5 oportunități SEO pentru 2018. Ce pregătește Google pentru site-ul tău?

  • 19 mar. 2018, 10:48
  • 695

Google a pregătit din ce în ce mai multe schimbări în ultima vreme, cu privire la factorii SEO. Cu atâtea direcții de urmat și cu o multitudine de strategii diverse de SEO, anul 2018 poate reprezenta o adevărată rampă de lansare pentru afacerea ta. Ce trebuie să faci cu site-ul tău și ce pregătește Google pentru el? Află în cele ce urmează, citind articolul. 

SEO începe în ultimii ani să pună din ce în ce mai mult accent pe calitatea conținutului. Faptul că numărul și cantitatea frazelor nu mai contează știm deja. Acum ne axăm pe calitatea, unicitatea și relevanța conținutului. Plecând de la aceste valori, Google a început să schimbe din ce în ce mai mult criteriile de SEO. 

Acest fapt determină apariția unor oportunități pentru afacerea ta online în anii ce urmează. Iată care sunt cele mai vizibile ocazii de a acapara succesul în 2018! 

1. Mizează pe SWC (Semantic-Wise Content)

Conținutul de calitate este foarte important. Dar nu este totul. Crawlerele încep să fie din ce în ce mai inteligente. Mizează pe conținut, dincolo de cuvintele cheie. Strategia de conținut trebuie să fie mult mai complexă decât atât. Ar trebui să încerci să detectezi și să interpretezi fiecare intenție din spatele căutărilor. Analizează comportamentele vizitatorilor tăi și grupează căutările în funcție de grupurile de comportament. 

Astfel vei putea ținti mult mai ușor audiențe interesate și vei putea targeta mai ușor și campaniile de promovare și remarketing. În același timp, vei ști ce tip de conținut trebuie să creezi pentru fiecare public, în funcție de interacțiunile lor. 

2. Rețelele de link-uri externe există încă, dar complică lucrurile

Nu mai e atât de ușor să creezi profiluri de link-uri naturale în ziua de azi. În timp ce din ce în ce mai multe firme înțeleg că „fermele de link-uri” nu mai aduc niciun plus valoare în strategia de SEO, antreprenorii inteligenți au renunțat deja de mult la această modalitate de link-building. 

În 2018 ar trebui să te axezi strict pe link-uri naturale, construite prin parteneriate solide cu presa și cu partenerii media. Nu vă pierdeți timpul cu SEO Grey Hat – eliminați link-urile survenite într-un mod dubios și faceți din programul de curățenie a link-urilor o adevărată obișnuință. 

3. Ține cont de Mobile Firs Index

Google a anunțat în ultima perioadă că în anii ce vin site-urile cu variantă de mobil vor fi mult mai avantajate din punct de vedere SEO. Acestea vor fi expuse indexării mai rapid și Google își va concentra forțele pentru a ridica cât mai mult în poziții astfel de site-uri. 

Puteți descoperi mai multe despre acest subiect aici.

Adevărata oportunitate aici este reprezentată de aplicațiile mobile. Fiecare site ce are la dispoziție o aplicație mobilă începe să capete căutări și trafic serios de pe smartphone-uri. Chiar și fără aplicații, specialiștii consideră că 2018 va reprezenta anul în care statisticile vor prelua detașat conducerea în segmentul de trafic mobil. 

Dacă dorești să fii prezent pe piață din 2018, site-ul tău ar fi ideal să fie mobile friendly. Deja nu mai este un moft acest lucru. Începe să fie o obligație. Pentru a-ți fi de ajutor, Google a introdus AMP (Accelerated Mobile Pages). Fiecare site ar trebui să ia în considerare implementarea acestui modul în anul ce urmează. 

Testele au demonstrat că site-urile ce au implementat modulele AMP se comportă mai OK, au o rată de conversie mai mare și interacțiunea cu utilizatorii se îmbunătățește constant pe astfel de pagini. Pentru mai multe detalii, citiți aici articole pe acest subiect.

4. Ia în calcul funcția de Voice Search

Voice Search-ul devine din ce în ce mai popular în cadrul motorului de căutare Google. Iar acest lucru ascunde o adevărată oportunitate pentru tine. Voice Search-ul influențează extrem de mult căutările. Gândește-te cât ți-ar lua să scrii o frază cu 10 cuvinte cheie, versus cât ți-ar lua să o rostești. 

Oportunitatea pe această cale este reprezentată de specificitatea căutărilor. Voice Search-ul oferă șanse utilizatorilor să se folosească fără niciun efort de acele Long Tail Keywords, făcând astfel căutări extrem de specifice. Astfel, tu vei putea găsi date mult mai specifice cu privire la căutările vizitatorilor tăi și îți vei putea concepe întreaga strategie de promovare în funcție de acestea. 

Spre exemplu, 20% din căutările pe mobil sunt făcute prin Voice Search. Ar trebui să iei în calcul implementarea acestei funcții pe site-ul tău. Te va ajuta mai mult decât crezi. 

5. Buget de Crawl – un nou concept SEO

Știm destul de clar că Google își trimite roboții să indexeze paginile noastre, iar pentru asta nu plătim. Însă nu ne spune nimeni că nu putem specifica un buget pentru îmbunătățirea paginilor ce urmează a fi indexate. Oportunitatea este una enormă. Putem să ne structurăm un plan financiar care să cuprindă și acțiuni de optimizare on page pentru paginile care urmează a fi indexate de către roboței. 

Acest proces de optimizare poate fi rezumat la: 

  • ștergerea link-urilor moarte; 
  • actualizarea conținutului (conform factorilor SWC despre care am discutat mai sus);
  • realizarea și optimizarea site-map-ului. Mențineți site-map-ul cât mai curat; 
  • nu faceți vizibile crawlerelor paginile din admin și paginile heavy-weight (cele ce necesită efort pentru a fi încărcate – pagini de aplicații, module complexe etc.); 
  • grijă mare acordată redirecționărilor.  

Concluzie

Google lansează din ce în ce mai multe schimbări, ajutându-ne cu cât mai multe aplicații și module custom de SEO, iar acest lucru ar trebui să ducă în timp la o clasificare extrem de curată a site-urilor de pe primele poziții. Acest lucru are ca scop îmbunătățirea rezultatelor care apar pe primele poziții și filtrarea oamenilor care chiar investesc și muncesc în spatele site-ului lor. 

Ține seamă de aceste lucruri și urmează fiecare pas pentru a te asigura că ești și tu unul dintre acei oameni. Site-ul tău va fi mult mai apreciat de Google și prin urmare se va bucura de o poziție extrem de avantajoasă pe motorul de căutare Google. Mai multe despre acest subiect, găsești și aici.