A fost publicată o știre din interior care include punctul de vedere al companiei Apple cu privire la soarta pe care o vor avea cei care dezvăluie informații secrete în mass-media. Chiar dacă pare să fie doar un joc, dezvăluirea de informații confidențiale este o infracțiune federală.
Acțiunile companiei Apple sunt destul de interesante și toți pașii săi sunt atent monitorizați de către mass-media. Pe de o parte, este evident că jurnaliștii sunt nerăbdători să afle orice informație exclusivă despre dispozitivele viitoare sau despre strategia companiei.
Pe de altă parte, este vorba despre dorința celor de la Apple de a fi cu un pas înaintea concurenților și de a se baza pe impactul elementelor surpriză atunci când vine vorba de lansarea și comercializarea produselor. Nu trebuie să fii om de știință pentru a vedea că cele două perspective sunt complet diferite. Pentru utilizatorii obișnuiți, aceste informații nu înseamnă nimic: le citim, le iubim sau nu ne plac chiar atât de mult și așteptăm lansarea oficială, asta-i tot. Totuși, pentru competitori, acestea sunt informații strategice valoroase. Tocmai de aceea secretele companiei ar trebui să rămână secrete.
Odată cu trecerea timpului, a apărut o întreagă secțiune în mass-media care colaborează cu cei care dezvăluie informații. Angajații încearcă prin diferite trucuri să scoată din fabrică anumite componente, iar cei din interior relatează doar câteva cuvinte despre întâlniri sau despre producătorii de accesorii, dezvăluind informațiile prea devreme. Evident, există și recompense uriașe pentru aceste fragmente de informații. Dar asta merită cu adevărat?
Se pare că nu.
Este chiar ironic că am aflat toate aceste lucruri dintr-un mesaj destinat doar angajaților companiei care a ajuns în mass-media. De fapt, este vorba despre o știre care a fost publicată pe un site din interiorul Apple. Știm multe lucruri despre dezvăluiri, despre cei care fac asta și despre ce s-a întâmplat cu cei care au fost prinși. Trebuie să ne amintim că vânzarea informațiilor secrete despre afaceri este o infracțiune federală la fel de gravă ca furtul de mașini.
Este o notă lungă, dar aici sunt faptele-cheie pe scurt.
Faptul se bazează pe un eveniment care a avut loc luna trecută, când un angajat – posibil cu un rol important – le-a spus jurnaliștilor despre strategia software-ului Apple. După cum a declarat compania: el a trădat încrederea altor colegi. Prin informații adunate din interior, au putut găsi cu ușurință vinovatul care a spus în apărarea sa doar atât: am crezut că nu se va afla.
Dar există multe cazuri diferite. Apple subliniază faptul că bloggerii, jurnaliștii și analiștii încearcă să se apropie de angajați, pentru a smulge câteva informații de la ei în timpul unei conversații amicale.
Cea mai mare problemă cu dezvăluirea de informații secrete, este că ele nu privesc doar o singură persoană, ci pe toți colegii sau întreaga companie. Sute de angajați lucrează fără să se odihnească la un proiect, iar un om care divulgă secretele proiectului poate submina cu ușurință munca tuturor. Și, de asemenea, vânzările pot să scadă, iar concurenții să avanseze. Așa cum a spus Greg Joswiak:
Vrem ca noi să avem șansa de a le spune clienților că produsul este minunat, nu altcineva.
Știrea menționează, de altfel, că astfel de mișcări împotriva celor care dezvăluie informații pot ajuta Apple să găsească ușor angajații necinstiți. De exemplu, cel care a divulgat versiunea iOS 11 a lui Gold Master a fost prins în câteva zile cu ajutorul unor specialiști în criminalistică ai departamentului de securitate globală.
Doar anul trecut au prins 29 de oameni, care nu doar că erau angajați, erau chiar și membrii ai lanțului de furnizori și lucrau alături de unii parteneri. 12 dintre ei au fost arestați. Și așa cum spune Apple:
Oamenii care divulgă informații nu își pierd pur și simplu locurile de muncă de la Apple. În unele cazuri, aceștia se confruntă cu amenzi masive sau chiar închisoare pentru intruziunea în rețele și furtul de secrete comerciale, ambele fiind clasificate drept infracțiuni federale. […]. Acești oameni nu doar că își pierd jobul, ci se confruntă cu dificultăți extreme în găsirea unui alt loc de muncă.
