Abilitatile necesare unui lider de succes

  • 1 aug. 2017, 16:24
  • 2 756

Ca sa evaluezi potentialul tau ca lider, ar trebui sa analizezi:

Leadership-ul si munca in echipa, incluzand calitatile de personalitate si caracter, ca energie, entuziasm si initiativa;

Luarea deciziilor; abilitatile de gandire in rezolvarea problemelor, luarea deciziilor si gandirea creativa si inovativa;

Abilitati de comunicare ( vorbire, ascultare, scrierea si citire) ; comunicarea in organizatie;

Auto-management; abilitatea de auto-organizare; managementul timpului; abilitati de invatare;

Specialistii au intocmit liste de competente de leadership, grupate in 5 categorii mari. Citeste si analizeaza ce abilitati iti sunt tie necesare pentru a deveni un lider de succes. Ce abilitati ai deja si unde mai trebuie sa lucrezi pentru a le dobandi si dezvolta.

Abilitatile necesare unui lider de succes:

1.Abilitati de leadership si munca in echipa:

Abilitatea de a pune lucrurile in miscare – si in deosebi de a-i determina pe oameni sa lucreze bine ca echipa spre un obiectiv comun este esenta unui lider de succes. Ce face un lider de succes pentru asta:

* Stabileste directia si initiaza actiunea

* Planifica si organizeaza

* Coordoneaza si controleaza

* Dovedeste sensibilitate fata de nevoile si sentimentele oamenilor

* Ii motiveaza si-i incurajeaza pe altii

2.Abilitati de luare a deciziilor in leadership: 

* Pentru a gandi limpede, a lua decizii si a rezolva probleme, un lider:

* Analizeaza probleme

* Este rational si gandeste logic

* Are simtul realitatii

* Are abilitatea de a „privi de sus” , de a se retrage si cobora atent catre detalii

* Este ferm cand e necesar

3.Abilitati de comunicare:

Un lider sintetizeaza punctele importante, astfel incat sa fie inteles de altii. Un lider asculta activ pentru a-i intelege pe altii. Alte comportamente tipice leadership-ului:

* Vorbeste clar si inteligibil

* Ii asculta pe altii cu atentie

* Argumenteaza categoric dar nu agresiv

* Dovedeste perceptia comunicarii nonverbale

* Determina entuziasm fata de ideile sale

4. Abilitati de auto-management necesare unui lider

Abilitatea de a-ti gestiona timpul si de a te organiza are impact direct asupra echipei. Ce face un lider de succes:

* Este auto-motivator: „isi declanseaza singur scanteia”

* Este capabil sa lucreze din initiativa proprie cu putina supervizare sau chiar delor

* Stabileste si realizeaza obiective dificile

5. Calitati personale intalnite la liderii de succes: 

* Entuziasm si Integritate

* Personalitate puternica dar nu dominatoare

* Impact personal, infatisare buna, siguranta

* Rezistenta, capacitate de a lucra sub presiune

* Flexibilitate si adaptabilitate

* Incredere in sine.

Lista completa de abilitati precum si modalitatile de dezvolatare a leadership-ului personal le descoperiti la cursurile de Leadership organizat de Vision Consulting.