Cele mai bune cărți de business ale lui 2018

  • 10 dec. 2018, 11:58
  • 748

Cele mai bune cărți de business ale lui 2018

Este timpul bilanțurilor, al top-urilor, al concluziilor. Este timpul în care privim înapoi și vedem ce putem face mai bine în următorul an. Acest lucru este valabil și în privința listei noastre de lectură. Sau, poate, mai ales în ceea ce privește acest instrument esențial pentru dezvoltarea noastră profesională și personală. Începem azi cu topul cărților de business ale anului, iar, dacă nu le-ai citit, numai bine, tocmai stă să apară o vacanță în care poți sta la căldură, în locul tău preferat, desfătându-te cu o carte de calitate. 

1. Creative Selection: Inside Apple's Design Process During the Golden Age of Steve Jobs-  Ken Kocienda

Kocienda, veteran Apple de 15 ani, implicat în produsele cele mai iconice ale companiei, este un ghid generos privitor la viața cu Jobs alături.În cartea aceasta, "cine" este Jobs, văzut prin interacțiunile pe care Kocienda le-a avut cu el, contează mai puțin decât "cum", iar sintagma "selecție creativă" face referire la Darwin: Evaluează dezvoltarea produsului ca un proces iterativ lung, în care supraviețuiesc doar cele mai puternice aspecte de design.
Cartea "cine" - adică Jobs, așa cum o vedeți prin interacțiunile lui Kocienda cu el - contează mai puțin decât "cum". Aici, Kocienda, prin intermediul propriei sale experiențe, vorbețte de "elementele esențiale" ale culturii inovației la Apple, care include a visa la scară mare, combinarea abilităților complementare, a face alegeri dificile și a dezvolta gust și empatie.
Aceasta este o carte despre poezia creării de software și, uneori, un thriller, deoarece Kocienda și echipa sa luptă cu îndoiala și teama de a nu reuși să realizeze ceva nu doar minunat, ci și magic. 

2. Dying for a Paycheck: How Modern Management Harms Employee Health and Company Performance--and What We Can Do About It- Jeffrey Pfeffer

Cuvantul anului conform Dictionarului Oxford este toxic. Acest cuvânt reprezintă descrierea cea mai adecvată a locurilor de muncă prezente în această carte importantă și provocatoare. Pfeffer, profesor la Graduate School of Business din Stanford, explică cum munca excesivă, stresul, lipsa controlului și insecuritatea afectează sănătatea angajaților, ba, chiar le scurtează viața. Un studiu a constatat că 41% dintre oameni spun că stresul legat de locul de muncă le face rău, iar 7% declară că au fost spitalizați din această cauză. Programele de wellness de la birou nu o vor fi capabile doar ele să reducă aceste cauze, atunci când birourile în sine contribuie la dependență, depresie, obezitate și alte boli. Bazându-se pe exemple de la companii precum Patagonia și Google, Pfeffer sugerează modul în care o filosofie centrată pe om poate fi bună pentru afaceri. 

3. Leap: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied- Howard Yu

Acest amestec profund cercetat de ghid de strategie și istorie de afaceri este o lovitură la adresa complacerii și satisfacției. Avantajul competitiv vine și pleacă asemenea mareei. De exemplu, detergentul Tide a întâmpinat o rezistență puternică din partea directorilor P & G, preocupați să protejeze moștenirea săpunului Ivory înainte de a triumfa pe piață cu produse sintetice. Această necesitate de a-ți canibaliza propriile produse este doar una dintre lecțiile lui Yu, profesor la IMD din Elveția, care se bazează pe exemple, de la fabricile de textile din sud la WeChat, pentru a-și demonstra principiile reevaluării, reinvestirii și repoziționării constante. Fiind cel mai bun la ceea ce faceți nu a fost niciodată suficient, spune Yu. Fiind cel mai bun la ceva diferit - mereu și mereu - este cheia pentru a înflori de-a lungul generațiilor. 

4. Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World-  Rand Fishkin

În februarie, când Fishkin a renunțat la Moz, afacerea de SEO pe care a co-fondat-o în 2004 împreună cu mama sa, a descris această experiență pe blogul său: "Pe o scală de la 0 la 10, unde 0 este "concediat și escortat din clădire de agenții de securitate", iar 10 este "plecat în întregime de la sine și în termeni minunați", plecarea mea este undeva în jur de 4."
Asta vă oferă un sentiment de onestitate și umor cu care Fishkin (al cărui nou început este SparkToro) abordează spiritul antreprenorial și care animă această poveste a călătoriei unui fondator. Mai important, cartea abundă cu perspective și povești din interior câștigate cu greu, dintre care unele se bazează pe înțelepciunea convențională din Silicon Valley. Printre acestea: pivotele de succes pe scară largă sunt aproape inexistente; iar produsele excelente sunt rar minim viabile. 

5. When: The Scientific Secrets of Perfect Timing- Daniel H. Pink

Întrebarea "când" se situează pe locul patru pe lista celor "Cinci W", care guvernează în mod faimos rezolvarea problemelor și luarea deciziilor. Popularul scriitor Pink, ale cărui cărți anterioare explorează subiecte precum motivația și vânzările, argumentează primordialitatea și caracterul principal al considerentelor temporale. Timpul este o știință, scrie Pink. Înțelegerea modului în care funcționează poate îmbunătăți performanța și rezultatele în afaceri și în viață. După-amiazele, spre exemplu, scot cel mai rău din noi. Punctele de mijloc ale proiectelor sunt, de asemenea, dureroase. Cafeaua urmată de un pui de somn de 10 până la 20 de minute este secretul întineririi. Și cum finalizezi ceva este aproape la fel de mult ca și finalizarea în sine.