La 25 și 26 septembrie 2018, Institutul pentru Democrație a organizat două seminare, în UTA Găgăuzia, cu tema metodele moderne de predare a drepturilor omului pentru elevi. Aceste seminare au fost organizate la Comrat, în gimnaziul St. Kuroglo și în liceul teoretic D.A. Mavrodi. Aceste seminare au fost realizate pentru persoanele care au un impact semnificativ asupra formării viziunii asupra lumii și a valorilor tinerilor - profesori.
Seminarele au fost organizate de Institutul pentru Democrație (Comrat), în cadrul proiectului „Creșterea încrederii reciproce dintre cadrele didactice de pe cele două maluri ale Nistrului: Formarea capacităților regionale pentru dezvoltarea continuă a competențelor profesorilor în domeniul metodelor moderne pro-active de educație pentru drepturile omului", finanțat de Uniunea Europeană (Programul măsurilor de consolidare a încrederii).
După cum a menționat șefa Reprezentanței Oficiului Avocatului Poporului de la Comrat, Svetlana Mironova, problemele legate de drepturile omului sunt relevante astăzi, pentru că libertatea noastră este realizabilă numai în contextul drepturilor pe care le posedăm. Și dacă nu posedăm drepturi, nu putem vorbi despre libertate.
A fost extrem de util pentru profesorii să afle că toți oamenii se bucură în egală măsură de drepturile omului, excluzând orice fel de discriminare. În centrul conceptului de drepturi ale omului există două valori fundamentale: prima este demnitatea umană, iar a doua este egalitatea.
În cadrul seminarului, profesorii au aflat că drepturile omului reflectă nevoile sale de bază, stabilesc standardele de bază, fără de care oamenii nu pot trăi demn.
Materialul teoretic, inclusiv cel destinat celei de a 70-a aniversări a Declarației Universale a Drepturilor Omului, a fost completat cu exerciții practice: jocuri de apropiere, exercițiul „Linia juridică“, „Lumini ce mișcă“ (enumerarea drepturilor), „Mozaicul lingvistic“, „Pe noi ne unesc...“ , joc de rol ”Desenează cuvântul“ și soluționarea situațiilor propuse, jocul „Au furat-o pe Maria“ (analiza articolelor din Declarația Universală a drepturilor omului), testul privind cunoașterea articolelor din Declarația Universală a drepturilor omului.
Corupția este una dintre tipurile de încălcare a drepturilor omului. Prin urmare, prin vizionarea secvențelor video, analiza legislației și punerea în aplicare a exercițiilor speciale și a jocurilor anti-corupție (joaca „Trei subiecți“ exercițiul „Cadouri“, „Bârfe“ și „Bagaj pe drum“) profesorii au primit noi cunoștințe privind responsabilitatea pentru corupția în instituțiile de învățământ, și și-au format o percepție negative asupra acestui fenomen.
Noutatea informației prezentate, orientarea ei practică au dus la un mare interes al participanților, profesorii au remarcat faptul că au învățat o mulțime de informații utile care pot fi utilizate cu succes în predarea drepturilor omului.
Profesorii au evaluat pozitiv aceste seminare, au mulțumit pentru realizarea lor organizatorului și donatorului proiectului, Uniunii Europene, menționând că ar fi utilă continuarea unor seminare similare, deoarece acestea contribuie la creșterea abilităților profesorilor și a calității predării moderne proactive în domeniul drepturilor omului, la formarea valorilor democratice ale tinerilor și capacitatea lor în a-și protejarea drepturile și libertățile fundamentale, în caz că le sunt încălcate.
Acest proiect este implementat cu suportul financiar al Uniunii Europene. Coordonatorul proiectului este Institutul pentru Democrație - o organizație publică înregistrată oficial la Ministerul Justiției al Republicii Moldova în ianuarie 2007.
În anul 2016, pentru realizări excelente în domeniul drepturilor omului, Institutul pentru Democrație a câștigat premiul Asociației Occidentale a Cluburilor UNESCO cu prilejul Zilei Internaționale a Drepturilor Omului. Pentru realizări remarcabile în desfășurarea activităților în domeniul drepturilor omului în anul 2016, revista științifică internațională "Supremația Dreptului" a recunoscut Institutul pentru Democrație ca fiind organizația anului.
