Organismele consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania au cerut agenţiilor lor de protecţie a consumatorilor să ia măsuri împotriva platformei de cumpărături online al grupului chinez pentru că ar fi stabilit condiţii incorecte pentru clienţii din UE, transmite Reuters.
Plângerile împotriva platformei AliExpress deţinute de Alibaba vine după ce anul acesta agenţia de protecţie a consumatorilor din Luxemburg a cerut rezolvarea problemei la nivel european.
Organismele consumatorilor cer ca AliExpress, care vinde bunuri de la retailerii din China şi concurează cu retailerul online american Amazon, să respecte reglementările UE în domeniul protecţiei consumatorilor.
"Cerem agenţiilor lor de protecţie a consumatorilor să analizeze urgent această problemă şi să adopte măsuri. Platformele de cumpărături online din afara Europei sunt din ce în ce mai populare, dar respectarea drepturilor nu este negociabilă", a afirmat Monique Goyens, director general al Biroului European al Uniunii Consumatorilor (BEUC).
Organismele consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania sunt îngrijorate de o clauză cuprinsă în condiţiile de vânzare ale AliExpress prin care disputele dintre cumpărător şi vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong.
Reglementările UE prevăd dreptul consumatorilor din blocul comunitar de a intenta un proces în propriile lor ţări.
Un alt motiv de îngrijorare este că bunurile de la AliExpress nu pot fi returnate fără nicio justificare în termen de 14 zile, încălcând de asemenea reglementările UE. Obligaţia vânzătorului de a furniza, conform legii, o garanţie de minim doi ani, nu este menţionată, iar termenii şi condiţiile nu sunt întotdeauna în limba naţională a ţării unde se trimit bunurile.
"Respectăm şi facem eforturi să îndeplinim toate reglementările şi regulile aplicabile pe pieţele pe care operăm. Respectăm de asemenea drepturile consumatorilor şi urmărim cu atenţie aceste temeri", a declarat un purtător de cuvânt al Alibaba, cel mai mare retailer online chinez.
Acesta a dat asigurări că Alibaba va analiza cu atenţie plângerile şi va iniţia discuţii cu organismele consumatorilor.
Anul trecut, patru mari pieţe on-line (Alibaba - pentru AliExpress, Amazon, eBay şi Rakuten - Franţa) au semnat un acord cu Comisia Europeană care se prevede retragerea mai rapidă a produselor periculoase vândute pe platformele lor.
Alibaba, Amazon, eBay şi Rakuten s-au angajat să răspundă la notificările privind produsele periculoase primite din partea autorităţilor statelor membre în termen de două zile lucrătoare şi la cele transmise de clienţi în termen de cinci zile lucrătoare.
De asemenea, companiile se angajează să ia următoarele măsuri: să reacţioneze în termen de două zile lucrătoare la notificările adresate de autorităţi punctelor de contact ale companiilor pentru a elimina listele cu produse nesigure (companiile în cauză urmează să monitorizeze situaţia şi să informeze autorităţile cu privire la acţiunile întreprinse), să le ofere clienţilor proceduri clare privind notificarea listelor cu produse nesigure (aceste notificări sunt tratate rapid şi primesc un răspuns adecvat în termen de cinci zile lucrătoare).
La fiecare şase luni, pieţele online şi Comisia Europeană vor evalua progresele înregistrate cu privire la aceste angajamente, prin publicarea unui raport. De asemenea, Comisia Europeană încurajează şi alte pieţe on-line să urmeze exemplul acestor patru societăţi şi să adere la iniţiativă, contribuind astfel la îmbunătăţirea siguranţei produselor on-line pentru consumatorii din UE, scrie agerpres.ro.
Organismele consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania au cerut agenţiilor lor de protecţie a consumatorilor să ia măsuri împotriva platformei de cumpărături online al grupului chinez pentru că ar fi stabilit condiţii incorecte pentru clienţii din UE, transmite Reuters.
Plângerile împotriva platformei AliExpress deţinute de Alibaba vine după ce anul acesta agenţia de protecţie a consumatorilor din Luxemburg a cerut rezolvarea problemei la nivel european.
Organismele consumatorilor cer ca AliExpress, care vinde bunuri de la retailerii din China şi concurează cu retailerul online american Amazon, să respecte reglementările UE în domeniul protecţiei consumatorilor.
"Cerem agenţiilor lor de protecţie a consumatorilor să analizeze urgent această problemă şi să adopte măsuri. Platformele de cumpărături online din afara Europei sunt din ce în ce mai populare, dar respectarea drepturilor nu este negociabilă", a afirmat Monique Goyens, director general al Biroului European al Uniunii Consumatorilor (BEUC).
Organismele consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania sunt îngrijorate de o clauză cuprinsă în condiţiile de vânzare ale AliExpress prin care disputele dintre cumpărător şi vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong.
Reglementările UE prevăd dreptul consumatorilor din blocul comunitar de a intenta un proces în propriile lor ţări.
Un alt motiv de îngrijorare este că bunurile de la AliExpress nu pot fi returnate fără nicio justificare în termen de 14 zile, încălcând de asemenea reglementările UE. Obligaţia vânzătorului de a furniza, conform legii, o garanţie de minim doi ani, nu este menţionată, iar termenii şi condiţiile nu sunt întotdeauna în limba naţională a ţării unde se trimit bunurile.
"Respectăm şi facem eforturi să îndeplinim toate reglementările şi regulile aplicabile pe pieţele pe care operăm. Respectăm de asemenea drepturile consumatorilor şi urmărim cu atenţie aceste temeri", a declarat un purtător de cuvânt al Alibaba, cel mai mare retailer online chinez.
Acesta a dat asigurări că Alibaba va analiza cu atenţie plângerile şi va iniţia discuţii cu organismele consumatorilor.
Anul trecut, patru mari pieţe on-line (Alibaba - pentru AliExpress, Amazon, eBay şi Rakuten - Franţa) au semnat un acord cu Comisia Europeană care se prevede retragerea mai rapidă a produselor periculoase vândute pe platformele lor.
Alibaba, Amazon, eBay şi Rakuten s-au angajat să răspundă la notificările privind produsele periculoase primite din partea autorităţilor statelor membre în termen de două zile lucrătoare şi la cele transmise de clienţi în termen de cinci zile lucrătoare.
De asemenea, companiile se angajează să ia următoarele măsuri: să reacţioneze în termen de două zile lucrătoare la notificările adresate de autorităţi punctelor de contact ale companiilor pentru a elimina listele cu produse nesigure (companiile în cauză urmează să monitorizeze situaţia şi să informeze autorităţile cu privire la acţiunile întreprinse), să le ofere clienţilor proceduri clare privind notificarea listelor cu produse nesigure (aceste notificări sunt tratate rapid şi primesc un răspuns adecvat în termen de cinci zile lucrătoare).
La fiecare şase luni, pieţele online şi Comisia Europeană vor evalua progresele înregistrate cu privire la aceste angajamente, prin publicarea unui raport. De asemenea, Comisia Europeană încurajează şi alte pieţe on-line să urmeze exemplul acestor patru societăţi şi să adere la iniţiativă, contribuind astfel la îmbunătăţirea siguranţei produselor on-line pentru consumatorii din UE, scrie agerpres.ro.