Sunt momente în viață în care avem niște idei extraordinare, însă cei din jur ne ridiculizează. Alteori știm că am putea ajuta în mod real oamenii atunci când îi vedem în dificultate, însă sfaturile și bunăvoința noastră sunt ignorate. Asta se întâmplă pentru că nu mai suntem, în ochii celor din jur, lideri.
Există oameni care își doresc să fie lideri, însă cei mai mulți ori nu înțeleg ce înseamnă asta, ori nu își doresc îndeajuns de mult încât să și reușească să devină unul. Ceea ce această majoritate nu știe e că, fie că vrei, fie că nu, vine un moment în viață în care ești pus față în față cu o decizie care te va face lider sau te va arunca în brațele mediocrității și ale ratării.
Comunicarea cu subalternii – piatra de încercare a managerului
O firmă funcționează cel mult la fel de bine ca și comunicarea dintre manager(i) și angajați. Și asta pentru că liantul care face unirea dintre resursele materiale, financiare și umane ale companiei este schimbul continuu de informații, care dă direcție activității și permite optimizarea sa în timp util. Un studiu al Universității din Pittsburg, realizat în 50.000 de companii, relevă că singura abilitate determinantă pentru succesul unui manager este capacitatea de comunicare scrisă și verbală. Succesul în comunicare înseamnă să fii capabil să-ți transmiți mesajul, să faci ca cei care te ascultă sau te citesc să recepționeze exact ceea ce ai vrut să le spui. În caz contrar, ceilalți percep doar frânturi din mesaj, pe care le vor interpreta în mod greșit, ceea ce produce blocaje ale comunicării și distorsiuni în funcționarea companiei.
Orice om este sau devine lider. Părinții sunt lideri pentru copii, profesorii pentru elevi, fratele mai mare pentru fratele mai mic. Este firesc să ajungi la un moment dat să ai mai multă experiență de viață decât cei din jur, și atunci, cei mai lipsiți de experiență se uită la tine cu speranța că îi vei putea ajuta și chiar conduce spre un obiectiv comun și măreț, spre un tărâm al făgăduinței.
Conduci o corabie ce are un echipaj, are nevoie de vânt în pânze și de o destinație
Corabia e persoana ta, valorile tale și tot bagajul tău. Echipajul e echipa ta. Energia și motivația e vântul. Obiectivul e destinația. Încearcă să te rezumi la anumite reguli și spune mereu cu sinceritate care sunt așteptările tale, indiferent cât de greu îți este să faci asta. Dacă nu procedezi în acest fel, atunci subalternii tăi nu te vor mai respecta și autoritatea ta va dispărea în timp.
Cum recâștigi respectul angajaților?
Da, este un lucru greu de făcut și este nevoie de multă răbdare.
Pentru început, trebuie să recunoști că există o problemă și că este nevoie să fie făcute unele modificări. Fii pregătit pentru diferite discuții și așteaptă să primești feedback. Poate că nu îți va plăcea ce vei auzi, dar asta dovedește că ești interesat de ceea ce se întâmplă în jurul tău.
În al doilea rând, ai nevoie de un plan. Prezintă-le angajaților tăi un plan cu schimbările pe care vrei să le faci în companie. Asta înseamnă să precizezi toate regulile care se schimbă atât pentru tine, cât și pentru restul. Gândește-te ce poți faci pentru a fi respectat și oferă-le angajaților tăi șansa de a se simți independenți oferindu-le câteva proiecte de care să se ocupe.
În ultimul rând, nu uita să explici cu claritate totul! Fii profesionist și precizează că performanțele slabe nu vor mai fi trecute cu vederea și că fiecare trebuie să respecte toate legile impuse de către companie.
Mulți lideri încearcă să ajungă în vârf distrugând tot ce le iese în cale, adică impunându-și autoritatea în fața celorlalți. Totuși, acești oameni ajunși pe acel piedestal la care au visat, devin paranoici și cred că vor apărea alte persoane care vor încerca să-i doboare. Uneori, acești antreprenori își dezvoltă un complex de impostori din cauza nesiguranței de a nu fi destul de buni pentru funcția ocupată și din cauza fricii că lumea va afla adevărul despre ei.
Toate aceste gânduri pot face un șef vulnerabil, asta duce la greșeli mari, poate chiar la probleme in justitie. Tu nu trebuie să fii așa pentru că tu ai șansa de a realiza la timp ceea ce faci și cum acțiunile tale afectează angajații și firma pentru care ai luptat mulți ani să o clădești.
Nu trebuie să uiți însă de lucrurile care fac diferența atât în viața profesională, câr și în cea profesională: respectă, dacă vrei să fi respectat! Recunoaște că există una sau mai multe probleme în afacerea ta și nu te grăbi să dai vina pe angajați. Analizează-te, fii atent la cum reacționezi și nu judeca prea aspru.
Este greu să fii un lider bun, un lider de succes, dar este posibil și totul ține de felul în care comunici cu angajații tăi.
