Cea mai simplă rezoluție din 2017 pentru specialiștii în resurse umane

  • 25 ian. 2017, 15:08
  • 847

Fiecare profesionist în HR ar trebui, dacă nu a făcut-o deja, să-și stabilească, pentru 2017, o rezoluție extrem de simplu de urmat.

Orice moment, adică și sfârșitul lunii ianuarie, reprezintă un prilej bun pentru specialiștii în resurse umane care vor să-și stabilească o rezoluție extrem de simplă pe 2017. Așadar, dacă lucrați în HR și nu v-ați decis încă asupra unei rezoluții pentru anul în curs, puteți alege să urmați una care vă va face mai fericiți la muncă: recunoașterea, mai des, a meritelor colegilor de birou.

Un studiu realizat anul trecut de compania americană O.C. Tanner, specializată pe dezvoltarea și implementarea de soluții pentru recunoașterea și recompensarea angajaților, a arătat că 29% dintre respondenți au declarat că, în luna anterioară aplicării chestionarului, nu și-au lăudat colegii de muncă.

O altă analiză, realizată tot de O.C. Tanner, în 2015, a evidențiat că recunoștința la job reprezintă un factor motivațional extrem de puternic, care îi determină pe angajați să fie mai productivi.

Prin urmare, dacă vrei să recunoști meritele unui coleg, fă-o cât mai repede! Astfel, comentariile tale vor fi primite foarte bine, iar oamenii vor fi mai motivați să lucreze cât mai eficient.

De asemenea, dacă vrei să recunoști meritele unui coleg, este bine să transmiți mesajul tău când este prezentă toată echipa. Așa că mergi la biroul colegului tău și laudă-l de față cu ceilalți. În schimb, dacă anumiți angajați preferă să primească felicitările în privat, respectă-le dorința.

Un alt lucru pe care trebuie să-l ai în vedere când te decizi să lauzi pe cineva, este să ai o abordare spefică. Adică, explică-i respectivului coleg pentru ce proiect și rezultatele ai hotărât să-l feliciți. Subliniază felul în care implicarea sa la job a contribuit la rezultatele obținute de întreaga organizație, într-o perioadă de timp specifică. O astfel de abordare este una potrivită dacă vrei ca mesajul tău să fie recepționat corect și să rămână în mintea destinatarului pentru mai mult timp.

Executivii și specialiștii în resurse umane pot să creeze programe de recunoaștere a meritelor în care să fie implicați toți angajații, nu doar managerii. Există moduri foarte eficiente prin care să transmiți un „mulțumesc” unuia sau mai multor membri din echipa ta, iar noile tehnologii pot fi de foarte mare ajutor. Totuși, cel mai bun mod în care îi poți transmite cuiva aprecierea ta este față în față. Ședințele săptămânale de echipă pot reprezenta, de exemplu, cadrul ideal în care să le arăți colegilor că îi apreciezi.