Cele mai noi tehnici de îmbunătățire a trainingului angajaților

  • 1 oct. 2018, 11:05
  • 720

Tehnologia produce schimbări de-a dreptul seismice nu numai în modul în care lucrăm, ci și în modul în care învățăm la locul de muncă. Trainingul angajaților a fost multă vreme o lume dominată de sesiuni susținute în sală și de prezentări PowerPoint, dar, acum, totul se află în schimbare. Practicile de lucru ale angajaților devin mai flexibile, la fel și metodele disponibile pentru instruirea acestora. Așadar, care sunt unele dintre cele mai eficiente instrumente de training și tehnicile pe care le puteți utiliza pentru a stimula dezvoltarea angajaților în organizații?

1.  Adoptați microînvățarea

Frumusețea lumii tehnologice este aceea că permite angajaților să fie conectați 24/7. Dar această poate fi în același timp și o binecuvântare, dar și un blestem. În timp ce elimină limitele de timp folosite pentru a împiedica conectarea persoanelor, determină și menținerea angajaților în starea permanentă de "on call". Aspect care poate produce presiuni mai mari asupra acestora, ceea ce le poate reduce capacitatea de a se concentra asupra dezvoltării lor. Din acest motiv, soluția este microînvățarea.
O metodă de învățare a conceptelor și abilităților complexe structurate în bucăți mici. Fiecare sesiune de cinci sau zece minute de microînvățare este orientată către un singur obiectiv de învățare. Acest lucru face mult mai ușor pentru angajați să integreze asta în programele lor aglomerate și asigură angajarea continuă a acestora la conținutul livrat digital. Microînvățarea îmbunătățește eficiența și implicarea în procesul de training.

2. Faceți primii pași în lumea virtuală

Realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) au fost caracterizate de către mulți experți tehnologici din training ca fiind "următorea mare realizare". Deși este relativ în devenire, această tehnologie este deja utilizată pentru a replica lumea reală și pentru a oferi instruire profesională piloților, inginerilor și chirurgilor. VR și AR au potențialul de a oferi instruire sigură și controlată chiar la fața locului într-o gamă largă de aplicații și oferă angajaților accesul la locații, situații și echipamente care, altfel, ar fi periculoase și prohibitive în privința costurilor. Nu numai că tehnologia VR și AR este mai atrăgătoare decât experiențele din clasă, dar ea tinde să devină și mult mai accesibilă pentru publicul larg, spre exemplu, costul căștilor continuând să scadă.

3. Gamificati experiența de învățare

Gamificarea reprezintă procesul de introducere a provocărilor și a concurenței în experiența de învățare pentru a îmbunătăți nivelul implicării angajaților. În timp ce ar putea părea ceva costisitore, simpla introducere a unei liste digitale de verificare pe care angajații o pot bifa, pe măsură ce completează modulele de microlearning, poate consolida importanța învățării de noi competențe și ajuta la motivarea echipei.
Teoria este că tuturor le plac jocurile și puțină concurență prietenoasă, iar introducerea de recompense pentru angajații care obțin cele mai bune scoruri poate ajuta la îmbunătățirea abilităților acestora. Este esențial ca sarcinile complexe să fie împărțite în module simple, astfel încât angajații să poată învăța fără stres sau oboseală.

4. Introduceți învățarea socială

Gama de instrumente tehnologice aflate în prezent la dispoziție contribuie la crearea unor medii de lucru mai colaborative, chiar și atunci când angajații sunt dispersați din punct de vedere geografic. Aceeași tehnologie, cum ar fi platformele sociale interne, poate contribui la stimularea învățării, permițând membrilor echipei să se sprijine reciproc, să ofere consultanță și să ajute la sarcinile altor angajați care nu au suficientă experiență. Mesageria, chat-ul video și alte instrumente de tehnologie socială permit tuturor angajaților ca, în același timp, să își dezvolte abilitățile de muncă și relațiile de muncă.
Smartboards-urile pot juca un rol important în activitatea colaborativă a echipelor dispersate din punct de vedere geografic. Acestea permit angajaților din două locuri complet diferite să editeze în timp real documente, aspect care poate fi extrem de benefic pentru trainingul angajaților din organizațiile globale. 

5. Încurajați colaborarea între organizații

Colaborarea dintre angajații din aceeași organizație nu reprezintă singura modalitate prin care organizațiile moderne își îmbunătățesc pregătirea angajaților. Unele organizații sunt mai avangardiste, făcând un pas înainte și acceptând să colaboreze cu alte organizații pentru a crea un acord reciproc avantajos. Unele dintre ele cooperează cu furnizorii, clienții și alte părți interesate pentru a-și îmbunătăți cunoștințele despre practicile de afaceri în diferite etape ale lanțului de aprovizionare și nivelul de servicii. Iar aceasta poate fi o tehnică eficientă de training al personalului, ceea ce, clar, înseamnă un câștig pentru ambele părți.