Comisia parlamentară protecție socială, sănătate și familie au examinat astăzi două proiecte de lege care prevăd modificarea Codului muncii. Astfel, femeiile gravide angajate vor beneficia de timp liber pentru a merge la doctor. Cea de-a doua inițiativă prevede faptul că indemnizația paternală pentru funcționarii publici cu statut special să fie achitată la locul de muncă, din bugetul de stat.
Potrivit unei inițiative legislative, femeile gravide vor beneficia, pe durata programului normal de lucru, de un număr de ore libere, plătite de către angajator, pentru efectuarea consultațiilor și examenelor prenatale. Angajatorii vor fi obligați să acorde salariatelor gravide maximum 16 ore pe lună pentru a merge la medic. Angajatele vor beneficia de aceste ore libere numai în cazul în care investigațiile pot fi efectuate doar în timpul programului de lucru. Investigațiile vor fi confirmate în scris de medicul de familie sau medicul specialist.
Potrivit autorului, de acest drept beneficiază femeile gravide din România și Marea Britanie. Tot acolo, se optează pentru dreptul tatălui de a însoți soția/partenera la minim două controale medicale în timpul sarcinii cu oferirea de timp plătit de angajator.
De asemenea, în Codul muncii ar putea fi prevăzut faptul ca indemnizația paternală pentru funcționarii publici cu statut special să fie achitată la locul de muncă, din bugetul de stat.
Autorul inițiativei susține că s-a creat o discrepanță la aplicarea normei care prevede acordarea concediului paternal. Astfel, Codul muncii, prevede că pe perioada concediului paternal, salariatul beneficiază de o indemnizație paternală care nu poate fi mai mică decât mărimiea salariului mediu cuvenit pentru perioada respectivă și care se achită din fondul de asigurări sociale. Totodată, funcționarii publici cu statut special (de exemplu: funcționarii serviciului vamal, ai organelor apărării, de prevenire și combatere a corupției, securității naționale și ordinii publice) beneficiază de concediu paternal, dar nu li se achită indemnizația, deoarece sunt asigurați din bugetul de stat, dar nu din fondul de asigurări sociale.
Astfel, autoritățile administrației publice centrale se află într-o situație de constrângere juridică, pe de o parte, să acorde concediu paternal, iar pe de altă parte, să achite indemnizații din fondul de asigurări la care nu contribuie și respectiv nu poate beneficia.
Comisia parlamentară protecție socială, sănătate și familie au examinat astăzi două proiecte de lege care prevăd modificarea Codului muncii. Astfel, femeiile gravide angajate vor beneficia de timp liber pentru a merge la doctor. Cea de-a doua inițiativă prevede faptul că indemnizația paternală pentru funcționarii publici cu statut special să fie achitată la locul de muncă, din bugetul de stat.
Potrivit unei inițiative legislative, femeile gravide vor beneficia, pe durata programului normal de lucru, de un număr de ore libere, plătite de către angajator, pentru efectuarea consultațiilor și examenelor prenatale. Angajatorii vor fi obligați să acorde salariatelor gravide maximum 16 ore pe lună pentru a merge la medic. Angajatele vor beneficia de aceste ore libere numai în cazul în care investigațiile pot fi efectuate doar în timpul programului de lucru. Investigațiile vor fi confirmate în scris de medicul de familie sau medicul specialist.
Potrivit autorului, de acest drept beneficiază femeile gravide din România și Marea Britanie. Tot acolo, se optează pentru dreptul tatălui de a însoți soția/partenera la minim două controale medicale în timpul sarcinii cu oferirea de timp plătit de angajator.
De asemenea, în Codul muncii ar putea fi prevăzut faptul ca indemnizația paternală pentru funcționarii publici cu statut special să fie achitată la locul de muncă, din bugetul de stat.
Autorul inițiativei susține că s-a creat o discrepanță la aplicarea normei care prevede acordarea concediului paternal. Astfel, Codul muncii, prevede că pe perioada concediului paternal, salariatul beneficiază de o indemnizație paternală care nu poate fi mai mică decât mărimiea salariului mediu cuvenit pentru perioada respectivă și care se achită din fondul de asigurări sociale. Totodată, funcționarii publici cu statut special (de exemplu: funcționarii serviciului vamal, ai organelor apărării, de prevenire și combatere a corupției, securității naționale și ordinii publice) beneficiază de concediu paternal, dar nu li se achită indemnizația, deoarece sunt asigurați din bugetul de stat, dar nu din fondul de asigurări sociale.
Astfel, autoritățile administrației publice centrale se află într-o situație de constrângere juridică, pe de o parte, să acorde concediu paternal, iar pe de altă parte, să achite indemnizații din fondul de asigurări la care nu contribuie și respectiv nu poate beneficia.