8 cuvinte şi expresii care demonstrează neîncrederea în sine

  • 10 mai 2017, 16:37
  • 1 050

Trebuie să recunoaştem: cuvintele reprezintă o unealtă puternică. Ele au adesea o însemnătate deosebită, aşa că este esenţial să ştim că modul în care ne exprimăm poate spune multe despre noi, mai ales atunci când suntem la job sau la o întălnire de afaceri.

Este important să ne măsurăm vorbele, mai ales dacă vrem ca opiniile noastre să fie luate în seamă.

Joel Garfinkle, coach şi autor al cărţii Getting Ahead: Three Steps to Take Your Career to the Next Level, a explicat pentru Glassdoor care sunt cuvintele şi expresiile pe care trebuie să le evităm pentru a ne crea o imagine de profesionişti.

Cuvintele pe care trebuie să le eliminăm din vocabular pentru fi percepuți ca persoane încrezătoare şi capabile

Joel Garfinkle consideră că există o serie de cuvinte, printre care şi anumite interjecţii, pe care nu trebuie să le folosim sub nicio formă dacă vrem să dăm de înţeles interlocutorului că profesionalismul este ceea ce te caracterizează.

Astfel, cuvinte şi expresii precum "păi...", "ăăăăă", "deci…" (atunci când nu urmează o concluzie) "să vezi că…", "gen…" şi altele asemănătoare ar trebui date uitării pentru că lasă impresia că nu ştim ce vrem să spunem mai departe.

Cele mai slabe cuvinte

De obicei” şi ”adesea” sunt sintagmele care denotă o slăbiciune atunci când sunt folosite la job sau la o întâlnire de afaceri. Coach-ul susţine că acestea bagă interlocutorul în ceaţă, pentru că nu îşi poate da seama dacă ceea ce spunem e adevărat sau e doar o presupunere ori o minciună.

Cuvântul folosit atât de des încât şi-a diminuat semnificativ impactul

Inovativ” e termenul atât de utilizat în comunicare şi marketing încât şi-a pierdut valoarea. Joel Garfinkle susţine că oamenii nu mai cred în semnificaţia lui că odinioară, tocmai pentru că a fost folosit şi rasfolosit.

Ce sitagmă trebuie să rosteşti că să pari sigur pe tine

Dacă vrei să îi transmiţi celui cu care vorbeşti că ai habar despre tema de discuţie, atunci ”cu siguranţă” e termenul pe care trebuie să îl incluzi în dialogul pe care îl porţi.

Un sfat preţios: Joel Garfinkle recomandă tuturor celor care vor să stăpânească foarte bine arta comunicării să îl asculte pe celălalt. ”E foarte important să fii atent la ce spune interlocutorul tău, să îi răspunzi, să te legi de temele abordate de el şi să te implici efectiv în conversaţie”, susţine coach-ul.