altora. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”Trecerea la oceanul albastru. Dincolo de concurență” de Kim Chan și Renee Mauborgne. Înainte de a crea strategia oceanului albastru, profesorii Kim Chan și Renee Mauborgne au studiat timp de 30 de ani diverse organizații, care au reușit să treacă de limitele concurenței pe piețe suprasaturate. Cartea celor doi autori este un ghid, pas cu pas, de trecere de la oceanul stacojiu extrem de competitiv la cel albastru. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”Airbnb. How three simple guys created a new business model” de Lee Gallagher. Serviciul Airbnb a fost inventat de doi absolvenți șomeri ai unei școli de design. În încercarea de a câștiga ceva bani, aceștia au primit în apartamentul lor participanții unei conferințe de dezvoltatori, cărora nu le-au ajuns locuri în hotel. Cei doi și-au relansat de câteva ori afacerea, au vândut cutii cu fulgi pentru a finanța afacerea, au luptat cu legislația și stereotipurile. În cele din urmă, s-au transformat într-o companie cu o valoare de circa 30 miliarde de dolari, cu angajați care cred sincer că ei schimbă lumea.
”La machine à rêver: Mon voyage chez Pixar: de Steve Jobs à Walt Disney” de Lawrence Levy. În 1986, studioul legendar de animație Pixar a fost cumpărat de Steve Jobs pentru 5 milioane de dolari. Tot atunci, el l-a invitat pe autorul cărții, Lawrence Levy, la postul de director financiar. În cartea sa, Levy spune cum o mică companie, care crease la acel moment doar ”Toy Story” a reușit să obțină un IPO și spune ce rol a jucat în această ascensiune cultura corporativă, secretul principal al căreia este comunicarea nelimitată.
”Just a space. Workshop on Agile life filled with meaning and energy” de Katerina Lengold. Autoarea acestei cărți a intrat la universitate la vârsta de 14 ani, la 20 și-a fondat start-up-ul, iar trei ani mai târziu l-a vândut unuia dintre liderii pieței americane. În present, Lengold este cel mai tânăr vicepreședinte al industriei aerospațiale globale. Secretul ei principal, spune chiar Lengold, nu este deloc mintea strălucită sau eficiența în muncă, ci abilitatea de a planifica. În cartea sa, Lengold explică modul în care se utilizează metodologia Agile și sprinturile de 9 săptămâni pentru a învăța cum să atingi obiective globale și pe termen scurt în viață și afaceri, să formezi obiceiuri bune și să nu mai amâni.
”The Corporate Tribe. Organizational lessons from anthropology” de Danielle Braun și Jitske Kramer. Cultura corporatistă și antropologia au mult mai multe în comun decât se pare. În companii tot există ritualuri, religie și chiar sacrificări. În cartea lor, cercetătorii Danielle Braun și Jitske Kramer arată, cum poate fi îmbunătățită sau schimbată cultura corporatistă, cum pot fi evaluate și aplanate relațiile cu colegii și subdiviziunile, utilizând instrumente ale antropologiei clasice.”
”Regăsirea virginității” de Richard Branson. Antreprenorul-revoluționar, care trăiește pe insulă și deține imperiul Virgin, și-a scris noua biografie la 20 de ani de la prima lucrare ”Pierderea virginității”. În acest timp, la Branson s-au schimbat multe lucruri, dar nu și el însuși sau atitudinea lui față de viață și afaceri. În noua sa carte, business-man-ul vorbește despre trenuri, avioane și sateliți, creșterea copiilor, rivalitate și prietenia cu Elon Musk. Bonus separat: o aplicație în care Branson descrie șaptezeci și cinci de cazuri (plus unul) când a fost aproape de moarte. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
Literatura de afaceri a anului 2018 conține o serie de titluri importante și utile pentru cei care au sau își propun să-și construiască o afacere. Cei din mediul business au citit în acest an sau și-au pus în lista de așteptare cărți semnate de Ray Dalio, Nicholas Taleb sau Tommy Hilfiger.
Iată 9 titluri importante, scrise de autori străini, potrivit forbes.ru:
”Principiile” de Ray Dalio. Ray Dalio este un miliardar american cu o avere de 18,1 miliarde de dolari și este considerat unul dintre cei mai de succes antreprenori și investitori din lume, figurând în topul 100 al celor mai bogați oameni de pe planetă. Învățând din propriile greșeli, Dalio a dezvoltat câteva metode netradiționale de lucru ”adevărul radical” și ”transparența radicală”, de care s-a condus în ultimii 40 de ani. În această carte, Dalio își împărtășește experiența, lecțiile și, desigur, principiile (de viață și de muncă). Cartea este atât instructivă, cât și emoționantă, și cuprinde evoluția personală și profesională a autorului. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”American Dreamer: My Life in Fashion & Business” de Tommy Hilfiger. Legendarul designer american, Tommy Hilfiger, și-a deschis primul magazin de haine la 18 ani, iar la 30 de ani deținea deja un adevărat imperiu internațional. Dar autobiografia lui Hilfiger nu este doar despre business, ci și despre cum un băiat cu dislexie dintr-o familie numeroasă a putut intra în lumea modei. Este despre prima gură de libertate și despre cum autorului îi era teribil de frică de tatăl său. O carte despre trădările partenerilor de afaceri și oamenilor dragi. O carte despre căutarea de sine, aproape o confesiune.