Morala știrii este, evident, să nu divulgăm informații confidențiale! Credem că mulți se vor gândi de două ori înainte de a spune ceva, iar persoana care a distribuit aceste informații în mass-media va avea o conversație neplăcută în curând.
A fost publicată o știre din interior care include punctul de vedere al companiei Apple cu privire la soarta pe care o vor avea cei care dezvăluie informații secrete în mass-media. Chiar dacă pare să fie doar un joc, dezvăluirea de informații confidențiale este o infracțiune federală.
Acțiunile companiei Apple sunt destul de interesante și toți pașii săi sunt atent monitorizați de către mass-media. Pe de o parte, este evident că jurnaliștii sunt nerăbdători să afle orice informație exclusivă despre dispozitivele viitoare sau despre strategia companiei.
Pe de altă parte, este vorba despre dorința celor de la Apple de a fi cu un pas înaintea concurenților și de a se baza pe impactul elementelor surpriză atunci când vine vorba de lansarea și comercializarea produselor. Nu trebuie să fii om de știință pentru a vedea că cele două perspective sunt complet diferite. Pentru utilizatorii obișnuiți, aceste informații nu înseamnă nimic: le citim, le iubim sau nu ne plac chiar atât de mult și așteptăm lansarea oficială, asta-i tot. Totuși, pentru competitori, acestea sunt informații strategice valoroase. Tocmai de aceea secretele companiei ar trebui să rămână secrete.
Odată cu trecerea timpului, a apărut o întreagă secțiune în mass-media care colaborează cu cei care dezvăluie informații. Angajații încearcă prin diferite trucuri să scoată din fabrică anumite componente, iar cei din interior relatează doar câteva cuvinte despre întâlniri sau despre producătorii de accesorii, dezvăluind informațiile prea devreme. Evident, există și recompense uriașe pentru aceste fragmente de informații. Dar asta merită cu adevărat?
Se pare că nu.
Este chiar ironic că am aflat toate aceste lucruri dintr-un mesaj destinat doar angajaților companiei care a ajuns în mass-media. De fapt, este vorba despre o știre care a fost publicată pe un site din interiorul Apple. Știm multe lucruri despre dezvăluiri, despre cei care fac asta și despre ce s-a întâmplat cu cei care au fost prinși. Trebuie să ne amintim că vânzarea informațiilor secrete despre afaceri este o infracțiune federală la fel de gravă ca furtul de mașini.
Este o notă lungă, dar aici sunt faptele-cheie pe scurt.
Faptul se bazează pe un eveniment care a avut loc luna trecută, când un angajat – posibil cu un rol important – le-a spus jurnaliștilor despre strategia software-ului Apple. După cum a declarat compania: el a trădat încrederea altor colegi. Prin informații adunate din interior, au putut găsi cu ușurință vinovatul care a spus în apărarea sa doar atât: am crezut că nu se va afla.
Dar există multe cazuri diferite. Apple subliniază faptul că bloggerii, jurnaliștii și analiștii încearcă să se apropie de angajați, pentru a smulge câteva informații de la ei în timpul unei conversații amicale.
Cea mai mare problemă cu dezvăluirea de informații secrete, este că ele nu privesc doar o singură persoană, ci pe toți colegii sau întreaga companie. Sute de angajați lucrează fără să se odihnească la un proiect, iar un om care divulgă secretele proiectului poate submina cu ușurință munca tuturor. Și, de asemenea, vânzările pot să scadă, iar concurenții să avanseze. Așa cum a spus Greg Joswiak:
Știrea menționează, de altfel, că astfel de mișcări împotriva celor care dezvăluie informații pot ajuta Apple să găsească ușor angajații necinstiți. De exemplu, cel care a divulgat versiunea iOS 11 a lui Gold Master a fost prins în câteva zile cu ajutorul unor specialiști în criminalistică ai departamentului de securitate globală.
Doar anul trecut au prins 29 de oameni, care nu doar că erau angajați, erau chiar și membrii ai lanțului de furnizori și lucrau alături de unii parteneri. 12 dintre ei au fost arestați. Și așa cum spune Apple:
Morala știrii este, evident, să nu divulgăm informații confidențiale! Credem că mulți se vor gândi de două ori înainte de a spune ceva, iar persoana care a distribuit aceste informații în mass-media va avea o conversație neplăcută în curând.