Obiectivele de dezvoltare în educație, discutate la Consiliul General al FSEȘ

  • 18 mar. 2019, 15:20
  • 680

Obiectivul principal al procesului de educație sindicală, desfășurat de Federația Sindicală a Educației și Științei (FSEȘ) – transferul de cunoștințe și practici pozitive, îmbunătățirea și dezvoltarea abilităților necesare liderilor pentru o activitate eficientă – se află perma­nent în vizorul Consiliului General al FSEȘ, al organelor sindicale de toate nivelurile și se realizează prin efor­turi comune ale acestora.

Despre aceasta, dar și alte chestiuni s-au discutat la ședința recentă a Consi­liului General al FSEȘ. Totodată, în cadrul ședinței, membrii Consiliului au mai dez­bătut chestiuni ce vizează impactul și efec­tele activității educaționale și de informare, desfășurate de organele sindicale ale FSEȘ, despre demararea campaniei de dare de seama și alegeri în organele sindicale de toate nivelurile din cadrul FSEȘ, dar și alte probleme din domeniu.

În discursul său, președintele FSEȘ, Ghenadie Donos, s-a referit la obiectivele federației în anul în curs, printre cele de bază fiind fortificarea rândurilor sindicaliștilor și identificarea soluțiilor la proble­mele membrilor de sindicat.

Potrivit acestuia, după implementarea noii Legi a salarizării în sistemul bugetar au apărut unele întrebări legate de indicii de referință din ramura educației, deoare­ce legea a fost aprobată în grabă și conține unele lacune care urmează a fi înlăturate în procesul de negocieri. De asemenea, Ghenadie Donos s-a referit și la activitățile educaționale care au fost desfășurate pe parcursul anului 2018.

„Acestea au fost orientate spre soluţi­onarea problemelor cu care se confruntă membrii de sindicat. Au fost organizate și desfășurate activități educaționale dedica­te tinerilor specialiști, pentru aducerea la cunoștință a drepturilor lor, seminare de instruire la diferite niveluri în cadrul anului dedicat Contractului individual de muncă, instruiri pentru sindicaliștii debutanți, atât din rândul studenților, cât și din rândul angajaților. S-a reacționat prompt cu in­struiri și informări la apariția modificărilor în legislație ș. a. În ajutorul liderilor au fost editate materiale metodice și didactice, ghiduri, pliante”, a relevat Ghenadie Do­nos

Selectarea unor lideri cu perspectivă

Cu toate acestea, nu au fost realizate pe deplin, în această perioadă, toate obiecti­vele educației sindicale trasate. „Aici trebu­ie să remarcăm că a rămas în umbră sarcina de selectare a unor lideri sindicali conform competenţelor, pentru a crea o rețea de formatori pe diferite domenii de activitate sindicală. Este nevoie, în această ordine de idei, de selectarea unor lideri de perspecti­vă, cu abilități de învățare–predare, mobili și entuziaști. Această sarcină îi revine Con­siliului General al FSEȘ pentru realizare în termene optime și previzibile”, a mai spus Ghenadie Donos.

În acest an, Consiliului General al FSEȘ și-a propus să perfecționeze sistemul de educație sindicală în așa fel, încât acesta să poată să răspundă cerințelor liderilor de toate nivelurile, iar traseul educațional să aibă capacitatea de a fi adaptat nivelului de cunoștințe ale formabilului concret. De asemenea, și-a trasat obiectivul de a crea formatori ramurali din rândul activului sin­dical de nivelul doi și cu atribuții de nivelul doi, care vor presta servicii educaționale la solicitare. Totodată, s-a decis a organiza și în continuare schimburi de experiență, preluare de practici de succes, seminare cu formatori din România și cu alte sindicate partenere de peste hotare etc.

În altă ordine de idei, șefa secției orga­nizare și administrare din cadrul FSEȘ, An­gelina Begu, a prezentat rezultatele unui sondaj intern, desfășurat în rândul mem­brilor de sindicat ai Federației. Aceștia au fost întrebați care sunt principalele surse de informare sindicală. Astfel, sută la sută din respondenți au menționat că se infor­mează direct de la președintele Consiliului Raional sau al Consiliului Municipal al FSEȘ, 87 la sută dintre respondenți au menționat că se informează din la ziarul „Vocea po­porului”, 70% – din internet și – 65% – din emisiunile televizate.