Facebook se află în acest moment într-o situație foarte delicată din cauza deciziilor luate de Mark Zuckerberg. Întrucît protestele angajaților și ale utilizatorilor nu au avut rezultate, companiile mari care investesc în reclame pe Facebook au decis să își retragă suportul.
Acestea doresc un mediu de socializare care să trateze toți utilizatorii în mod egal, inclusiv mesajele politicienilor care dezinformează sau care au mesaje agresive să fie blocate, nu doar ale utilizatorilor de rînd. Această situație devine cu atît mai tensionată cu cît se apropie alegerile prezidențiale din SUA din noiembrie, informează go4it.ro.
Verizon și Unilever au dat startul retragerii de pe Facebook
Verizon a fost una dintre primele companii cu greutate care a anunțat că își retrage retrage reclamele de pe Facebook. Aceasta este una dintre cele mai mari rețele de telefonie mobilă din SUA, companie care are în portofoliul său și branduri precum Yahoo!. Operatorul telecom își retrage reclamele și spune că nu se va întoarce pînă cînd Facebook va crea o soluție acceptabilă care să facă situația de pe platformă confortabilă. Reprezentanții companiei spun că această poziție este consistentă cu strategia pe care a aplicat-o și în cazul YouTube.
Alături de Verizon se alătură Unilever, un alt gigant, care însă aplică o strategie și mai de impact. Aceasta scoate toate reclamele de pe Facebook, Instagram și chiar Twitter cel puțin pînă la sfîrșitul acestui an. Plîngerile Unilever sînt centrate în jurul discuțiilor despre discursul rasist pe care unele platforme par să îl ignore.
Starbucks și Coca-Cola au urmat
După ce acești doi giganți au anunțat aceste planuri și Starbucks și Coca-Cola au decis să se implice. Ambele branduri renunță temporar la toate reclamele de pe rețelele de socializare. Starbucks spune că va păstra reclamele pe YouTube și va continua să fie activ pe conturile sale de socializare, însă nu va mai promova produse sau promoții pe acestea.
Coca-Cola spune că va opri începînd cu 1 iulie toate reclamele de pe platformele de socializare pentru cel puțin 30 de zile. Honda, Hershey’s și compania de băuturi Diageo s-au alăturat de asemenea odată cu Coca-Cola.
Reprezentanții Facebook spun că lucrează la noi metode pentru a elimina de pe platformele lor persoane rasiste sau care nu se conformează regulamentului. De asemenea, Mark Zuckerberg a anunțat noi schimbări în cadrul platformei. Rămîne de văzut dacă aceste acțiuni sînt de ajuns pentru a convinge companiile să se întoarcă pe Facebook și rețelele sale conexe.
Vineri, prețul unei acțiuni Facebook a scăzut de la 235 dolari la 216 dolari. Luni, după deschiderea bursei, prețul a atins un minimum de 209 dolari și crește acum din nou. La momentul scrierii acestui articol, o acțiune Facebook valorează 214 dolari. Pierderile Facebook sînt estimate momentan la 7 miliarde de dolari.
Facebook se află în acest moment într-o situație foarte delicată din cauza deciziilor luate de Mark Zuckerberg. Întrucît protestele angajaților și ale utilizatorilor nu au avut rezultate, companiile mari care investesc în reclame pe Facebook au decis să își retragă suportul.
Acestea doresc un mediu de socializare care să trateze toți utilizatorii în mod egal, inclusiv mesajele politicienilor care dezinformează sau care au mesaje agresive să fie blocate, nu doar ale utilizatorilor de rînd. Această situație devine cu atît mai tensionată cu cît se apropie alegerile prezidențiale din SUA din noiembrie, informează go4it.ro.
Verizon și Unilever au dat startul retragerii de pe Facebook
Verizon a fost una dintre primele companii cu greutate care a anunțat că își retrage retrage reclamele de pe Facebook. Aceasta este una dintre cele mai mari rețele de telefonie mobilă din SUA, companie care are în portofoliul său și branduri precum Yahoo!. Operatorul telecom își retrage reclamele și spune că nu se va întoarce pînă cînd Facebook va crea o soluție acceptabilă care să facă situația de pe platformă confortabilă. Reprezentanții companiei spun că această poziție este consistentă cu strategia pe care a aplicat-o și în cazul YouTube.
Alături de Verizon se alătură Unilever, un alt gigant, care însă aplică o strategie și mai de impact. Aceasta scoate toate reclamele de pe Facebook, Instagram și chiar Twitter cel puțin pînă la sfîrșitul acestui an. Plîngerile Unilever sînt centrate în jurul discuțiilor despre discursul rasist pe care unele platforme par să îl ignore.
Starbucks și Coca-Cola au urmat
După ce acești doi giganți au anunțat aceste planuri și Starbucks și Coca-Cola au decis să se implice. Ambele branduri renunță temporar la toate reclamele de pe rețelele de socializare. Starbucks spune că va păstra reclamele pe YouTube și va continua să fie activ pe conturile sale de socializare, însă nu va mai promova produse sau promoții pe acestea.
Coca-Cola spune că va opri începînd cu 1 iulie toate reclamele de pe platformele de socializare pentru cel puțin 30 de zile. Honda, Hershey’s și compania de băuturi Diageo s-au alăturat de asemenea odată cu Coca-Cola.
Reprezentanții Facebook spun că lucrează la noi metode pentru a elimina de pe platformele lor persoane rasiste sau care nu se conformează regulamentului. De asemenea, Mark Zuckerberg a anunțat noi schimbări în cadrul platformei. Rămîne de văzut dacă aceste acțiuni sînt de ajuns pentru a convinge companiile să se întoarcă pe Facebook și rețelele sale conexe.
Vineri, prețul unei acțiuni Facebook a scăzut de la 235 dolari la 216 dolari. Luni, după deschiderea bursei, prețul a atins un minimum de 209 dolari și crește acum din nou. La momentul scrierii acestui articol, o acțiune Facebook valorează 214 dolari. Pierderile Facebook sînt estimate momentan la 7 miliarde de dolari.