Marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni și condiții clare și concise

  • 27 mar. 2018, 10:36
  • 915

Matt Hancock, ministrul britanic pentru tehnologie digitală, cultura și media, a declarat publicației Sunday Times că marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni și condiții clare si concise despre cum sunt folosite datele lor personale.  

Obiectivul său este ca informațiile sa fie cuprinse într-o singura pagină, după cum notează și Reuters. Astfel, guvernul britanic va cere giganților în tehnologie să simplifice politicile privind datele utilizatorilor.
Guvernul Marii Britanii va cere Facebook, Google, Twitter și altor companii tehnologice să simplifice politicile de management al datelor utilizatorilor, după dezvaluirile apărute despre nereguli. Dezvăluirile că firma de consultanță politică Cambridge Analytica a folosit datele personale a peste 50 de milioane de utilizatori ai Facebook pentru campania președintelui american Donald Trump au îndreptat atenția asupra rețelelor de socializare.

Oamenii sunt uimiți

În cazul Facebook, acordul pentru utilizarea serviciilor companiei are peste 3.700 de cuvinte, iar în cel al Twitter 11.000 de cuvinte. Guvernul de la Londra a convocat directori ai Facebook, Google și Twitter să participe la o întâlnire în luna aprilie, pentru a discuta despre practicile în domeniul managementului datelor. Parlamentul britanic ia în considerare o lege de protecție a datelor care ar permite guvernului să impună amenzi mari companiilor tehnologice, în cazul utilizării incorecte a datelor clientilor.

"Oamenii sunt uimiti de paginile de termeni și conditii greoaie. Doresc ca acestea să fie reduse astfel încât oamenii să vadă dintr-o privire ce acceptî. Vreau ca marile platforme să răspundă întrebarilor și să demonstreze că vor să se schimbe", a mai spus Hancock.