La 25 și 26 septembrie 2018, Institutul pentru Democrație a organizat două seminare, în UTA Găgăuzia, cu tema metodele moderne de predare a drepturilor omului pentru elevi. Aceste seminare au fost organizate la Comrat, în gimnaziul St. Kuroglo și în liceul teoretic D.A. Mavrodi. Aceste seminare au fost realizate pentru persoanele care au un impact semnificativ asupra formării viziunii asupra lumii și a valorilor tinerilor - profesori.
Seminarele au fost organizate de Institutul pentru Democrație (Comrat), în cadrul proiectului „Creșterea încrederii reciproce dintre cadrele didactice de pe cele două maluri ale Nistrului: Formarea capacităților regionale pentru dezvoltarea continuă a competențelor profesorilor în domeniul metodelor moderne pro-active de educație pentru drepturile omului", finanțat de Uniunea Europeană (Programul măsurilor de consolidare a încrederii).
După cum a menționat șefa Reprezentanței Oficiului Avocatului Poporului de la Comrat, Svetlana Mironova, problemele legate de drepturile omului sunt relevante astăzi, pentru că libertatea noastră este realizabilă numai în contextul drepturilor pe care le posedăm. Și dacă nu posedăm drepturi, nu putem vorbi despre libertate.
A fost extrem de util pentru profesorii să afle că toți oamenii se bucură în egală măsură de drepturile omului, excluzând orice fel de discriminare. În centrul conceptului de drepturi ale omului există două valori fundamentale: prima este demnitatea umană, iar a doua este egalitatea.
În cadrul seminarului, profesorii au aflat că drepturile omului reflectă nevoile sale de bază, stabilesc standardele de bază, fără de care oamenii nu pot trăi demn.
Materialul teoretic, inclusiv cel destinat celei de a 70-a aniversări a Declarației Universale a Drepturilor Omului, a fost completat cu exerciții practice: jocuri de apropiere, exercițiul „Linia juridică“, „Lumini ce mișcă“ (enumerarea drepturilor), „Mozaicul lingvistic“, „Pe noi ne unesc...“ , joc de rol ”Desenează cuvântul“ și soluționarea situațiilor propuse, jocul „Au furat-o pe Maria“ (analiza articolelor din Declarația Universală a drepturilor omului), testul privind cunoașterea articolelor din Declarația Universală a drepturilor omului.
Corupția este una dintre tipurile de încălcare a drepturilor omului. Prin urmare, prin vizionarea secvențelor video, analiza legislației și punerea în aplicare a exercițiilor speciale și a jocurilor anti-corupție (joaca „Trei subiecți“ exercițiul „Cadouri“, „Bârfe“ și „Bagaj pe drum“) profesorii au primit noi cunoștințe privind responsabilitatea pentru corupția în instituțiile de învățământ, și și-au format o percepție negative asupra acestui fenomen.
Noutatea informației prezentate, orientarea ei practică au dus la un mare interes al participanților, profesorii au remarcat faptul că au învățat o mulțime de informații utile care pot fi utilizate cu succes în predarea drepturilor omului.
Profesorii au evaluat pozitiv aceste seminare, au mulțumit pentru realizarea lor organizatorului și donatorului proiectului, Uniunii Europene, menționând că ar fi utilă continuarea unor seminare similare, deoarece acestea contribuie la creșterea abilităților profesorilor și a calității predării moderne proactive în domeniul drepturilor omului, la formarea valorilor democratice ale tinerilor și capacitatea lor în a-și protejarea drepturile și libertățile fundamentale, în caz că le sunt încălcate.
Acest proiect este implementat cu suportul financiar al Uniunii Europene. Coordonatorul proiectului este Institutul pentru Democrație - o organizație publică înregistrată oficial la Ministerul Justiției al Republicii Moldova în ianuarie 2007.
În anul 2016, pentru realizări excelente în domeniul drepturilor omului, Institutul pentru Democrație a câștigat premiul Asociației Occidentale a Cluburilor UNESCO cu prilejul Zilei Internaționale a Drepturilor Omului. Pentru realizări remarcabile în desfășurarea activităților în domeniul drepturilor omului în anul 2016, revista științifică internațională "Supremația Dreptului" a recunoscut Institutul pentru Democrație ca fiind organizația anului.