Când a început pandemia, pilota avioane de curse de linie. După ce criza provocată de noul coronavirus a afectat transportul aerian, a fost nevoit să se reprofileze: a ajuns șofer la un serviciu de livrări.
Viața s-a schimbat mult după izbucnirea pandemiei și în același timp s-a modificat și felul în care muncim. Piața muncii a fost puternic afectată de această criză, iar mulți oameni au fost nevoiți să lucreze de acasă, bazându-se pe tehnologiile de comunicare. Dar unii n-au fost la fel de norocoși - slujba lor a dispărut sau a suferit o schimbare majoră.
Șomer de lux
La doar 23 de ani, Roman Savin este un pilot rus de avion și acum trăiește în Lituania. Dintr-un angajat foarte calificat și cu o slujbă de perspectivă, el a devenit șomer și a fost nevoit să-și caute de muncă. Așa că a fost nevoit să facă o schimbare temporară în carieră, dar cel mai convenabil post pe care l-a găsit a fost cel de șofer la o firmă de livrări mâncare.
"Anul trecut, zburam 90-100 de ore pe lună în sezonul estival, iar anul acesta, abia am adunat 140 de ore cu totul. Încă sunt pilot, compania mea mai are niște zboruri, cele mai multe sunt chartere, și mai prind cam un zbor pe lună, ceea ce înseamnă că-mi rămân 30 de zile libere", a spus tânărul pentru Bored Panda.
Cum să ajungi pilot la 20 de ani
Pentru mulți poate suna ciudat să ajungi pilot la numai 20 de ani, dar Roman a demonstrat că își poate împlini repede visul, muncind enorm pentru asta. "Ca să devin pilot, am făcut doi-trei ani de pregătire. De fapt, asta a fost tot ce era necesar. Am început la 17 ani, am terminat pregătirea la 19 și am obținut primul job la 20", a explicat Roman.
Pandemia i-a dat, însă, planurile peste cap tocmai când începuse să-i meargă bine și să acumuleze ore de zbor. După izbucnirea crizei, când cursele s-au rărit, a căutat soluții. "Am început să lucrez în domeniul vânzării de piese de avioane, ca pilot de vânzări, munceam de acasă, iar în weekenduri lucrez ca șofer livrator", a spus el.
"Sincer, chiar îmi place. După o săptămână de stat în fața computerului, ieși în oraș, vezi oameni și asculți muzica preferată în timp ce livrezi mâncare", a explicat Roman.
De ce e bine să fii livrator
Motivul principal pentru care el a luat decizia de a lucra ca șofer livrator a fost faptul că acest job nu implică un program fix de lucru, ca o slujbă full-time. "Să fii curier nu implică nicio obligație din partea ta. Nu trebuie să semnezi un contract, nu ai program. Dacă ai timp, îți iei rucsacul și treci la treabă. Ești obosit? Te duci acasă și te odihnești. Asta a fost principala parte care m-a făcut să aleg asta, că nu implica un program, era perfect pentru mine, fiindcă programul meu este imprevizibil în aceste zile", a spus el.
De când nu mai lucrează atât de mult ca pilot, Roman are nostalgia unor lucruri care îi lipsesc acum: "Îmi lipsesc unele lucruri, desigur.
Dacă e să le numesc, cel mai important ar fi, probabil, că nu mai călătoresc. Dar mai sunt și altele, de exemplu să stau la hotel, să văd lumea și să mă distrez cu colegii!".
Două fotografii, două meserii, același om
Întrebat ce îi plăcea cel mai mult când zbura, Roman a răspuns: "Sunt pasionat de zbor, așa că partea mea preferată era chiar jobul în sine. Până când am închis din cauza carantinei, obișnuiam să zbor frecvent pe simulator, ca instructor pentru începători, iar în zilele mele libere mă duceam la un aerodrom ca să zbor cu un avion mic, doar așa, de distracție."
Deocamdată, în așteptarea unor vremuri mai bune, tânărul pilot s-a reprofilat ca șofer și livrează mâncare.
Niciun client nu știa că, în vremuri normale, "puștiul" care îi aduce comanda ar trebui să se afla la manșa unui avion, dar acum, după ce a postat pe Facebook și pe rețeaua rusă de socializare Pikabu două imagini cu el care au devenit virale, a devenit celebru. Una e făcută în 2019, cealaltă în 2020. Savin a vrut să arate, astfel, cum era viața lui înainte de pandemie și cum s-a schimbat după izbucnirea crizei provocată de coronavirus.
