Sondaj: Câți moldoveni analizează eticheta produselor alimentare

  • 21 mai 2019, 15:21
  • 1 023

Magenta Consulting a realizat un sondaj de opinie pentru a afla câți moldoveni analizează eticheta produselor alimentare, la ce atrag atenția și câtă încredere au în informația de pe ambalaj. Potrivit datelor colectate, 4 din 10 persoane chestionate nu analizează eticheta produselor alimentare pe care le cumpără sau fac asta foarte rar.

Potrivit rezultatelor sondajelor, 72% dintre cei care nu citesc eticheta niciodată sunt bărbați, iar 62% provin din mediul rural.

Totodată, aproape 1/3 dintre respondenți au declarat că citesc etichetele la toate produsele. Printre acești respondenți se numără mai mult femeile, tinerii și persoanele cu venituri mai mari.

Jumătate dintre femeile care au participat la sondaj au spus că analizează ambalajul la toate sau la majoritatea produselor.

Foto: Magenta Consulting

Întrebați la ce atrag atenția atunci când analizează eticheta produselor, 94% dintre repondenți au declarat că verifică termenul de valabilitate. 75% atrag atenție la denumirea produsului și cam tot atâția analizează ingriedientele. Cei mai puțini sunt acei care afirmă că verifică informațiile nutriționale: valoarea nutritivă (39%), alergenii (30%) și conținutul de gluten (28%). 

Foto: Magenta Consulting

Deși 6 dintre moldoveni au spus că analizează ambalajul produselor pe care le procură, doar 27% dintre respondenți au afirmat că au încredere în informația de pe ambalaje în totalitate sau într-o oarecare măsură.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting, pe un eșantion de 521 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 70 de ani, cu o distribuție reprezentativă la nivel național și cu o marjă de eroare de +/- 4%. Datele au fost colectate în perioada 26 Martie – 15 Aprilie 2019 la telefon, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).