5 lecţii esenţiale despre cum să-ţi creşti valoarea brandului prin oameni şi idei

  • 20 sept. 2018, 11:03
  • 478

Setează-ţi de la început obiective bine stabilite: Altfel, vei ajunge în situaţia ca să fii dezamăgit că nu ai obţinut rezultate. Dar cum să obţii rezultate dacă tu nu ai avut obiectivele stabilite clar de la început? Cum poţi să ai astfel de pretenţii dacă tu nu ştii nici măcar ce indicatori vrei să măsori? Căci măsurătoarea nu se face la final, ci de la începutul până la sfârşitul campaniei… Ba mai mult, dacă ai nevoie de informaţii de la influencer-ul cu care lucrezi, trebuie să îi pui în vedere acest lucru din prima.

Renunţă la mentalitatea "şi mie ce-mi iese din asta?" Fenomenul influencerilor a apărut de mult timp. De la stomatologicii care ne recomandau să folosim un anumit brand de pastă de dinţi până la vedetele care promovează diverse produse. Numai că, în ultima perioadă, acesta a luat un avânt pentru că oamenii au vrut o alternativă la media tradiţională, dar şi de o voce credibilă, cu care să se identifice cumva. Ideea este că Influencer Marketing nu este un instrument magic. Nu, nu este un scop în sine. Într-adevăr, e recomandat să ai nişte obiective setate, obsesia de a măsura rapid îţi aduce doar o viziune pe termen scurt, aşa că pierzi din vedere strategia pe termen lung. Deci întrebări de genul „şi mie ce-mi iese dintr-o campanie cu influenceri?” sau „câte produse am vândut graţie acestei campanii?” sunt inutile. Ce poţi să faci, în schimb? În 2018, lumea nu mai consumă media segmentat. Aşa că cea mai bună soluţie este să gândeşti o strategie pe termen lung, care să acopere toate canalele (online, TV, publicitate outdoor, evenimente etc.) relevante pentru tine. Iar influencerii să fie una dintre piesele puzzle-ului. În momentul în care mesajul tău ajunge la consumatori din mai multe direcţii, în modaltiăţi adecvate fiecărui canal în parte, atunci ai mari şanse ca aceştia să se transforme în clienţi. Deci doar o campanie cu influenceri nu îţi va creşte spectaculos vânzările, în schimb o strategie integrată, pe termen lung, cu siguranţă da! Şi, evident, ţine minte punctul 1: setează-ţi obiective clare, măsoară rezultatele, dar nu te grăbi să tragi concluzii imediat, ci interpretează-le în contextul larg al campaniei integrate. Iar dacă ai nevoie de ajutor, există companii care pot face aceste măsurători pentru tine. Fie din România, fie din afară. Dar vom reveni asupra acestui subiect.

Autenticitate şi poveşti: Oamenii au nevoie de sens, de poveşti, rezonează cel mai bine cu ele. Iar storytelling-ul este cea mai puternică unealtă de distribuţie a unui mesaj. Tocmai de aceea, în lucrul cu influencerii, au de câştigat companiile care le lasă destul spaţiu de manevră pentru ca să-şi folosească creativitatea cum cred ei de cuviinţă, astfel încât mesajul să fie autentic şi potrivit pentru comunitatea lor. În caz contrar, se va vedea cu ochiul liber lipsa de autenticitate şi te poţi trezi în situaţia în care tu, ca brand, ai făcut doar o simplă plasare de produse în loc de o poveste care să aibă impact real asupra audienţei.

Ce se află la confluenţă cu influenţa? Treaba asta cu influenţa şi influencerii a fost gândită ca un agregator de comunicare, de valori, fără frivolităţi. Numai că piaţa e deja suprasaturată de pseudo-specialişti, aşa că acum încrederea audienţei se câştigă mai greu. Şi nu e neapărat un lucru rău. Un influencer valoros aplică lucrurile de bază: îşi face documentare, are insight-urile potrivite, înţelege brandul şi totodată înţelege şi consumatorul. Iar dacă nu ştii cum să alegi vocea potrivită pentru promovarea brandului tău, există firme care se ocupă cu astfel de cercetări de piaţă, chiar şi la noi. De exemplu, un influencer cu un background solid în spate e mai valoros în domenii precum cel auto, în timp ce oameni obişnuiti pot promova fără probleme produse şi servicii din categoria de retail. Însă dacă vrei să scapi de îndoieli şi vrei o privire analitică, atunci să nu-ţi fie teamă să apelezi la specialiştii de influencer marketing, căci ei cu asta se ocupă.

Cum faci inteligent o campanie de promovare: Pentru ca o campanie să aibă un impact semnificativ, condensarea ideii la esenţă este esenţială. De asemenea, e nevoie şi de un scop concret, precum şi de implicarea directă a celui căruia te adresezi. Dacă publicul simte că mesajul este despre noi toţi şi că fiecare poate contribui cu ceva, atunci eşti mai aproape de succes decât crezi.Şi nu uita să îţi faci treaba cât poţi tu de bine. Alte modalitaţi prin care poţi să ajungi la oameni într-un mod autentic este să cauţi talente în propria grădina. Fie că e vorba de un angajat al companiei care are potenţial şi carismă, sau de o persoană pe care o angajezi special pentru asta, un om din interior poate fi un ambasador de brand minunat. Pe de altă parte, dacă nu vrei să plăteşti pur şi simplu un influencer şi să existe riscul ca să nu fi mulţumit de rezultatul final, mai bine îl călăuzeşti direct. Adică investeşti bugetul în crearea unei experienţe potrivite pentru stilul său şi pentru audienţa sa: îi plăteşti fotograful, transportul, machiajul, echipamentele etc. Iar influencerul va avea toate uneltele pentru a crea conţinut valoros, fapt ce avantajează atât brandul pe care îl promovează, cât şi pe el, căci îşi va creşte comunitatea.