Sunt momente în viață în care avem niște idei extraordinare, însă cei din jur ne ridiculizează. Alteori știm că am putea ajuta în mod real oamenii atunci când îi vedem în dificultate, însă sfaturile și bunăvoința noastră sunt ignorate. Asta se întâmplă pentru că nu mai suntem, în ochii celor din jur, lideri.
Există oameni care își doresc să fie lideri, însă cei mai mulți ori nu înțeleg ce înseamnă asta, ori nu își doresc îndeajuns de mult încât să și reușească să devină unul. Ceea ce această majoritate nu știe e că, fie că vrei, fie că nu, vine un moment în viață în care ești pus față în față cu o decizie care te va face lider sau te va arunca în brațele mediocrității și ale ratării.
Comunicarea cu subalternii – piatra de încercare a managerului
O firmă funcționează cel mult la fel de bine ca și comunicarea dintre manager(i) și angajați. Și asta pentru că liantul care face unirea dintre resursele materiale, financiare și umane ale companiei este schimbul continuu de informații, care dă direcție activității și permite optimizarea sa în timp util. Un studiu al Universității din Pittsburg, realizat în 50.000 de companii, relevă că singura abilitate determinantă pentru succesul unui manager este capacitatea de comunicare scrisă și verbală. Succesul în comunicare înseamnă să fii capabil să-ți transmiți mesajul, să faci ca cei care te ascultă sau te citesc să recepționeze exact ceea ce ai vrut să le spui. În caz contrar, ceilalți percep doar frânturi din mesaj, pe care le vor interpreta în mod greșit, ceea ce produce blocaje ale comunicării și distorsiuni în funcționarea companiei.
Orice om este sau devine lider. Părinții sunt lideri pentru copii, profesorii pentru elevi, fratele mai mare pentru fratele mai mic. Este firesc să ajungi la un moment dat să ai mai multă experiență de viață decât cei din jur, și atunci, cei mai lipsiți de experiență se uită la tine cu speranța că îi vei putea ajuta și chiar conduce spre un obiectiv comun și măreț, spre un tărâm al făgăduinței.
Conduci o corabie ce are un echipaj, are nevoie de vânt în pânze și de o destinație
Corabia e persoana ta, valorile tale și tot bagajul tău. Echipajul e echipa ta. Energia și motivația e vântul. Obiectivul e destinația. Încearcă să te rezumi la anumite reguli și spune mereu cu sinceritate care sunt așteptările tale, indiferent cât de greu îți este să faci asta. Dacă nu procedezi în acest fel, atunci subalternii tăi nu te vor mai respecta și autoritatea ta va dispărea în timp.
Cum recâștigi respectul angajaților?
Da, este un lucru greu de făcut și este nevoie de multă răbdare.
Pentru început, trebuie să recunoști că există o problemă și că este nevoie să fie făcute unele modificări. Fii pregătit pentru diferite discuții și așteaptă să primești feedback. Poate că nu îți va plăcea ce vei auzi, dar asta dovedește că ești interesat de ceea ce se întâmplă în jurul tău.
În al doilea rând, ai nevoie de un plan. Prezintă-le angajaților tăi un plan cu schimbările pe care vrei să le faci în companie. Asta înseamnă să precizezi toate regulile care se schimbă atât pentru tine, cât și pentru restul. Gândește-te ce poți faci pentru a fi respectat și oferă-le angajaților tăi șansa de a se simți independenți oferindu-le câteva proiecte de care să se ocupe.
În ultimul rând, nu uita să explici cu claritate totul! Fii profesionist și precizează că performanțele slabe nu vor mai fi trecute cu vederea și că fiecare trebuie să respecte toate legile impuse de către companie.
Mulți lideri încearcă să ajungă în vârf distrugând tot ce le iese în cale, adică impunându-și autoritatea în fața celorlalți. Totuși, acești oameni ajunși pe acel piedestal la care au visat, devin paranoici și cred că vor apărea alte persoane care vor încerca să-i doboare. Uneori, acești antreprenori își dezvoltă un complex de impostori din cauza nesiguranței de a nu fi destul de buni pentru funcția ocupată și din cauza fricii că lumea va afla adevărul despre ei.
Toate aceste gânduri pot face un șef vulnerabil, asta duce la greșeli mari, poate chiar la probleme in justitie. Tu nu trebuie să fii așa pentru că tu ai șansa de a realiza la timp ceea ce faci și cum acțiunile tale afectează angajații și firma pentru care ai luptat mulți ani să o clădești.
Nu trebuie să uiți însă de lucrurile care fac diferența atât în viața profesională, câr și în cea profesională: respectă, dacă vrei să fi respectat! Recunoaște că există una sau mai multe probleme în afacerea ta și nu te grăbi să dai vina pe angajați. Analizează-te, fii atent la cum reacționezi și nu judeca prea aspru.
Este greu să fii un lider bun, un lider de succes, dar este posibil și totul ține de felul în care comunici cu angajații tăi.