Competiţia cu tine însuţi, unul dintre secretele managerilor de top

  • 21 sept. 2017, 10:06
  • 794

În ultimii zece ani, a activat în domenii foarte dinamice, ușor acționabile și cu rezultate imediate, pe care le putea influența ușor. În industria leasingului operațional însă rezultatele se văd în timp și, pentru o persoană motivată de rezultate, acest lucru poate fi foarte frustrant. Principalele provocări ale domeniului, în acest moment, sunt oferirea unor servicii la un nivel ridicat de profesionalism și educarea pieței românești. De asemenea, pe termen mai lung, leasingul operațional în România ar trebuie să treacă la următorul nivel, posibil doar prin prioritizarea și creșterea investițiilor în proiectele de inovație și digitalizare.

„Am fost nevoită să învăț să îmi dozez energia și să o canalizez în parcurgerea unui traseu mai lung”, explică Ioana Grigore. Pe parcurs, s-a hrănit cu succesele obținute din blitzkrieguri, care au reprezentat pași mărunți în atingerea obiectivului final. Strategia ei a dat, astfel, rezultate, pentru că a reușit să se mențină motivată. În prezent, coordonează echipa de vânzări și marketing a Business Lease, atât în București, cât și în Cluj. Echipa este formată din 12 oameni.

Publishing, retail, leasing operațional
Înainte de Business Lease, Ioana Grigore a lucrat în domenii precum banking, publishing, retail, e-commerce. Faptul că a activat în ramuri diverse a ajutat-o să își dezvolte versatilitatea și adaptabilitatea la orice domeniu de business: „Îmi place să cred că nu există un domeniu în care să nu pot activa și să am și rezultate foarte bune”. Alegerea o face bazându-se, în general, pe atractivitatea domeniului și luând în calcul perspectivele businessului respectiv.

De altfel, Ioana spune despre ea că întotdeauna a fost acel elev căruia îi plăcea să învețe fiecare materie și să fie bun la toate. Deși teoria spune că trebuie să excelezi într-un domeniu, să te canalizezi pe acesta și să faci performanță, ea a preferat să știe câte puțin din toate.

„Am generat multe discuții în familia mea atunci când, în copilărie, eram întrebată ce vreau să devin când o să fiu mare și nu reușeam să dau niciun răspuns. Și asta nu pentru că nu aveam opțiuni, ci pentru că lumea mi se părea plină de oportunități. De ce să nu le încerc pe toate?”

Pregătirea în domeniul financiar a fost pentru Ioana o alegere firească, la acel moment, întrucât părea un domeniu de viitor. Cel puțin băncile, la începutul anilor 2000, promiteau mult și erau în plină expansiune. La începutul carierei, s-a angajat într-o bancă, însă nu s-a simțit atrasă de acest domeniu.

De altfel, acest traseu profesional a fost scurt și curmat brusc, în momentul în care și-a dat seama că își dorește să activeze în marketing și/sau vânzări. „Cred că sunt un om mult prea creativ ca să mă pot afunda în cifre și să îmi mai și placă”, spune Ioana Grigore. Totuși, pregătirea în finanțe a ajutat-o, indiferent de domeniul în care a activat ulterior, și asta pentru că a înțeles legătura dintre activitatea ei și datele financiare.

Învățămintele MBA-ului
După facultate, a urmat și un program de MBA. Acesta a reprezentat o ocazie de a pune piesele de puzzle cap la cap, pentru a înțelege conexiunile între diverse informații dobândite pe parcursul experienței profesionale. Din punctul ei de vedere, un MBA te ajută să înțelegi implicațiile fiecărei activități, în fiecare dintre funcțiunile unui business. În același timp, reprezintă și o ocazie bună de networking, de schimb de experiență cu oameni de valoare, dar și de a învăța de la cei mai buni. Apoi mai sunt și implicațiile la nivel personal, în sensul în care îți descoperi valoarea, punctele tari și punctele slabe, prin raportarea la ceilalți cursanți.

„Cel mai interesant lucru pe care l-am învățat în cadrul MBA-ului este faptul că totul e relativ, că totul ține de cum te poziționezi tu ca lider și cum vrei să execuți lucrurile în drumul tău spre succes”.

Din experiența de până acum la Business Lease, Ioana Grigore a învățat să își educe adaptabilitatea și acceptarea schimbărilor dese (și uneori forțate). Fiind inițial o persoană destul de calculată și obsedată de control, a avut nevoie de multă muncă și de suportul superiorilor ca să învețe să facă lucrurile diferit. „Nu a fost o călătorie ușoară, însă acum sunt cunoscută ca o persoană extrem de calmă, în special în situațiile de criză. Îmi place să cred că acum îmi asum riscuri calculate și că experiența mea de până acum îmi permite ca, din când în când, să «take the leap of faith» și să mă bazez și pe intuiție în unele decizii pe care le iau.”

Ioana Grigore, Director Comercial Business Lease, îşi petrece timpul liber cu familia, în activităţi diverse: călătoresc, merg în locuri în care pot practica înotul şi gătesc împreună cât de des posibil. „Eu sunt pasionată de gătit, îmi place să experimentez mult în bucătărie şi să organizez mese pentru prieteni şi familie. Mă bucur mult că şi soţul, şi băieţelul meu au această pasiune, aşa că putem să gătim împreună”, spune Ioana Grigore.

Aproape fără excepţie, dimineaţa pregăteşte micul dejun pentru toată familia. Este un ritual pe care a reuşit să îl păstreze, indiferent cât de ocupată sau de obosită este.

Ioana Grigore nu crede că a reuşit vreodată să împace cele două planuri – cel personal şi cel profesional – atât de bine încât să obţină un echilibru. De altfel, nici nu consideră că are sens să lupţi să găseşti echilibrul între viaţa personală şi cea profesională: „Până la urmă, orice balanţă e în echilibru doar pentru o secundă; inevitabil, pendulul se leagănă, iar echilibrul este imposibil de menţinut”, spune Ioana Grigore.
Ea încearcă să nu mai dea importanţă menţinerii echilibrului, ci mai degrabă mulţumirii de sine că a făcut alegerile corecte în funcţie de informaţiile pe care le avea la momentul respectiv.

Secretul unui manager de top stă în două lucruri: să știi ce vrei și să nu faci mare caz din asta. Când ajungi într-o astfel de poziție, trebuie să fii mereu în competiție cu tine însuți, să prețuiești și să-i respecți pe oamenii care luptă alături de tine, să ai un scop și o viziune, să fii disciplinat, focusat și să înțelegi că nimic nu durează la nesfârșit. Chiar și topurile se schimbă; vin manageri noi care demontează paradigme și vor să schimbe lumea. E important să înaintezi și tu odată cu ei - Ioana Grigore, Director Comercial Business Lease.