Începutul acestui an a marcat pentru Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” o perpetuare a declinului activității sale financiar-economice. Astfel, potrivit BNS, numărul de pasageri transportați cu trenul a fost în descreștere în lunile ianuarie–februarie. Este adevărat că în primele două luni a scăzut traficul de pasageri la aproape toate tipurile de transport. Însă CFM a înregistrat o scădere cu aproape o treime față de aceeași perioadă a anului trecut!
Situația în sfera transportului feroviar de pasageri s-a agravat și în perioada imediat următoare, ceea ce a condus la sistarea multor rute. Reamintim că, la data de 14 martie, „Calea Ferată din Moldova” a sistat circulația trenului Chişinău – Socola, au fost suspendate temporar cursele Chișinău-Moscova, Chișinău – Sankt Petersburg, Chișinău – Odesa, precum și Chişinău – Bucureşti. Totodată, de la 17 martie, Gara Chișinău este închisă pe timp de noapte.
Din păcate, dezastrul din transportul feroviar de mărfuri este unul și mai accentuat. În timp ce volumul total al mărfurilor transportate a crescut cu aproape 10 la sută, ÎS „Calea Ferată din Moldova” a înregistrat în ianuarie-februarie o scădere de aproape 25%, conform respectivului indicator, față de perioada similară a anului trecut, denotă datele statistice oficiale.
În perioada 23–27 aprilie, administrația CFM a sistat transportul de mărfuri. Într-un comunicat de presă, instituția a informat că decizia a fost luată ca urmare a reducerii substanțiale a volumului de tranzit, export, import și transport local de mărfuri. Însă toate solicitările agenților economici de încărcare-descărcare a vagoanelor au fost asigurate. Iar circulația trenurilor s-a bazat pe volumul real de muncă. Adrian Onceanu, director general al CFM, a declarat că a fost sistat doar provizoriu transportul de mărfuri, din considerente pur economice. „Așteptăm să se adune încărcături, să putem forma garnituri de 30-35 de vagoane. Mărfurile nu au restricții de circulație, însă unele companii și-au sistat activitatea, de aici și nivelul scăzut de mărfuri pentru import-export”, a explicat Adrian Onceanu.
În prezent, potrivit informației oferite de către Ion Zaporojan, pre-ședintele Federației Sindicale a Feroviarilor, toți angajații de la „Calea Ferată din Moldova”, cu excepția personalului angajat pentru executarea lucrărilor de urgență, se află în șomaj tehnic. Potrivit liderului sindical de la CFM, decizia a fost luată de către administrația întreprinderii după ce în țară a fost instituită starea de urgență. Ion Zaporojan a declarat că pe perioada șomajului tehnic, ce durează de la 16 martie până la 17 mai curent, feroviarii vor beneficia de venituri lunare în mărime de 75% din salariul stabilit.
Începutul acestui an a marcat pentru Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” o perpetuare a declinului activității sale financiar-economice. Astfel, potrivit BNS, numărul de pasageri transportați cu trenul a fost în descreștere în lunile ianuarie–februarie. Este adevărat că în primele două luni a scăzut traficul de pasageri la aproape toate tipurile de transport. Însă CFM a înregistrat o scădere cu aproape o treime față de aceeași perioadă a anului trecut!
Situația în sfera transportului feroviar de pasageri s-a agravat și în perioada imediat următoare, ceea ce a condus la sistarea multor rute. Reamintim că, la data de 14 martie, „Calea Ferată din Moldova” a sistat circulația trenului Chişinău – Socola, au fost suspendate temporar cursele Chișinău-Moscova, Chișinău – Sankt Petersburg, Chișinău – Odesa, precum și Chişinău – Bucureşti. Totodată, de la 17 martie, Gara Chișinău este închisă pe timp de noapte.
Din păcate, dezastrul din transportul feroviar de mărfuri este unul și mai accentuat. În timp ce volumul total al mărfurilor transportate a crescut cu aproape 10 la sută, ÎS „Calea Ferată din Moldova” a înregistrat în ianuarie-februarie o scădere de aproape 25%, conform respectivului indicator, față de perioada similară a anului trecut, denotă datele statistice oficiale.
În perioada 23–27 aprilie, administrația CFM a sistat transportul de mărfuri. Într-un comunicat de presă, instituția a informat că decizia a fost luată ca urmare a reducerii substanțiale a volumului de tranzit, export, import și transport local de mărfuri. Însă toate solicitările agenților economici de încărcare-descărcare a vagoanelor au fost asigurate. Iar circulația trenurilor s-a bazat pe volumul real de muncă. Adrian Onceanu, director general al CFM, a declarat că a fost sistat doar provizoriu transportul de mărfuri, din considerente pur economice. „Așteptăm să se adune încărcături, să putem forma garnituri de 30-35 de vagoane. Mărfurile nu au restricții de circulație, însă unele companii și-au sistat activitatea, de aici și nivelul scăzut de mărfuri pentru import-export”, a explicat Adrian Onceanu.
În prezent, potrivit informației oferite de către Ion Zaporojan, pre-ședintele Federației Sindicale a Feroviarilor, toți angajații de la „Calea Ferată din Moldova”, cu excepția personalului angajat pentru executarea lucrărilor de urgență, se află în șomaj tehnic. Potrivit liderului sindical de la CFM, decizia a fost luată de către administrația întreprinderii după ce în țară a fost instituită starea de urgență. Ion Zaporojan a declarat că pe perioada șomajului tehnic, ce durează de la 16 martie până la 17 mai curent, feroviarii vor beneficia de venituri lunare în mărime de 75% din salariul stabilit.