Cele mai valoroase branduri de țară. Republica Moldova nu este în top

  • 11 oct. 2017, 11:08
  • 1 006

Свершилось! Наши пользователи стали еще ближе друг к другу – у работодателей и соискателей появилась возможность писать друг другу личные сообщения!

Cât valorează brandul de țară Republica Moldova? Probabil foarte puțin, ținând cont că țara noastră nu a fost inclusă în raportul companiei Brand Finance, care conține top 100 cele mai valoroase branduri de țară din lume. Vecinii noștri – România și Ucraina ocupă locurile 49 și, respectiv, 61.

Potrivit raportului, Statele Unite ale Americii este cel mai valoros brand de națiune – 21.100 miliarde de dolari, dar unul influențat de administrația Trump, scrie paginademedia.ro.

Potrivit studiului Brand Finance, stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generației “baby boomers”, care a contribuit la o creștere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.

Pe de altă parte, percepția asupra președinției Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administrația Trump este văzută ca impredictibilă și, chiar dacă promisiunile de facilități fiscale pot crește investițiile străine pe termen scurt, dificultățile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.

Imaginea Americii în lume este, de asemenea, diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu și Asia, închiderea granițelor pentru imigranți și refugiați, și retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influențe în viitorul imediat este improbabilă.

China este brandul de națiune cu cea mai rapidă creștere, în 2017, în cifre absolute, conform studiului Brand Finance Nation Brands. Valoarea brandului Chinei ajunge la 10.200 miliarde de dolari, cu 3.100 de miliarde de dolari peste anul trecut.

În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creștere susținută a Chinei ar putea să micșoreze semnificativ diferența.

Politica inițiată de președintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-și construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezești figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau doar opt. Într-un cerc virtuos, brandurile chinezești și imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susțin reciproc și cresc atractivitatea țării pentru investitori și turiști.

Branduri de națiune europene solide, precum Germania, Olanda, Belgia, Elveția, Suedia, Austria au înregistrat fie scăderi, fie creșteri neglijabile, pe când națiunile asiatice cresc cu rate record.

Vietnam, Filipine, Tailanda și Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% și 43% la valoarea brandului lor de națiune, mai arată studiul Brand Finance Nationa Brands 2017.

Brand Finance este o companie internațională specializată în evaluarea de brand.tbv