Pentru a evolua in cariera ai nevoie sa iti dezvolti un set de abilitati si competente in functie de profesia pe care o ai. Insa sunt cateva aspecte esentiale de care e important sa tii seama indiferent de domeniul in care activezi.
Sunt abilitati ce tin atat de dezvoltarea personala cat si de experienta profesionala pe care o ai. Multe din aceste abilitati esentiale pentru o cariera de succes sunt perfect utile si in cazul relatiilor armonioase, iar ele pot fi dezvoltate prin lectura, prin cursuri de dezvoltare personala sau efectiv prin munca, prin a face job-ul pentru care esti platit cu maxima implicare. In continuare, Ana Nicoleta Zafiru, consilier in cariera ne explica care sunt cele 6 abilitati esentiale pentru o cariera de succes.
6 Abilitati care te ajuta sa evoluezi profesional indiferent de job, si sa ajungi la o cariera de succes:
1.Abilitatile de comunicare
Comunicarea reprezinta una dintre componentele fundamentale ale relationarii interumane atat in plan personal, cat si profesional.
Este esential sa avem capacitatea de a transmite intr-un mod asertiv informatiile si de a intelege intocmai mesajele care ni se transmit.
Daca intr-o companie exista probleme de comunicare la nivel de echipa, in timp acestea conduc la o stare generala de tensiune, care afecteaza eficienta si productivitatea.
2.Respectarea deadline-urilor
Stabilirea termenelor limita reprezinta o abordare care ne ajuta sa ne atingem obiectivele setate intr-un timp optim, ajutandu-ne in acelasi timp, sa fim organizati si sa ne dezvoltam capacitatea de prioritizare a sarcinilor.
Recomand ca fiecare angajat sa-si stabileasca propriile deadline-uri, pe langa cele care le sunt setate de catre superiorul direct.
In cazul in care va asumati un termen pe care constatati ca nu il puteti respecta este necesar sa faceti cunoscuta in timp util aceasta situatie persoanelor direct interesate.
De asemenea, in situatia in care vi se solicita un deadline pe care il considerati nerealist este esential sa va prezentati si sa va argumentati punctul de vedere.
3.Punctualitatea
Respectarea coordonatelor stabilite pentru intalniri reprezinta un aspect care are legatura cu zona de conduita profesionala. O persoana punctuala transmite o imagine profesionista, care inspira incredere.
4.Asumarea responsabilitatii
Asumarea responsabilitatii pentru activitatea desfasurata si rezultatele obtinute, precum si pentru felul in care gestionam relatiile la locul de munca reprezinta o abordare matura, care ne ajuta sa fim perceputi intr-un mod pozitiv de catre persoanele cu care interactionam in mediul profesional.
5.Spiritul de initiativa
Implicarea in activitatea proprie si in cea de la nivelul echipei din care facem parte, precum si atitudinea proactiva, in timp ne ajuta sa ne construim un statut profesional puternic.
6.Capacitatea de automotivare
Motivarea angajatilor este in egala masura atat responsabilitatea organizatiei, cat si a angajatilor insisi.
In ceea ce priveste automotivarea, va recomand sa fiti constienti de plusurile voastre profesionale, precum si de rezultatele pozitive pe care le obtineti, pentru ca autovalorizarea si increderea in sine, va vor ajuta sa aveti un nivel bun al motivatiei la locul de munca.
Asa cum am punctat la inceputul acestui articol, setul de abilitati si competente specifice profesiei tale sunt esentiale, insa in multe situatii, daca nu tii cont de aspectele prezentate mai sus, este posibil sa nu beneficiezi de statutul profesional pe care ti-l doresti.
Daca ai nevoie de suport in alegerea carierei potrivite, sau doresti consiliere pentru a evolua in cariera, un consultant in cariera precum Ana Nicoleta Zafiru te poate ajuta.
Pentru a evolua in cariera ai nevoie sa iti dezvolti un set de abilitati si competente in functie de profesia pe care o ai. Insa sunt cateva aspecte esentiale de care e important sa tii seama indiferent de domeniul in care activezi.
Sunt abilitati ce tin atat de dezvoltarea personala cat si de experienta profesionala pe care o ai. Multe din aceste abilitati esentiale pentru o cariera de succes sunt perfect utile si in cazul relatiilor armonioase, iar ele pot fi dezvoltate prin lectura, prin cursuri de dezvoltare personala sau efectiv prin munca, prin a face job-ul pentru care esti platit cu maxima implicare. In continuare, Ana Nicoleta Zafiru, consilier in cariera ne explica care sunt cele 6 abilitati esentiale pentru o cariera de succes.
6 Abilitati care te ajuta sa evoluezi profesional indiferent de job, si sa ajungi la o cariera de succes:
1.Abilitatile de comunicare
Comunicarea reprezinta una dintre componentele fundamentale ale relationarii interumane atat in plan personal, cat si profesional.
Este esential sa avem capacitatea de a transmite intr-un mod asertiv informatiile si de a intelege intocmai mesajele care ni se transmit.
Daca intr-o companie exista probleme de comunicare la nivel de echipa, in timp acestea conduc la o stare generala de tensiune, care afecteaza eficienta si productivitatea.
2.Respectarea deadline-urilor
Stabilirea termenelor limita reprezinta o abordare care ne ajuta sa ne atingem obiectivele setate intr-un timp optim, ajutandu-ne in acelasi timp, sa fim organizati si sa ne dezvoltam capacitatea de prioritizare a sarcinilor.
Recomand ca fiecare angajat sa-si stabileasca propriile deadline-uri, pe langa cele care le sunt setate de catre superiorul direct.
In cazul in care va asumati un termen pe care constatati ca nu il puteti respecta este necesar sa faceti cunoscuta in timp util aceasta situatie persoanelor direct interesate.
De asemenea, in situatia in care vi se solicita un deadline pe care il considerati nerealist este esential sa va prezentati si sa va argumentati punctul de vedere.
3.Punctualitatea
Respectarea coordonatelor stabilite pentru intalniri reprezinta un aspect care are legatura cu zona de conduita profesionala. O persoana punctuala transmite o imagine profesionista, care inspira incredere.
4.Asumarea responsabilitatii
Asumarea responsabilitatii pentru activitatea desfasurata si rezultatele obtinute, precum si pentru felul in care gestionam relatiile la locul de munca reprezinta o abordare matura, care ne ajuta sa fim perceputi intr-un mod pozitiv de catre persoanele cu care interactionam in mediul profesional.
5.Spiritul de initiativa
Implicarea in activitatea proprie si in cea de la nivelul echipei din care facem parte, precum si atitudinea proactiva, in timp ne ajuta sa ne construim un statut profesional puternic.
6.Capacitatea de automotivare
Motivarea angajatilor este in egala masura atat responsabilitatea organizatiei, cat si a angajatilor insisi.
In ceea ce priveste automotivarea, va recomand sa fiti constienti de plusurile voastre profesionale, precum si de rezultatele pozitive pe care le obtineti, pentru ca autovalorizarea si increderea in sine, va vor ajuta sa aveti un nivel bun al motivatiei la locul de munca.
Asa cum am punctat la inceputul acestui articol, setul de abilitati si competente specifice profesiei tale sunt esentiale, insa in multe situatii, daca nu tii cont de aspectele prezentate mai sus, este posibil sa nu beneficiezi de statutul profesional pe care ti-l doresti.
Daca ai nevoie de suport in alegerea carierei potrivite, sau doresti consiliere pentru a evolua in cariera, un consultant in cariera precum Ana Nicoleta Zafiru te poate ajuta.