Pe măsură ce pandemia coronavirusului se extinde pe tot globul pământesc, tot mai multe companii IT anunță despre trecerea la un regim de lucru la distanță, pentru a oferi siguranță angajaților și pentru a minimaliza răspândirea virusului în țară.
În acest sens, companiile Google, Yandex, Facebook, Microsoft și Twitter au luat o hotărâre inedită: lucrul la distanță a devenit obligatoriu. Companiile LinkedIn și Amazon au anunțat pe site-urile lor oficiale că toate întrunirile și interviurile vor fi desfășurate în format online.
Simpals a adoptat aceeași practică, astfel, pe perioada de carantină națională, compania va realiza interviuri online. Așadar, departamentul de resurse umane va continua să activeze în mod normal, iar solicitanții au posibilitatea de a transmite CV-urile lor și de a primi un răspuns afirmativ.
Ce este interviul online?
Interviul online este o metodă modernă de convorbire dintre angajator și potențialul angajat. Acest format se deosebește de cel obișnuit doar prin faptul că comunicarea nu se efectuează în mod direct, ci prin intermediul aplicațiilor pentru conferințe online sau prin messenger, care susțin funcția de apel video: Skype, Zoom, Telegram etc.
Cum are loc interviul online la Simpals?
Pentru început, trebuie să trimiteți CV-ul dvs. la adresa de e-mail: jobs@simpals.md. Nu uitați să menționați în scrisoare postul de muncă pentru care aplicați. Recrutorii noștri vor analiza cu atenție CV-ul dvs și, dacă sunteți selecționat, veți primi un apel telefonic mai târziu.
Aproape fiecare post vacant din cadrul companiei are un test pe care aplicantul trebuie să-l susțină. Rezultatele vor fi verificate de specialiștii care au cunoștințe profunde în domeniul jobului pentru care ați aplicat. Dacă veți susține cu succes testarea, recrutorul vă va programa o întâlnire online.
În dependență de postul de muncă, interviul online poate consta din 2-3 etape: conversație introductivă cu recrutorul, întâlnire cu șeful departamentului și interviu cu administratorul companiei. Dacă jobul pentru care aplicați este de tip tehnic (de exemplu, Python/Go Developer), se va adăuga și o etapă de convorbire cu un specialist:
HR - interviu tehnic cu specialistul - întâlnire cu șeful departamentului - întâlnire online cu administratorul companiei.
În general, interviul durează de la 30 minute până la 1,5 ore.
Nu este necesară descărcarea și instalarea unor aplicații speciale pentru interviu, conversația se realizează prin intermediul messengerului sau programului pe care îl utilizați cel mai des. Important e faptul ca această aplicație să ofere opțiuni pentru participarea la conferință a peste 4 membri.
Care sunt aspectele pozitive și negative ale acestor tipuri de interviuri
Aspecte pozitive:
Nu pierdeți timp pentru deplasare cu transportul, iar în cazul de față, nu vă supuneți riscului de infectare.
Interviul poate fi efectuat din orice colț al lumii, cel mai important e să aveți o conexiune internet calitativă și mijloace de comunicare accesibile.
Datele pot fi transmise ușor: exemple de lucrări sau portofoliu, oferta de muncă și exemplu de contract de muncă.
Căutarea postului de muncă poate fi efectuată în mod neîntrerupt chiar și în timpul carantinei sau în situații de urgență.
Aspecte negative:
Nu toți oamenii se simt confortabil în fața camerei video. Interviurile obișnuite sunt deja în sine situații stresante, iar introducerea aspectelor noi amplifică stresul.
Nu veți simți atmosfera din cadrul companiei, nu veți vedea viitorii colegi de muncă și biroul.
Recrutorii înțeleg mai greu emoțiile aplicanților.
Sfaturi din partea recrutorilor pentru pregătirea de interviul online:
Aflați în avans cât mai multe detalii despre acest format: cum va avea loc, cine îl va conduce, cât durează, ce program e mai bine de utilizat.
Folosiți computerul sau laptopul în loc de telefon. Recepția semnalului va fi mai bună, iar imaginea - mai stabilă.
Mergeți într-un loc liniștit, unde membrii familiei nu vă vor deranja. Optați pentru un fundal neutru.
Îmbrăcămintea trebuie să fie confortabilă, dar și prezentabilă (adică fără halat de baie și pantofi de cameră).
Asigurați-vă că profilul dvs. de pe Skype sau alt messenger are un aspect oficial. Dacă este necesar, încărcați o altă fotografie, schimbați descrierea sau nickname-ul.
Pregătiți întrebările pe care vreți să i le puneți recrutorului și șefului de departament.
Așadar, dacă doriți să fiți printre primii care află cum decurg interviurile online în cadrul companiei Simpals, studiați posturile noastre vacante și trimiteți-ne CV-ul dvs.
