Reguli noi privind raportarea fiscală în baza formularului IPC18

  • 26 feb. 2019, 11:54
  • 1 730

Angajatorii care în luna de gestiune nu cal­culează contribuţii de asigurări sociale şi nu au angajaţi nu vor mai avea obligaţia de a prezenta lunar darea de seamă Forma IPC18, ceea ce este valabil şi pentru organi­zaţiile sindicale. O modificare în acest sens a fost operată prin Hotărârea de Guvern nr. 97 din 11 februarie 2019 la art. 5 al Legii nr. 489 privind sistemul public de asigurări sociale.

Tatiana Oloi, şefa Departamentului finanţe, contabilitate şi asigurări sociale al CNSM, a pre­cizat că, până acum, reprezentanţii organizaţiilor sindicale de orice nivel erau obligaţi să prezinte lunar rapoarte privind plăţile efectuate la buget, chiar şi atunci când nu existau astfel de calcule.

În urma completării operate, legea sus-men­ţionată prevede că „angajatorii care în luna de gestiune nu calculează contribuţii de asigurări sociale şi nu au angajaţi nu au obligaţia de a prezenta dări de seamă privind reţinerea im­pozitului pe venit, a primelor de asigurare obli­gatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate pentru luna respectivă”.

Hotărârea de Guvern nr. 97 din 11 februarie 2019 pentru angajarea răspunderii asupra pro­iectului de lege cu privire la modificarea unor acte legislative a fost publicată în Monitorul Ofi­cial nr. 48 din 12 februarie 2019.

În consecinţă, angajatorii care cad sub inci­denţa acestei prevederi nu vor mai avea obliga­ţia de a prezenta lunar darea de seamă Forma IPC18, a mai precizat Tatiana Oloi.