5 miscari inteligente care au adus succesul companiilor gigant

  • 20 sept. 2016, 16:15
  • 1 141

Antreprenorii sunt pusi adeseori in situatia de a lua decizii dificile, insa unele dintre acestea fac diferenta intre o afacere de succes si una pentru care trebuie sa faca eforturi uriase pentru a se mentine pe piata. Care dintre aceste decizii sunt cele care conteaza cu adevarat?

Compania de consultanta McKinsey a facut o analiza a procesului decizional si a selectat acele strategii care aduc prosperitate si care ii feresc pe antreprenori de evenimente neprevazute. Mai multi dintre acestia au fost intrebati care sunt factorii de care tin cont atunci cand iau o decizie, care sunt opiniile de care tin cont si care sunt cele mai bune mutari pe care le-au facut pentru companiile lor. Iata la ce concluzii s-a ajuns:

Anticiparea, cheia succesului pentru orice tip de business

Antreprenorii prevazatori, care anticipeaza riscurile sau pericolele pe care le poate intampina compania lor, evita sa fie luati prin surprindere. Managementul de risc este adeseori asociat cu succesul financiar, cu rapiditate in implementarea proiectelor, cu imbunatatirea eficientei si productivitatii la locul munca. Un manager bun stie ca este vitala pentru afacere incheierea unei asigurari de raspundere civila, care sa il puna la adapost in cazul aparitiei unor probleme dificil de gestionat. Dupa cum vezi, aceasta asigurare acopera un spectru larg de evenimente neprevazute, care pot costa mult mai scump cand nu sunt luate in seama.

Elaborarea unui plan pe termen lung asigura luarea unor decizii mai bune

Companiile care implementeaza planuri pe termen lung iau decizii mai bune si mai rapide, arata studiul McKinsey. Planificarea elimina riscul unor greseli facute din graba si le permite celor din corpul managerial sa reevalueze si sa regandeasca strategii, cand acestea se dovedesc a fi ineficiente. Astfel, acele companii care nu au o strategie anuala sunt de doua ori mai predispuse sa ia decizii ale caror rezultate aduc profituri cu 75% sub asteptari.

O companie de succes nu repeta aceeasi greseala

Cand o companie face o analiza detaliata a deciziilor neinspirate, aceasta poate identifica un tipar care sa o ajute in semnalizarea greselilor. Identificarea punctelor slabe ale unei afaceri ii ajuta pe manageri sa stie unde trebuie sa aduca imbunatatiri, insa, este important ca aceasta analiza sa fie realizata pe baza unor date usor de cuantificat sau de transformat in cifre, mai ales in cazul deciziilor care implica alocarea sau cheltuirea unui buget. Pentru imbunatatirea serviciilor oferite, o analiza calitativa se poate dovedi a fi mai eficienta.

Setarea unor obiective realiste ajuta la mai buna implementare a unei decizii

Doua treimi din participantii la sondajul McKinsey spun ca se asteapta sa vada primele rezultate ale deciziilor luate in decursul unei perioade de doi ani. Atunci cand iti imparti obiectivele in cele pe termen scurt si cele pe termen lung, iti este mai clar ce ai de facut si nu vei mai evalua prea rapid o decizie cu aplicare pe o perioada mai lunga.

Deciziile luate la nivel de grup sunt mai eficiente

O companie in care deciziile se iau sau se voteaza la nivel de grup au rezultate mai bune si reusesc sa se mentina deasupra competitiei. Atunci cand ai mai multe solutii pentru a rezolva o problema, o discutie la nivel managerial poate ajuta la identificarea corecta a celui mai eficient raspuns. Chiar si in cadrul companiilor care nu dispun de un for decizional, este de mare ajutor daca managerul se consulta cu mai multi profesionisti inainte de a schita un plan de actiune.