Cum să folosești Instagram pentru dezvoltarea afacerii tale

  • 11 dec. 2017, 16:24
  • 690

Orice afacere își dorește să atragă cât mai mulți clienți și, pentru aceasta, apelează la toate canalele de comunicare disponibile. Unul dintre canalele de comunicare online aflat în plină dezvoltare este rețeaua de socializare Instagram, care este o aplicație pe mobil pentru partajarea de conținut vizual.

Cifrele din luna august 2017 arată că Instagram are 700 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce face ca această platformă să fie una dintre cele mai populare și mai intens utilizate.

Mai mult decât atât, cifrele analizate de Socialmediatoday.com arată că 48,8% dintre brandurile americane folosesc deja Instagram pentru afaceri, iar 80% de utilizatori ai rețelei urmăresc activitatea cel puțin a unei afaceri. Din aceste motive, dacă încă nu folosești pentru afacerea ta această platformă axată pe prezentarea de conținut vizual, acum este cel mai bun moment ca să începi.

Instagram este o modalitate ideală de a conecta o afacere cu clienții săi datorită posibilității de a posta fotografii, filmulețe și de a le compila între ele folosind Instagram Stories, precum și datorită posibilității de a comenta și de a trimite mesaje directe.

Dacă încă nu ești în totalitate convins că este o idee bună să te promovezi cu ajutorul rețelei de socializare Instagram, trebuie să vezi cifrele de mai jos.

Instagram în cifre

  • Peste 400 de milioane de persoane folosesc zilnic Instagram.
  • 80% dintre utilizatorii rețelei urmăresc cel puțin o afacere pe Instagram.
  • 48,8% dintre brandurile din SUA folosesc Instagram pentru afaceri.
  • Brandurile de top se bucură de o rată de angajament de 4,21% pentru fiecare utilizator care le urmărește. Este de 58 de ori mai mult angajament din partea utilizatorilor decât pe Facebook și de 120 de ori mai mult decât pe Twitter.
  • 75% dintre utilizatorii Instagram fac o acțiune, precum vizitarea unui website, după ce văd o reclamă pe platformă.
  • 60% dintre utilizatorii Instagram afirmă că au folosit rețeaua pentru a afla mai multe informații despre un produs sau despre un serviciu.
  • 68% dintre utilizatori sunt femei.
  • 59% dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani au cont pe Instagram.
  • Doar 33% dintre internauții din grupa de vârstă 30-49 de ani folosesc Instagram.
  • 17% dintre adolescenți spun că Instagram este cea mai importanță rețea de socializare.

Pentru că este o rețea de socializare cu care poate că încă nu ești familiarizat, poți urma câțiva pași cu ajutorul cărora ai putea începe să-ți promovezi afacerea cu ajutorul Instagram.

Totul poate începe prin crearea unui cont de afaceri pe rețeaua de socializare, care să fie diferit de contul tău personal. Apoi, optimizează-ți profilul cu informații și cu link-ul către site. De asemenea, este important să postezi o imagine de profil a brandului care să fie ușor de recunoscut.

Odată ce aceste lucruri sunt făcute, începe să postezi conținut vizual, să urmărești conținutul altor conturi, dând like postărilor care îți plac, să răspunzi la comentarii, să le mulțumești oamenilor care te urmăresc, precum și să răspunzi la mesajele private pe care le primești.

Ca să ai succes cu postările pe Instagram, evită să postezi prea multe mesaje explicite de vânzare și, în schimb, alege să mergi pe varianta creativității și a profesionalismului. Imaginile pe care le postezi trebuie să exprime cultura de brand și să aducă valoare clienților. Dimensiunea cea mai potrivită pentru postările pe această platformă este de 1024×1024 px.

În ceea ce privește frecvența postărilor, specialiștii recomandă să postezi regulat, însă nu prea des. Te poți inspira din strategia brandurilor de top, care publică, în medie, 4,9 postări pe săptămână.

Trebuie să mai știi că nu toate imaginile sunt la fel de apreciate de către utilizatori. De aceea, 60% dintre brandurile americane de top folosesc anumite filtre înainte de a posta imaginile. Cele mai populare filtre pentru editarea imaginilor, folosite de companii, sunt: Lo-fi (14%), Valencia (12%) și Rise (12%). În același timp, filtrul Mayfair atrage cele mai multe interacțiuni.

Imaginile mai luminoase generează cu 24% mai multe like-uri decât cele mai întunecate. Iar imaginile cu o singură culoare dominantă generează cu 17% mai multe like-uri. Imaginile care au culoarea predominantă albastru generează cu 24% mai multe like-uri decât cele unde roșu este culoarea principală.

Pentru a avea succes pe Instagram, este obligatoriu să folosești hashtag-urile „#”, căci postările care conțin cel puțin un hashtag obțin, în medie, cu 12,6% mai mult angajament.

Referindu-ne la popularitate, locurile cele mai prezente pe Instagram anul trecut au fost parcurile de distracție Disney, iar mâncarea cea mai fotografiată pe Instagram este Pizza.

Dacă ai ce să oferi în cadrul unor concursuri, trebuie să știi că 70% dintre utilizatorii Instagram au participat cel puțin o dată la un concurs sau le-ar plăcea să participe. Și 33% dintre utilizatori consideră că cea mai simplă modalitate de a participa la un concurs este să posteze un hashtag oficial.

Iată suficiente argumente pentru a lua în considerare să-ți promovezi afacerea pe rețeaua de socializare Instagram. Odată ce faci primul pas creându-ți un cont, urmează să începi să postezi conținut și să-ți îmbunătățești performanțele pe parcurs, în funcție de obiectivele afacerii.