Recent, în Moldova, s-a deschis în premieră Școala de Copywriting. Fondatoarea și trainerul Școlii este Adriana Arnăut, fost avocat și lector universitar, copywriter cu o experiență de peste 12 ani. Până acum câțiva ani, Adriana a lucrat doar cu companii de peste hotarele țării, iar acum colaborează din plin și cu antreprenorii din Moldova. Adriana este fondatoarea unicei agenții de copywriting din Moldova, CreativeAd, iar Școala de Copywriting este un proiect în cadrul căruia ea se împărtășește cu secretele și tehnicile prinse pe parcursul experienței sale cu fiecare participant, care înțelege valoarea și importanța cuvintelor prin intermediul cărora orice afacere, persoană publică sau ONG comunică cu publicul său.
Ce este copywriting-ul?
Toate textele pe care le auzim în publicitatea de la radio, de la TV, pe care le vedem pe panourile publicitare de pe străzi, blogurile de pe site-urile companiilor, broșurile și flyerele – totul este copywriting. Modul în care comunică o afacere cu publicul său o definește ca prezență pe piață și ține exclusiv de copywriting.
În ce măsură influiențează copywriting-ul dezvoltarea unei afaceri sau vânzările acesteia?
Copywriting-ul are un cuvânt greu de spus în acest domeniu. Cuvintele care ajung la potențialii cumpărători trebuie să țintească la inimile acestora. Una dintre regulile unui marketing de calitate este că oamenii cumpără în baza emoțiilor, dar au nevoie de logică pentru a-și justifica cumpărăturile.
Textele pe care le creează o companie și care o reprezintă trebuie neapărat să țină cont de această regulă, dar și de multe altele, care fac rata de conversie a cititorilor în cumpărători să crească simțitor.
Cum percep antreprenorii din Moldova necesitatea copywriting-ului?
Mă bucur să spun că antreprenorii din țară încep să fie tot mai deschiși ideii de a-și dezvolta imaginea afacerii, prin investirea de resurse într-un copywriting de calitate. Dacă acum 4 ani, când am început să lucrez cu companiile locale, simțeam o diferență mare între percepția copywriting-ului aici și percepția pe care o aveau afacerile de peste hotare, la moment pot afirma că această diferență scade pe zi ce trece. La Școala de Copywriting pe care am deschis-o vin antreprenori din Moldova și experți în marketing, care vor să învețe să scrie texte mai bune de vânzare și să îmbunătățească calitatea comunicării cu publicul său.
Apropo de Școala de Copywriting din Moldova pe care ai deschis-o, ce te-a motivat să o faci?
Școala de Copywriting este un proiect la care țin extraordinar de mult și care are o istorie frumoasă în spatele său. Fac copywriting de aproape 13 ani. Până acum 4 ani, lucram exclusiv cu companii de peste hotarele țării și învățam din mers. De ce din mers? Pentru că nu exista pe atunci o sursă unică din care să înveți, să te inspiri, să înțelegi cum să scrii aceste texte mai bine și să le faci mai eficiente. Am testat în activitatea mea tehnici și formule diferite și vedeam care merg și care nu, în funcție de specificul domeniului fiecărei afaceri.
Ideea de a fonda Școala de Copywriting mi-a venit anume din dorința de a scurta și ușura drumul celor care scriu texte și de a le da din tehnicile, secretele și experiența mea. Nu ofer la aceste lecții prea multă teorie sau informații care se pot găsi online. Din punctul meu de vedere, farmecul acestor lecții este faptul că dau din experiența mea acumulată de-a lungul anilor și din colaborarea cu antreprenori și persoane publice din domenii diferite. Participanții primesc instrumente și formule concrete și reușesc să scrie texte mai bune chiar din prima zi de lecții.
Pe lângă canalele clasice de publicitate, care sunt alte formule de comunicare către potențialii cumpărători?
Dezvoltarea internetului din ultimii ani de zile a făcut comunicarea și interacțiunea dintre afaceri și publicul lor țintă mult mai ușoară și directă. Rețelele sociale, blogurile, website-urile – toate sunt canale de comnunicare directă cu potențialul cumpărător, deci trebuie să fim atenți la cum scriem și cum ne prezentăm produsele/serviciile și brandul, per general, în fața acestuia. Nu mă refer aici la gramatică sau ortografie, deși și aceasta este importantă. Vorbesc de copywriting – modul în care ne structurăm mesajul, încât acesta să cucerească publicul nostru.
Unde pot afla cei interesați mai multe detalii despre Școala de Copywriting?
Site-ul Școlii este www.copywriting.md. Acolo este toată informația referitor la agendă, beneficii și feedback de la participanții ce au absolvit deja aceste lecții. Următoarea ediție a Școlii începe pe 19 martie și înregistrările sunt în toi.
Pe final, ce sfat ai pentru cei care ne citesc și vor să contribuie la crearea unei prezențe cât mai bune pe piață?
O prezență bună va genera vânzări bune. Dar ea nu poate fi creată fără texte scrise corect, iar prin texte mă refer la fiecare cuvânt ce ajunge la potențialii cumpărători – slogane, afișe publicitare, postări pe rețelele sociale și chiar descrierea produselor din magazinele online. Veniți la Școala de Copywriting și învățați cum să creșteți vânzările prin cuvintele potrivite. Apropo, până pe 28 februarie avem preț promoțional, deci ar fi bine să profitați de acesta.
