4 metode, cu și fără bani, prin care îți poți promova afacerea online

  • 6 mar. 2018, 15:10
  • 579

Aproximativ 66% dintre utilizatorii de internet au comandat bunuri sau servicii online, asta doar la nivelul UE, conform Eurostat. Spre exemplu, piața de îmbrăcăminte a cunoscut un consum ridicat, dar și încasări mai consistente. Situația se poate observa și la nivelul României, care a avut o evoluție bună în acestă direcție. Utilizatorii  au început să cumpere cu mai multă încredere produsele online. Majoritatea vânzărilor din comerțul electronic au fost realizate în special prin intermediul site-ului propriu.

Constant, milioane de persoane accesează internetul și realizează cel puțin o căutare, așa că șansele de a pătrunde în lista de opțiuni cresc. De aceea am realizat o enumerare a câtorva elemente gratuite sau plătite la care poți apela, dacă vrei să-ți promovezi afacerea online.

1.  Compania mea pe Google (Google My Business)

Instrumentul este gratuit, ușor de realizat și accesibil, care ajută la creșterea vizibilității afacerii în rezultatele căutării, google maps, google plus, fiind eficient, în același timp, și în procesul SEO (Search Engine Optimization).

Practic se măresc șansele ca utilizatorii să interacționeze cu conținutul disponibil, afișat direct în rezultatele căutării, prin faptul că aceștia  au deja la dispoziție informații utile, cum sunt cele legate de:  adresă, orarul de funcționare, review-uri, poze și  număr de telefon.

Astfel că, realizarea unui apel direct de pe telefonul mobil sau a unei vizite pe site se pot face printr-un singur click.

Datele disponibile în contul Compania mea pe Google

Există date care oferă informații cu privire la contorizarea utilizatorilor - de câte ori compania a apărut în căutări, câte persoane au efectuat un apel, au intrat în site, sau de câte ori utilizatorii au folosit indicațiile de orientare pentru a ajunge la locație.

Recent cei de la Google au mai adus un avantaj al utilizării tool-ului Google my Business, și au creat o variantă restrânsă de “site” prin care să ajute orice business aflat la început. Acesta este o pagină simplă, adaptată dispozitivelor mobile prin care apare un plus de informații despre afacere și care se poate construi în doar câteva minute.

2.   Facebook


Rețelele de socializare înregistrează o activitate ridicată, ce se poate folosi din plin pentru afacere. Până la realizarea unui site o variantă optimă ar putea fi crearea unei pagini de business în platforma Facebook și aranjată până la cel mai mic detaliu.

De exemplu, prin secțiunea de shop se comercializează produsele direct din platformă (Facebook),  fără a deține un site. Iar pentru cei care dețin unul se poate crea o secțiune de oferte care să-i trimită pe utilizatori direct pe site.

Publicitatea plătită

Există posibilitatea de a alege și varianta de publicitate plătită, astfel nu trebuie decât să vă conectați pagina de Facebook a firmei la un cont business manager.

Administrarea fiecărei reclame se poate realiza mult mai ușor și în conformitate cu obiectivul ales. Aceste obiective pot fi extrem de variate, iar modul de a crea o audiență oferă o segmentare cât mai detaliată (pot viza: anumite locații, interese, comportamente, vârstă etc.).

Astfel, după încheierea unei campanii măsurarea rezultatelor se va putea urmări cu ușurință. Pe lângă afișarea anunțurilor pe Facebook, acestea pot fi  afișate inclusiv pe Instagram sau pe alte site-uri, ceea ce va face ca într-un timp scurt informația să ajungă la un număr cât mai mare de clienți.

3.    Optimizarea site-ului

Dacă momentan investiția în publicitatea plătită nu se află printre obiectivele principale, atunci există posibilitatea îmbunătățirii constante a opțiunilor disponibile pe site și atragerea clienților în mod organic.

Unul dintre aspectele importante ar fi optimizarea cuvintelor cheie folosite în site (dar și în titlurile articolelor) astfel încât ele să fie cât mai relevante pentru afacere, iar mesajul să ajungă la cât mai multă lume interesată de ceea ce oferă firma. Tot aici intervine și partea de conținut, care trebuie să fie unul de calitate, aspect care depinde și de afacere.

Alte idei pentru optimizarea site-ului sunt:

  • Pozele încărcate trebuie să fie optimizate, la o dimensiune cât mai adecvată și redenumite astfel încât motorul de căutare să poate citi ușor „conținutul lor” și să le afișeze într-un timp scurt.
  • Apelarea la diverse platforme care optimizează site-ul din punct de vedere al : cuvintelor cheie, modului de folosire al cuvintelor, posibilele erori din site, viteza de încărcare, monitorizarea expresiilor prin care afacerea este găsită de utilizatori, etc.  
  • Urmărirea vitezei de încărcare a site-ului pe mobile.
  • Crearea unei hărți a site-ului și optimizarea homepage-ului dar și utilizarea variantei de “https” în loc de “http” pentru siguranța datelor și oferirea certitudinii clienților că site-ul este unul sigur.
  • Backlinks - cu cât vor fi mai multe site-uri relevante care fac trimitere spre afacere, cu atât motorul de căutare o va considera mai importantă și îi va ridica poziția în rezultatele căutărilor.

4.    Google AdWords

Odată finalizată optimizarea site-ului poți încerca, de această dată apelând la publicitatea plătită din AdWords, creșterea și mai mare a traficului și/sau a notorietății afacerii.

Publicitatea plătită prin AdWords te poate ajută să ajungi la consumatori în momentul în care sunt interesați de ceea ce oferă afacerea, iar anunțurile construite pot fi direcționate doar către publicul selectat. Plata se va efectua doar în momentul în care anunțul este accesat.

Avem la dispoziție diverse variante din care să alegem, unde vrem ca anunțul să se afișeze (în căutările din Google, pe site-uri cu conținut similar, în Youtube etc.). Toate rezultatele pot fi urmărite astfel că, într-un timp scurt se va vedea ce efect a avut campania publicitară, vizând îmbunătățirea eforturilor depuse pe viitor.

La ora actuală, mediul online reprezintă o piață alternativă, fiind cel mai bun mijloc de promovare a unei afaceri, prin varietatea instrumentelor accesibile, indiferent de domeniul de activitate.