Când a început pandemia, pilota avioane de curse de linie. După ce criza provocată de noul coronavirus a afectat transportul aerian, a fost nevoit să se reprofileze: a ajuns șofer la un serviciu de livrări.
Viața s-a schimbat mult după izbucnirea pandemiei și în același timp s-a modificat și felul în care muncim. Piața muncii a fost puternic afectată de această criză, iar mulți oameni au fost nevoiți să lucreze de acasă, bazându-se pe tehnologiile de comunicare. Dar unii n-au fost la fel de norocoși - slujba lor a dispărut sau a suferit o schimbare majoră.
Șomer de lux
La doar 23 de ani, Roman Savin este un pilot rus de avion și acum trăiește în Lituania. Dintr-un angajat foarte calificat și cu o slujbă de perspectivă, el a devenit șomer și a fost nevoit să-și caute de muncă. Așa că a fost nevoit să facă o schimbare temporară în carieră, dar cel mai convenabil post pe care l-a găsit a fost cel de șofer la o firmă de livrări mâncare.
"Anul trecut, zburam 90-100 de ore pe lună în sezonul estival, iar anul acesta, abia am adunat 140 de ore cu totul. Încă sunt pilot, compania mea mai are niște zboruri, cele mai multe sunt chartere, și mai prind cam un zbor pe lună, ceea ce înseamnă că-mi rămân 30 de zile libere", a spus tânărul pentru Bored Panda.
Cum să ajungi pilot la 20 de ani
Pentru mulți poate suna ciudat să ajungi pilot la numai 20 de ani, dar Roman a demonstrat că își poate împlini repede visul, muncind enorm pentru asta. "Ca să devin pilot, am făcut doi-trei ani de pregătire. De fapt, asta a fost tot ce era necesar. Am început la 17 ani, am terminat pregătirea la 19 și am obținut primul job la 20", a explicat Roman.
Pandemia i-a dat, însă, planurile peste cap tocmai când începuse să-i meargă bine și să acumuleze ore de zbor. După izbucnirea crizei, când cursele s-au rărit, a căutat soluții. "Am început să lucrez în domeniul vânzării de piese de avioane, ca pilot de vânzări, munceam de acasă, iar în weekenduri lucrez ca șofer livrator", a spus el.
"Sincer, chiar îmi place. După o săptămână de stat în fața computerului, ieși în oraș, vezi oameni și asculți muzica preferată în timp ce livrezi mâncare", a explicat Roman.
De ce e bine să fii livrator
Motivul principal pentru care el a luat decizia de a lucra ca șofer livrator a fost faptul că acest job nu implică un program fix de lucru, ca o slujbă full-time. "Să fii curier nu implică nicio obligație din partea ta. Nu trebuie să semnezi un contract, nu ai program. Dacă ai timp, îți iei rucsacul și treci la treabă. Ești obosit? Te duci acasă și te odihnești. Asta a fost principala parte care m-a făcut să aleg asta, că nu implica un program, era perfect pentru mine, fiindcă programul meu este imprevizibil în aceste zile", a spus el.
De când nu mai lucrează atât de mult ca pilot, Roman are nostalgia unor lucruri care îi lipsesc acum: "Îmi lipsesc unele lucruri, desigur.
Dacă e să le numesc, cel mai important ar fi, probabil, că nu mai călătoresc. Dar mai sunt și altele, de exemplu să stau la hotel, să văd lumea și să mă distrez cu colegii!".
Două fotografii, două meserii, același om
Întrebat ce îi plăcea cel mai mult când zbura, Roman a răspuns: "Sunt pasionat de zbor, așa că partea mea preferată era chiar jobul în sine. Până când am închis din cauza carantinei, obișnuiam să zbor frecvent pe simulator, ca instructor pentru începători, iar în zilele mele libere mă duceam la un aerodrom ca să zbor cu un avion mic, doar așa, de distracție."
Deocamdată, în așteptarea unor vremuri mai bune, tânărul pilot s-a reprofilat ca șofer și livrează mâncare.
Niciun client nu știa că, în vremuri normale, "puștiul" care îi aduce comanda ar trebui să se afla la manșa unui avion, dar acum, după ce a postat pe Facebook și pe rețeaua rusă de socializare Pikabu două imagini cu el care au devenit virale, a devenit celebru. Una e făcută în 2019, cealaltă în 2020. Savin a vrut să arate, astfel, cum era viața lui înainte de pandemie și cum s-a schimbat după izbucnirea crizei provocată de coronavirus.