Fuziunea dintre companiile aeriene Emirates și Ethiad, din Abu Dhabi, respectiv, Dubai, va reprezenta tranzacția deceniului din industria aviatică, dacă va fi încununată de succes.
Conducerile executive ale celor două companii plănuiesc în tăcere crearea celei mai mari companii aeriene din lume, relatează Bloomberg, citând surse apropiate discuțiilor. Grupul care va rezulta ca avea o cifră de afaceri de 29,3 miliarde dolari și va controla aproximativ 5% din traficul aerian de pasageri din întreaga lume.
Ethiad și Emirates au negat public discuțiile privind fuziunea, dar se fac studii de impact a preluării Ethiad de către Emirates a operațiunilor de transport aerian, spun persoane în cunoștință de cauză, dar care au cerut să rămâne anonime, deoarece discuțiile sunt private. Negocierile sunt grele, a spus una dintre surse, iar orice aranjament va face obiectul analizei anti-trust și va avea și o componentă de politică foarte importanta.
Pasagerii din Europa și Asia se pot aștepta să crească prețurile biletelor, potrivit analistilor Bloomberg Intelligence după cei doi parteneri care fuzionează vor reduce capacitatea de transport de pe unele rute. Acest lucru ar reduce presiunea asupra concurenților precum Deutsche Lufthansa AG și Air France-KLM care zboară rute similare. Aproape toate traseele efectuate de Etihad sunt de asemenea dublate de Emirates, iar mai mult de jumătate din rutele Emirates sunt duplicate de Etihad.
O înțelegere între cele două companii ar diinamiza modelul de hub din zona Golfului, oferind controlul grupului asupra două aeroporturi majore cu conexiuni multiple.
Emirates din Dubai a folosit conceptul de hub pentru a se transforma în cel mai mare transportator aerian de pasageri pe distanțe lungi. Dar se confruntă tot mai tare cu o concurență acerbă a aeroporturilor din Asia și cu micul, dar în creștere rapidă, segment de low-cost, care e din ce în ce mai prezent pe rutele directe pe distanțe lungi.
Linia aeriană care va rezulta din fuziunea dintre Emirates și Ethiad va deține 60% din capacitatea de transport pe rutele dintre Australia, Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Fuziunea dintre companiile aeriene Emirates și Ethiad, din Abu Dhabi, respectiv, Dubai, va reprezenta tranzacția deceniului din industria aviatică, dacă va fi încununată de succes.
Conducerile executive ale celor două companii plănuiesc în tăcere crearea celei mai mari companii aeriene din lume, relatează Bloomberg, citând surse apropiate discuțiilor. Grupul care va rezulta ca avea o cifră de afaceri de 29,3 miliarde dolari și va controla aproximativ 5% din traficul aerian de pasageri din întreaga lume.
Ethiad și Emirates au negat public discuțiile privind fuziunea, dar se fac studii de impact a preluării Ethiad de către Emirates a operațiunilor de transport aerian, spun persoane în cunoștință de cauză, dar care au cerut să rămâne anonime, deoarece discuțiile sunt private. Negocierile sunt grele, a spus una dintre surse, iar orice aranjament va face obiectul analizei anti-trust și va avea și o componentă de politică foarte importanta.
Pasagerii din Europa și Asia se pot aștepta să crească prețurile biletelor, potrivit analistilor Bloomberg Intelligence după cei doi parteneri care fuzionează vor reduce capacitatea de transport de pe unele rute. Acest lucru ar reduce presiunea asupra concurenților precum Deutsche Lufthansa AG și Air France-KLM care zboară rute similare. Aproape toate traseele efectuate de Etihad sunt de asemenea dublate de Emirates, iar mai mult de jumătate din rutele Emirates sunt duplicate de Etihad.
O înțelegere între cele două companii ar diinamiza modelul de hub din zona Golfului, oferind controlul grupului asupra două aeroporturi majore cu conexiuni multiple.
Emirates din Dubai a folosit conceptul de hub pentru a se transforma în cel mai mare transportator aerian de pasageri pe distanțe lungi. Dar se confruntă tot mai tare cu o concurență acerbă a aeroporturilor din Asia și cu micul, dar în creștere rapidă, segment de low-cost, care e din ce în ce mai prezent pe rutele directe pe distanțe lungi.
Linia aeriană care va rezulta din fuziunea dintre Emirates și Ethiad va deține 60% din capacitatea de transport pe rutele dintre Australia, Europa, Orientul Mijlociu și Africa.