Ești team leader pentru prima oară și vrei să impresionezi restul scării ierarhice cu realizările tale. Perfect normal, dar pentru a ajunge pe culmile marilor succese trebuie să faci pași mici, mai ales dacă ești într-o echipă nouă.
Există mai multe situații în care te poți trezi liderul unei echipe. Se poate întâmpla natural, în cadrul echipei în care deja lucrezi, cu ajutorul unei promovări. Alternativ, se poate întâmpla la o cu totul altă companie în care vii ca manager al unui grup de oameni pe care nu îl cunoști. Oricare ar fi situația, sigur vrei să impresionezi, dar din dorința de a demonstra prea multe, riști să îți afectezi negativ echipa și pe tine ca efect secundar. Iată cum trebuie să procedezi dacă ești pentru prima oară manager:
Cunoaște-ți oamenii
Pe principiul lui Socrate, „Nosce te ipsum” (Cunoaste-te pe tine însuți), așa va trebui să procedezi și cu echipa. Fă-ți timp sa stai de vorbă cu ei, chiar dacă pe unii îi cunoști deja, și descoperă ce îi motivează profesional, cât și personal. Mai mult decât orice altceva, nu uita că ei vor lucra cu tine, nu pentru tine! E o diferență majoră.
Asumă-ți rezultatele, oricare ar fi ele
Lucrezi cu echipa, dar deciziile tu le vei lua în mare parte. Ești organizatorul, ceea ce înseamnă că vei fi nevoit să îți asumi atât succesele, cât și eșecurile. Înțelege că greșelile sunt imposibil de evitat în unele situații, învață tot ce poți prin prisma lor și ajută-ți echipa să dobândească nivelul de autonomie necesar pentru a evolua ca un grup.
Nu fii volatil cu munca lor
Dacă ai ales să îți ghidezi echipa spre o anumită țintă, mergi în direcția aia până în pânzele albe și optimizează cursul la nevoie. Nu schimba planul peste noapte ca mai apoi să te aștepți ca echipa să îți dea randament, chiar și peste program în unele cazuri. În aceeași măsură, nu promite mai mult decât pot duce oamenii tăi, oricât de mult vrei să impresionezi.
Înainte de toate, fii OM
Nu te costă nimic „să scoți dinții la gard”, așa că zâmbește și încearcă să aduci energie pozitivă în echipă. Dacă ești crispat și râzi ca o hienă, doar atunci când simți că ai ceva de câștigat, la fel se vor comporta și membrii echipei cu tine. Aici, chimia dintre voi deja s-a rupt și proiectele se cam finalizează cu multe reproșuri. Așa că arată-le oamenilor cu care lucrezi că ești om.
Ai grijă de echipa ta
Succesul echipei se datorează fiecărui individ din componență, așa că dacă unul dintre ei are de suferit, toată echipa va avea de suferit. În calitate de lider, una din principalele tale atribuții este să îți aperi oamenii. Indiferent de direcția din care vin atacurile! În cazul în care nu am fost clari: nu-ți sacrifica oamenii de dragul de a scăpa curat tu!
Ești team leader pentru prima oară și vrei să impresionezi restul scării ierarhice cu realizările tale. Perfect normal, dar pentru a ajunge pe culmile marilor succese trebuie să faci pași mici, mai ales dacă ești într-o echipă nouă.
Există mai multe situații în care te poți trezi liderul unei echipe. Se poate întâmpla natural, în cadrul echipei în care deja lucrezi, cu ajutorul unei promovări. Alternativ, se poate întâmpla la o cu totul altă companie în care vii ca manager al unui grup de oameni pe care nu îl cunoști. Oricare ar fi situația, sigur vrei să impresionezi, dar din dorința de a demonstra prea multe, riști să îți afectezi negativ echipa și pe tine ca efect secundar. Iată cum trebuie să procedezi dacă ești pentru prima oară manager:
Cunoaște-ți oamenii
Pe principiul lui Socrate, „Nosce te ipsum” (Cunoaste-te pe tine însuți), așa va trebui să procedezi și cu echipa. Fă-ți timp sa stai de vorbă cu ei, chiar dacă pe unii îi cunoști deja, și descoperă ce îi motivează profesional, cât și personal. Mai mult decât orice altceva, nu uita că ei vor lucra cu tine, nu pentru tine! E o diferență majoră.
Asumă-ți rezultatele, oricare ar fi ele
Lucrezi cu echipa, dar deciziile tu le vei lua în mare parte. Ești organizatorul, ceea ce înseamnă că vei fi nevoit să îți asumi atât succesele, cât și eșecurile. Înțelege că greșelile sunt imposibil de evitat în unele situații, învață tot ce poți prin prisma lor și ajută-ți echipa să dobândească nivelul de autonomie necesar pentru a evolua ca un grup.
Nu fii volatil cu munca lor
Dacă ai ales să îți ghidezi echipa spre o anumită țintă, mergi în direcția aia până în pânzele albe și optimizează cursul la nevoie. Nu schimba planul peste noapte ca mai apoi să te aștepți ca echipa să îți dea randament, chiar și peste program în unele cazuri. În aceeași măsură, nu promite mai mult decât pot duce oamenii tăi, oricât de mult vrei să impresionezi.
Înainte de toate, fii OM
Nu te costă nimic „să scoți dinții la gard”, așa că zâmbește și încearcă să aduci energie pozitivă în echipă. Dacă ești crispat și râzi ca o hienă, doar atunci când simți că ai ceva de câștigat, la fel se vor comporta și membrii echipei cu tine. Aici, chimia dintre voi deja s-a rupt și proiectele se cam finalizează cu multe reproșuri. Așa că arată-le oamenilor cu care lucrezi că ești om.
Ai grijă de echipa ta
Succesul echipei se datorează fiecărui individ din componență, așa că dacă unul dintre ei are de suferit, toată echipa va avea de suferit. În calitate de lider, una din principalele tale atribuții este să îți aperi oamenii. Indiferent de direcția din care vin atacurile! În cazul în care nu am fost clari: nu-ți sacrifica oamenii de dragul de a scăpa curat tu!