Pe măsură ce pandemia coronavirusului se extinde pe tot globul pământesc, tot mai multe companii IT anunță despre trecerea la un regim de lucru la distanță, pentru a oferi siguranță angajaților și pentru a minimaliza răspândirea virusului în țară.
În acest sens, companiile Google, Yandex, Facebook, Microsoft și Twitter au luat o hotărâre inedită: lucrul la distanță a devenit obligatoriu. Companiile LinkedIn și Amazon au anunțat pe site-urile lor oficiale că toate întrunirile și interviurile vor fi desfășurate în format online.
Simpals a adoptat aceeași practică, astfel, pe perioada de carantină națională, compania va realiza interviuri online. Așadar, departamentul de resurse umane va continua să activeze în mod normal, iar solicitanții au posibilitatea de a transmite CV-urile lor și de a primi un răspuns afirmativ.
Ce este interviul online?
Interviul online este o metodă modernă de convorbire dintre angajator și potențialul angajat. Acest format se deosebește de cel obișnuit doar prin faptul că comunicarea nu se efectuează în mod direct, ci prin intermediul aplicațiilor pentru conferințe online sau prin messenger, care susțin funcția de apel video: Skype, Zoom, Telegram etc.
Cum are loc interviul online la Simpals?
Pentru început, trebuie să trimiteți CV-ul dvs. la adresa de e-mail: jobs@simpals.md. Nu uitați să menționați în scrisoare postul de muncă pentru care aplicați. Recrutorii noștri vor analiza cu atenție CV-ul dvs și, dacă sunteți selecționat, veți primi un apel telefonic mai târziu.
Aproape fiecare post vacant din cadrul companiei are un test pe care aplicantul trebuie să-l susțină. Rezultatele vor fi verificate de specialiștii care au cunoștințe profunde în domeniul jobului pentru care ați aplicat. Dacă veți susține cu succes testarea, recrutorul vă va programa o întâlnire online.
În dependență de postul de muncă, interviul online poate consta din 2-3 etape: conversație introductivă cu recrutorul, întâlnire cu șeful departamentului și interviu cu administratorul companiei. Dacă jobul pentru care aplicați este de tip tehnic (de exemplu, Python/Go Developer), se va adăuga și o etapă de convorbire cu un specialist:
HR - interviu tehnic cu specialistul - întâlnire cu șeful departamentului - întâlnire online cu administratorul companiei.
În general, interviul durează de la 30 minute până la 1,5 ore.
Nu este necesară descărcarea și instalarea unor aplicații speciale pentru interviu, conversația se realizează prin intermediul messengerului sau programului pe care îl utilizați cel mai des. Important e faptul ca această aplicație să ofere opțiuni pentru participarea la conferință a peste 4 membri.
Care sunt aspectele pozitive și negative ale acestor tipuri de interviuri
Aspecte pozitive:
Nu pierdeți timp pentru deplasare cu transportul, iar în cazul de față, nu vă supuneți riscului de infectare.
Interviul poate fi efectuat din orice colț al lumii, cel mai important e să aveți o conexiune internet calitativă și mijloace de comunicare accesibile.
Datele pot fi transmise ușor: exemple de lucrări sau portofoliu, oferta de muncă și exemplu de contract de muncă.
Căutarea postului de muncă poate fi efectuată în mod neîntrerupt chiar și în timpul carantinei sau în situații de urgență.
Aspecte negative:
Nu toți oamenii se simt confortabil în fața camerei video. Interviurile obișnuite sunt deja în sine situații stresante, iar introducerea aspectelor noi amplifică stresul.
Nu veți simți atmosfera din cadrul companiei, nu veți vedea viitorii colegi de muncă și biroul.
Recrutorii înțeleg mai greu emoțiile aplicanților.
Sfaturi din partea recrutorilor pentru pregătirea de interviul online:
Aflați în avans cât mai multe detalii despre acest format: cum va avea loc, cine îl va conduce, cât durează, ce program e mai bine de utilizat.
Folosiți computerul sau laptopul în loc de telefon. Recepția semnalului va fi mai bună, iar imaginea - mai stabilă.
Mergeți într-un loc liniștit, unde membrii familiei nu vă vor deranja. Optați pentru un fundal neutru.
Îmbrăcămintea trebuie să fie confortabilă, dar și prezentabilă (adică fără halat de baie și pantofi de cameră).
Asigurați-vă că profilul dvs. de pe Skype sau alt messenger are un aspect oficial. Dacă este necesar, încărcați o altă fotografie, schimbați descrierea sau nickname-ul.
Pregătiți întrebările pe care vreți să i le puneți recrutorului și șefului de departament.
Așadar, dacă doriți să fiți printre primii care află cum decurg interviurile online în cadrul companiei Simpals, studiați posturile noastre vacante și trimiteți-ne CV-ul dvs.