Probleme în paradis? De ce rețeaua de socializare Twitter "merge" în pierdere

  • 7 oct. 2016, 15:30
  • 826

În anul 2012, cunoscuta reţea de microblogging Twitter îşi schimba complet designul site-ului și anunța modificări importante care, potrivit  Consiliului de Administrație al rețelei avea să asigure un succes mai mare în rândul utilizatorilor. 

Iată însă că "paradisul virtual" nu a mers așa cum se preconiza, Twitter confruntându-se cu probleme odată cu trecerea timpului.

Și, dacă este să vorbim despre problemele recente ale rețelei, acțiunile Twitter Inc au scăzut joi la Bursa de la New York cu o cincime, pe fondul creșterii temerilor că mult-anticipatele oferte pentru rețeaua de socializare au atras un interes minim din partea potențialilor cumpărători, potrivit Reuters.

Potențiali amatori

În ultimele două săptămâni, s-au intensificat zvonurile pe Wall Street legate de interesul unor companii în vederea depunerii unei oferte pentru achiziționarea companiei. Potrivit postului CNBC, la finele lunii septembrie, Twitter era în discuții "cu potențiali amatori" de o astfel de operațiune.

Confruntat cu stagnarea numărului de utilizatori și pierderi continue, Consiliul de Administrație al Twitter a acceptat luna trecută să ia în considerare vânzarea companiei, o decizie finală urmând să fie luată până la raportarea rezultatelor trimestriale, în 27 octombrie. Site-ul de tehnologie Recode a anunțat miercuri că firmele interesate de rețeaua de socializare — Google, Apple și Walt Disney Co — nu vor mai depune oferte, singurul licitator rămânând firma de software Salesforce.com.

Nu se găsește o formulă eficientă

Joi, la Bursa de la New York, acțiunile Twitter au scăzut cu 19,2%, la 20,10 dolari, evaluând compania la aproximativ 14,2 miliarde de dolari. La închiderea ședinței bursiere titlurile înregistrau un declin de 20,1%, la 19,87 dolari. Chiar și la 20 de dolari acțiunile Twitter sunt peste nivelul de 14 dolari înregistrat înainte de apariția speculațiilor din această primăvară privind un posibil cumpărător.

Twitter a pierdut circa 187 milioane de dolari în primele șase luni ale anului, iar veniturile sale s-au situat la circa 1,2 miliarde de dolari, conform ultimelor rezultate financiare. Compania, înființată de Jack Dorsey în 2006, continuă să nu găsească o formulă pentru a crește numărul de utilizatori activi, care este în prezent de 313 milioane.