Perioada Crăciunului e despre familie, odihnă, cadouri și cozonac. Deadline-urile, urgențele la job și mailurile care conțin cuvântul „ASAP” nu au niciun loc de sărbători. Cu toate acestea, ele pot apărea, agitându-ne și adăugând peste stresul acumulat deja în perioada aglomerată de dinainte de concediu.
Cu toate că majoritatea oamenilor își iau liber între Crăciun și Revelion, pe lângă zilele deja libere de la stat, munca are tendința să reapară chiar și în vacanță și, odată cu ea, stresul de care nu mai reușim să scăpăm în zilele noastre.
Într-un studiu eJobs despre munca în concediu, am descoperit că 3 din 10 angajați lucrează chiar și atunci când sunt în vacanță, iar numărul pare să fie în creștere. Așadar, dacă și tu faci parte din acei trei și dacă vrei să te odihnești cu adevărat în acest concediu, să te detașezi de muncă și să te întorci cu forțe proaspete la începutul anului, încearcă sfaturile următoare:
Lasă-ți ordine în task-uri
Profită de ultimele zile înainte de concediu pentru a termina cât mai multe sarcini, dar propune-ți să nu stai peste program. Asta te va forța să lucrezi cât mai eficient și să nu pierzi totuși din orele libere pe care le ai la sfârșitul unei zile de lucru. Dacă de obicei lucrezi mai lent și calculat, nicio grijă! Ți-am lăsat aici 3 tehnici esențiale pentru a-ți mări productivitatea la job.
Nu uita de „Out of Office”
Chiar dacă ai vorbit cu toată lumea și ai anunțat cu fermitate de multiple ori perioada în care vei fi în concediu, nu uita de OOO – reply-ul Out of Office. E mailul care se trimite automat în perioada în care nu ești la birou tuturor celor care îți vor scrie în acest interval. Poți menționa din nou aici data la care te vei întoarce la job și îți poți lăsa numărul de telefon în caz de urgențe și în caz că nu există nicio persoană care te poate înlocui în această perioadă. Așa vei putea să te detașezi de muncă, știind că dacă ceva arde cu adevărat, vei fi sunat.
Strategii de lucru în vacanță
Dacă însă îți e foarte greu să renunți complet la muncă cât ești în concediu, asigură-te că ai totuși o strategie de lucru ca să nu te simți ca și cum muncești în tot acest interval. Poți, spre exemplu, să îți aloci două ore o dată la 2-3 zile, în care să rezolvi sarcinile urgente, iar la mailuri să răspunzi imediat, spunând că vei reveni după acea dată. Asta îți va permite să te relaxezi în zilele dintre perioadele de lucru și să te detașezi de așa-zisele task-uri ASAP.
Chiar dacă nu ne place să realizăm asta, modul în care lucrăm în prezent, tot timpul conectați la jobul nostru, ne forțează să ne dezvoltăm mecanisme de odihnă. Relaxarea, chiar și în perioada sărbătorilor, nu mai vine de la sine, așa că e datoria fiecărui angajat, alături de înțelegerea superiorilor, să descopere combinația potrivită pentru un concediu în adevăratul sens al cuvântului.
Perioada Crăciunului e despre familie, odihnă, cadouri și cozonac. Deadline-urile, urgențele la job și mailurile care conțin cuvântul „ASAP” nu au niciun loc de sărbători. Cu toate acestea, ele pot apărea, agitându-ne și adăugând peste stresul acumulat deja în perioada aglomerată de dinainte de concediu.
Cu toate că majoritatea oamenilor își iau liber între Crăciun și Revelion, pe lângă zilele deja libere de la stat, munca are tendința să reapară chiar și în vacanță și, odată cu ea, stresul de care nu mai reușim să scăpăm în zilele noastre.
Într-un studiu eJobs despre munca în concediu, am descoperit că 3 din 10 angajați lucrează chiar și atunci când sunt în vacanță, iar numărul pare să fie în creștere. Așadar, dacă și tu faci parte din acei trei și dacă vrei să te odihnești cu adevărat în acest concediu, să te detașezi de muncă și să te întorci cu forțe proaspete la începutul anului, încearcă sfaturile următoare:
Lasă-ți ordine în task-uri
Profită de ultimele zile înainte de concediu pentru a termina cât mai multe sarcini, dar propune-ți să nu stai peste program. Asta te va forța să lucrezi cât mai eficient și să nu pierzi totuși din orele libere pe care le ai la sfârșitul unei zile de lucru. Dacă de obicei lucrezi mai lent și calculat, nicio grijă! Ți-am lăsat aici 3 tehnici esențiale pentru a-ți mări productivitatea la job.
Nu uita de „Out of Office”
Chiar dacă ai vorbit cu toată lumea și ai anunțat cu fermitate de multiple ori perioada în care vei fi în concediu, nu uita de OOO – reply-ul Out of Office. E mailul care se trimite automat în perioada în care nu ești la birou tuturor celor care îți vor scrie în acest interval. Poți menționa din nou aici data la care te vei întoarce la job și îți poți lăsa numărul de telefon în caz de urgențe și în caz că nu există nicio persoană care te poate înlocui în această perioadă. Așa vei putea să te detașezi de muncă, știind că dacă ceva arde cu adevărat, vei fi sunat.
Strategii de lucru în vacanță
Dacă însă îți e foarte greu să renunți complet la muncă cât ești în concediu, asigură-te că ai totuși o strategie de lucru ca să nu te simți ca și cum muncești în tot acest interval. Poți, spre exemplu, să îți aloci două ore o dată la 2-3 zile, în care să rezolvi sarcinile urgente, iar la mailuri să răspunzi imediat, spunând că vei reveni după acea dată. Asta îți va permite să te relaxezi în zilele dintre perioadele de lucru și să te detașezi de așa-zisele task-uri ASAP.
Chiar dacă nu ne place să realizăm asta, modul în care lucrăm în prezent, tot timpul conectați la jobul nostru, ne forțează să ne dezvoltăm mecanisme de odihnă. Relaxarea, chiar și în perioada sărbătorilor, nu mai vine de la sine, așa că e datoria fiecărui angajat, alături de înțelegerea superiorilor, să descopere combinația potrivită pentru un concediu în adevăratul sens al cuvântului.