Recent, în Moldova, s-a deschis în premieră Școala de Copywriting. Fondatoarea și trainerul Școlii este Adriana Arnăut, fost avocat și lector universitar, copywriter cu o experiență de peste 12 ani. Până acum câțiva ani, Adriana a lucrat doar cu companii de peste hotarele țării, iar acum colaborează din plin și cu antreprenorii din Moldova. Adriana este fondatoarea unicei agenții de copywriting din Moldova, CreativeAd, iar Școala de Copywriting este un proiect în cadrul căruia ea se împărtășește cu secretele și tehnicile prinse pe parcursul experienței sale cu fiecare participant, care înțelege valoarea și importanța cuvintelor prin intermediul cărora orice afacere, persoană publică sau ONG comunică cu publicul său.
Ce este copywriting-ul?
Toate textele pe care le auzim în publicitatea de la radio, de la TV, pe care le vedem pe panourile publicitare de pe străzi, blogurile de pe site-urile companiilor, broșurile și flyerele – totul este copywriting. Modul în care comunică o afacere cu publicul său o definește ca prezență pe piață și ține exclusiv de copywriting.
În ce măsură influiențează copywriting-ul dezvoltarea unei afaceri sau vânzările acesteia?
Copywriting-ul are un cuvânt greu de spus în acest domeniu. Cuvintele care ajung la potențialii cumpărători trebuie să țintească la inimile acestora. Una dintre regulile unui marketing de calitate este că oamenii cumpără în baza emoțiilor, dar au nevoie de logică pentru a-și justifica cumpărăturile.
Textele pe care le creează o companie și care o reprezintă trebuie neapărat să țină cont de această regulă, dar și de multe altele, care fac rata de conversie a cititorilor în cumpărători să crească simțitor.
Cum percep antreprenorii din Moldova necesitatea copywriting-ului?
Mă bucur să spun că antreprenorii din țară încep să fie tot mai deschiși ideii de a-și dezvolta imaginea afacerii, prin investirea de resurse într-un copywriting de calitate. Dacă acum 4 ani, când am început să lucrez cu companiile locale, simțeam o diferență mare între percepția copywriting-ului aici și percepția pe care o aveau afacerile de peste hotare, la moment pot afirma că această diferență scade pe zi ce trece. La Școala de Copywriting pe care am deschis-o vin antreprenori din Moldova și experți în marketing, care vor să învețe să scrie texte mai bune de vânzare și să îmbunătățească calitatea comunicării cu publicul său.
Apropo de Școala de Copywriting din Moldova pe care ai deschis-o, ce te-a motivat să o faci?
Școala de Copywriting este un proiect la care țin extraordinar de mult și care are o istorie frumoasă în spatele său. Fac copywriting de aproape 13 ani. Până acum 4 ani, lucram exclusiv cu companii de peste hotarele țării și învățam din mers. De ce din mers? Pentru că nu exista pe atunci o sursă unică din care să înveți, să te inspiri, să înțelegi cum să scrii aceste texte mai bine și să le faci mai eficiente. Am testat în activitatea mea tehnici și formule diferite și vedeam care merg și care nu, în funcție de specificul domeniului fiecărei afaceri.
Ideea de a fonda Școala de Copywriting mi-a venit anume din dorința de a scurta și ușura drumul celor care scriu texte și de a le da din tehnicile, secretele și experiența mea. Nu ofer la aceste lecții prea multă teorie sau informații care se pot găsi online. Din punctul meu de vedere, farmecul acestor lecții este faptul că dau din experiența mea acumulată de-a lungul anilor și din colaborarea cu antreprenori și persoane publice din domenii diferite. Participanții primesc instrumente și formule concrete și reușesc să scrie texte mai bune chiar din prima zi de lecții.
Pe lângă canalele clasice de publicitate, care sunt alte formule de comunicare către potențialii cumpărători?
Dezvoltarea internetului din ultimii ani de zile a făcut comunicarea și interacțiunea dintre afaceri și publicul lor țintă mult mai ușoară și directă. Rețelele sociale, blogurile, website-urile – toate sunt canale de comnunicare directă cu potențialul cumpărător, deci trebuie să fim atenți la cum scriem și cum ne prezentăm produsele/serviciile și brandul, per general, în fața acestuia. Nu mă refer aici la gramatică sau ortografie, deși și aceasta este importantă. Vorbesc de copywriting – modul în care ne structurăm mesajul, încât acesta să cucerească publicul nostru.
Unde pot afla cei interesați mai multe detalii despre Școala de Copywriting?
Site-ul Școlii este www.copywriting.md. Acolo este toată informația referitor la agendă, beneficii și feedback de la participanții ce au absolvit deja aceste lecții. Următoarea ediție a Școlii începe pe 19 martie și înregistrările sunt în toi.
Pe final, ce sfat ai pentru cei care ne citesc și vor să contribuie la crearea unei prezențe cât mai bune pe piață?
O prezență bună va genera vânzări bune. Dar ea nu poate fi creată fără texte scrise corect, iar prin texte mă refer la fiecare cuvânt ce ajunge la potențialii cumpărători – slogane, afișe publicitare, postări pe rețelele sociale și chiar descrierea produselor din magazinele online. Veniți la Școala de Copywriting și învățați cum să creșteți vânzările prin cuvintele potrivite. Apropo, până pe 28 februarie avem preț promoțional, deci ar fi bine să profitați de acesta.