”Când pielea ta e în joc. Asimetrii ascunse în viața de zi cu zi” de Nassim Nicholas Taleb. Profesor la Universitatea din Massachusetts, Nassim Taleb este considerat un om-legendă. El este autorul teoriei "lebedei negre", care se ocupă de evenimente rare și neașteptate care au condus la consecințe semnificative. În noua sa carte, maestrul provocărilor dezvăluie ideile ipocrite ale investitorilor, predicatorilor și apărătorilor intervenției militare. Acesta îi aduce drept exemple pe Iisus Hristos, Seneca și Donald Trump. Calitatea principală care îi unește pe cei trei, scrie Taleb, este abilitatea de a transfera riscurile altora. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”Trecerea la oceanul albastru. Dincolo de concurență” de Kim Chan și Renee Mauborgne. Înainte de a crea strategia oceanului albastru, profesorii Kim Chan și Renee Mauborgne au studiat timp de 30 de ani diverse organizații, care au reușit să treacă de limitele concurenței pe piețe suprasaturate. Cartea celor doi autori este un ghid, pas cu pas, de trecere de la oceanul stacojiu extrem de competitiv la cel albastru. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).
”Airbnb. How three simple guys created a new business model” de Lee Gallagher. Serviciul Airbnb a fost inventat de doi absolvenți șomeri ai unei școli de design. În încercarea de a câștiga ceva bani, aceștia au primit în apartamentul lor participanții unei conferințe de dezvoltatori, cărora nu le-au ajuns locuri în hotel. Cei doi și-au relansat de câteva ori afacerea, au vândut cutii cu fulgi pentru a finanța afacerea, au luptat cu legislația și stereotipurile. În cele din urmă, s-au transformat într-o companie cu o valoare de circa 30 miliarde de dolari, cu angajați care cred sincer că ei schimbă lumea.
”La machine à rêver: Mon voyage chez Pixar: de Steve Jobs à Walt Disney” de Lawrence Levy. În 1986, studioul legendar de animație Pixar a fost cumpărat de Steve Jobs pentru 5 milioane de dolari. Tot atunci, el l-a invitat pe autorul cărții, Lawrence Levy, la postul de director financiar. În cartea sa, Levy spune cum o mică companie, care crease la acel moment doar ”Toy Story” a reușit să obțină un IPO și spune ce rol a jucat în această ascensiune cultura corporativă, secretul principal al căreia este comunicarea nelimitată.
”Just a space. Workshop on Agile life filled with meaning and energy” de Katerina Lengold. Autoarea acestei cărți a intrat la universitate la vârsta de 14 ani, la 20 și-a fondat start-up-ul, iar trei ani mai târziu l-a vândut unuia dintre liderii pieței americane. În present, Lengold este cel mai tânăr vicepreședinte al industriei aerospațiale globale. Secretul ei principal, spune chiar Lengold, nu este deloc mintea strălucită sau eficiența în muncă, ci abilitatea de a planifica. În cartea sa, Lengold explică modul în care se utilizează metodologia Agile și sprinturile de 9 săptămâni pentru a învăța cum să atingi obiective globale și pe termen scurt în viață și afaceri, să formezi obiceiuri bune și să nu mai amâni.
”The Corporate Tribe. Organizational lessons from anthropology” de Danielle Braun și Jitske Kramer. Cultura corporatistă și antropologia au mult mai multe în comun decât se pare. În companii tot există ritualuri, religie și chiar sacrificări. În cartea lor, cercetătorii Danielle Braun și Jitske Kramer arată, cum poate fi îmbunătățită sau schimbată cultura corporatistă, cum pot fi evaluate și aplanate relațiile cu colegii și subdiviziunile, utilizând instrumente ale antropologiei clasice.”
”Regăsirea virginității” de Richard Branson. Antreprenorul-revoluționar, care trăiește pe insulă și deține imperiul Virgin, și-a scris noua biografie la 20 de ani de la prima lucrare ”Pierderea virginității”. În acest timp, la Branson s-au schimbat multe lucruri, dar nu și el însuși sau atitudinea lui față de viață și afaceri. În noua sa carte, business-man-ul vorbește despre trenuri, avioane și sateliți, creșterea copiilor, rivalitate și prietenia cu Elon Musk. Bonus separat: o aplicație în care Branson descrie șaptezeci și cinci de cazuri (plus unul) când a fost aproape de moarte. Cartea este disponibilă și în limba română (n.a).