Gmail primeşte unul dintre cele mai mari upgrade-uri de când a fost lansat. Alături de o serie de schimbări grafice, clientul de mail al celor de la Google aduce mai multe facilităţii de business.
Prioritatea upgrade-ului o constituie utilizatorii de business, iar majoritatea funcţiilor sunt importate din Inbox, o aplicaţie separată pe care Google o foloseşte pentru testarea funcţiilor noi înainte de a le implementa în Gmail, titrează News.ro.
În capul listei se află ceea ce Google numeşte Confidential Mode. Expeditorul poate alege o dată de expirare pentru un mesaj sensibil. La acea dată, mesajul dispare automat din contul destinatarului.
În locul trimiterii unui mail în mod obişnuit, această facilitate funcţionează prin expedierea unui link către conţinutul propriu-zis al mail-ului. La data aleasă pentru expirare, destinatarul pierde legătura cu conţinutul mesajului.
IRM (Integrated Rights Management) este o altă noutate care va încerca să limiteze scurgerea informaţiilor prin blocarea copierii textului, printării, trimerii mai departe sau descărcării mesajelor.
O abordarea interesantă în scopul creşterii securităţii este introducerea autentificării în doi paşi strict pentru anumite mesaje considerate sensibile. Când expeditorul alege această opţiune, destinatarul va putea citi mail-ul primit doar după ce-şi (re)confirmă identitatea cu ajutorul unui cod unic primit prin SMS.
Funcţia de programare (snoozing) a mail-urilor este şi ea implementată acum în Gmail. Utilizatorul poate astfel programa un mail la o dată şi oră ulterioară pentru a nu uita să răspundă sau să realizeze o sarcină.
Interfaţa grafică aduce multe schimbări de detaliu, cele mai evidente având de-a face cu panourile laterale. A fost adăugat un panou lateral în dreapta listei de mail-uri. De aici pot fi accesate rapid alte aplicaţii cu utilitate în business, precum Google Calendar, Google Keep sau proaspăt lansata Google Tacusks.
Atât noul meniu de aplicaţii, cât şi meniul din dreapta cu directoarele contului, pot fi restrânse pentru a câştiga spaţiu orizontal.
Google spune că a crescut dramatic atenţia acordată phising-ului. Algoritmii de învăţare mecanică ai companiei verifică fiecare mesaj şi atenţionează utilizatorul acum într-un mod care nu poate fi trecut cu vederea (un mare chenar roşu).
A fost îmbunătăţit şi suportul offline nativ pentru Gmail, cel care permite folosirea serviciului şi fără conexiunea la internet. Utilizatorul poate citi unele mesaje şi poate compune altele noi, expedierea acestora făcându-se automat când conexiunea este restabilită.
Nu doar versiunea pentru desktop primeşte funcţii noi. Aplicaţiile mobile vor folosi ceea ce Google numeşte alerte prioritare. Cu ajutorul inteligenţei artificiale, utilizatorului îi este atrasă atenţia atunci când primeşte un mail important (de la un şef, parteneri de afaceri etc.).
Implementare upgrade-ului va dura câteva săptămâni până va fi disponibilă pentru cei peste 1,4 miliarde de utilizatori de Gmail.
Gmail primeşte unul dintre cele mai mari upgrade-uri de când a fost lansat. Alături de o serie de schimbări grafice, clientul de mail al celor de la Google aduce mai multe facilităţii de business.
Prioritatea upgrade-ului o constituie utilizatorii de business, iar majoritatea funcţiilor sunt importate din Inbox, o aplicaţie separată pe care Google o foloseşte pentru testarea funcţiilor noi înainte de a le implementa în Gmail, titrează News.ro.
În capul listei se află ceea ce Google numeşte Confidential Mode. Expeditorul poate alege o dată de expirare pentru un mesaj sensibil. La acea dată, mesajul dispare automat din contul destinatarului.
În locul trimiterii unui mail în mod obişnuit, această facilitate funcţionează prin expedierea unui link către conţinutul propriu-zis al mail-ului. La data aleasă pentru expirare, destinatarul pierde legătura cu conţinutul mesajului.
IRM (Integrated Rights Management) este o altă noutate care va încerca să limiteze scurgerea informaţiilor prin blocarea copierii textului, printării, trimerii mai departe sau descărcării mesajelor.
O abordarea interesantă în scopul creşterii securităţii este introducerea autentificării în doi paşi strict pentru anumite mesaje considerate sensibile. Când expeditorul alege această opţiune, destinatarul va putea citi mail-ul primit doar după ce-şi (re)confirmă identitatea cu ajutorul unui cod unic primit prin SMS.
Funcţia de programare (snoozing) a mail-urilor este şi ea implementată acum în Gmail. Utilizatorul poate astfel programa un mail la o dată şi oră ulterioară pentru a nu uita să răspundă sau să realizeze o sarcină.
Interfaţa grafică aduce multe schimbări de detaliu, cele mai evidente având de-a face cu panourile laterale. A fost adăugat un panou lateral în dreapta listei de mail-uri. De aici pot fi accesate rapid alte aplicaţii cu utilitate în business, precum Google Calendar, Google Keep sau proaspăt lansata Google Tacusks.
Atât noul meniu de aplicaţii, cât şi meniul din dreapta cu directoarele contului, pot fi restrânse pentru a câştiga spaţiu orizontal.
Google spune că a crescut dramatic atenţia acordată phising-ului. Algoritmii de învăţare mecanică ai companiei verifică fiecare mesaj şi atenţionează utilizatorul acum într-un mod care nu poate fi trecut cu vederea (un mare chenar roşu).
A fost îmbunătăţit şi suportul offline nativ pentru Gmail, cel care permite folosirea serviciului şi fără conexiunea la internet. Utilizatorul poate citi unele mesaje şi poate compune altele noi, expedierea acestora făcându-se automat când conexiunea este restabilită.
Nu doar versiunea pentru desktop primeşte funcţii noi. Aplicaţiile mobile vor folosi ceea ce Google numeşte alerte prioritare. Cu ajutorul inteligenţei artificiale, utilizatorului îi este atrasă atenţia atunci când primeşte un mail important (de la un şef, parteneri de afaceri etc.).
Implementare upgrade-ului va dura câteva săptămâni până va fi disponibilă pentru cei peste 1,4 miliarde de utilizatori de Gmail.