Marile companii de înaltă tehnologie se adaptează din mers noii normalități și continuă să inoveze, furnizând soluții inedite cu ajutorul inteligenței artificiale. Astfel, venind în întâmpinarea celor care lucrează de acasă, a fost creată o ustensilă care îmbunătățește productivitatea prin centralizare, informațiile false dintr-o rețea de socializare vor putea fi observate „din zbor”, oboseala celor din spațiu va putea fi combătută, iar viitoarele hituri vor putea fi anticipate cu ajutorul tehnologiei neuroștiințifice.
Tendințele muzicale, analizate cu ajutorul AI
Billboard Japan, versiunea niponă a celebrului clasament muzical, și NTT DATA/NTT DATA Institute of Management Consulting (NTT DATA/IMC) au făcut un parteneriat pentru un proiect nou, care combină fostele date din topuri cu cele mai noi aplicații ale tehnologiei neuroștiințifice, pentru a dezvolta modalități inedite de a analiza tendințele muzicale. Tehnologia bazată pe inteligență artificială se numește NeuroAI-Music și stimulează activitatea cerebrală a persoanelor care ascultă muzică. În timp ce serviciile de streaming și platformele video recomandă muzică pe baza algoritmilor generați de activitatea utilizatorului, tehnologia NeuroAI-Music îi facilitează acestuia posibilitatea de a asculta cântece care îi plac din genuri muzicale pe care nu le-a mai auzit.
Daniel Metz - CEO la NTT DATA Romania, parte a concernului japonez NTT DATA - apreciază că „acest gen de inovații completează reînnoirea, resetarea şi reinventarea modelelor noastre de business cu care operăm, în segmente de piaţă distincte. Creşterea din următorii ani se va baza pe abordări disruptive şi proiecte de amploare cu tehnologii de top. Un rol foarte important îl are extinderea activităţilor noastre în pieţele emergente, dar şi accesarea proiectelor cu valoare adăugată semnificativă”.
Inovațiile marilor giganți tehnologici
Tot în domeniul inovațiilor, Google a prezentat un nou hub de productivitate centralizat, care se numește Workspace. Acesta înglobează aplicațiile Gmail, Calendar, Drive, Docs, Sheets, Slides, Meet, Chat, iar utilizatorii pot crea un document, pot lucra pe acesta și pot vedea ce fac alți utilizatori în timp ce colaborează pe Meet. Conform Google, Workspace e disponibil clienților de business. Această măsură care aduce viitorul în prezent se circumscrie planurilor Google. „Considerăm că inteligența artificială va fi un factor cheie al creșterii economice în următorii ani. Ne concentrăm pe inteligența artificială, deoarece credem că poate rezolva cele mai importante probleme pentru cea mai mare parte a oamenilor si a companiilor”, a precizat Dan Oros, Head of Marketing la Google România, pentru Start-up.
În același timp, rețeaua de socializare Twitter dezvoltă un instrument numit „Birdwatch”, care identifică informațiile false și le oferă utilizatorilor contextul știrilor, pentru a fi mai ușor de aflat adevărul. Utilizatorii vor avea, astfel, posibilitatea de a da click pe un „icon” care le va furniza informații adiționale.
Alt gigant tehnologic, Microsoft, anunță o colaborare la dispoziția a milioane de oameni: apare Editorul Gramatical de la Microsoft bazat pe inteligență artificială, ca urmare a joncțiunii dintre tehnologiile NVIDIA și Microsoft Azure. Noul editor va include sugestii gramaticale în timp real, răspunsuri în interiorul documentelor, texte predictive care să completeze enunțurile.
Nu în ultimul rând, NASA a lansat o aplicație care îi ajută pe oamenii de știință să înțeleagă cum se produce oboseala și care ar trebui să fie semnalele care să alerteze persoanele. Noua ustensilă slujește studierii oboselii celor care lucrează în aviație, fiind disponibilă via Apple’s App Store. Toate aceste aplicații demonstrează prezența tot mai însemnată a inteligenței artificiale în viața noastră de zi cu zi.
Marile companii de înaltă tehnologie se adaptează din mers noii normalități și continuă să inoveze, furnizând soluții inedite cu ajutorul inteligenței artificiale. Astfel, venind în întâmpinarea celor care lucrează de acasă, a fost creată o ustensilă care îmbunătățește productivitatea prin centralizare, informațiile false dintr-o rețea de socializare vor putea fi observate „din zbor”, oboseala celor din spațiu va putea fi combătută, iar viitoarele hituri vor putea fi anticipate cu ajutorul tehnologiei neuroștiințifice.
Tendințele muzicale, analizate cu ajutorul AI
Billboard Japan, versiunea niponă a celebrului clasament muzical, și NTT DATA/NTT DATA Institute of Management Consulting (NTT DATA/IMC) au făcut un parteneriat pentru un proiect nou, care combină fostele date din topuri cu cele mai noi aplicații ale tehnologiei neuroștiințifice, pentru a dezvolta modalități inedite de a analiza tendințele muzicale. Tehnologia bazată pe inteligență artificială se numește NeuroAI-Music și stimulează activitatea cerebrală a persoanelor care ascultă muzică. În timp ce serviciile de streaming și platformele video recomandă muzică pe baza algoritmilor generați de activitatea utilizatorului, tehnologia NeuroAI-Music îi facilitează acestuia posibilitatea de a asculta cântece care îi plac din genuri muzicale pe care nu le-a mai auzit.
Daniel Metz - CEO la NTT DATA Romania, parte a concernului japonez NTT DATA - apreciază că „acest gen de inovații completează reînnoirea, resetarea şi reinventarea modelelor noastre de business cu care operăm, în segmente de piaţă distincte. Creşterea din următorii ani se va baza pe abordări disruptive şi proiecte de amploare cu tehnologii de top. Un rol foarte important îl are extinderea activităţilor noastre în pieţele emergente, dar şi accesarea proiectelor cu valoare adăugată semnificativă”.
Inovațiile marilor giganți tehnologici
Tot în domeniul inovațiilor, Google a prezentat un nou hub de productivitate centralizat, care se numește Workspace. Acesta înglobează aplicațiile Gmail, Calendar, Drive, Docs, Sheets, Slides, Meet, Chat, iar utilizatorii pot crea un document, pot lucra pe acesta și pot vedea ce fac alți utilizatori în timp ce colaborează pe Meet. Conform Google, Workspace e disponibil clienților de business. Această măsură care aduce viitorul în prezent se circumscrie planurilor Google. „Considerăm că inteligența artificială va fi un factor cheie al creșterii economice în următorii ani. Ne concentrăm pe inteligența artificială, deoarece credem că poate rezolva cele mai importante probleme pentru cea mai mare parte a oamenilor si a companiilor”, a precizat Dan Oros, Head of Marketing la Google România, pentru Start-up.
În același timp, rețeaua de socializare Twitter dezvoltă un instrument numit „Birdwatch”, care identifică informațiile false și le oferă utilizatorilor contextul știrilor, pentru a fi mai ușor de aflat adevărul. Utilizatorii vor avea, astfel, posibilitatea de a da click pe un „icon” care le va furniza informații adiționale.
Alt gigant tehnologic, Microsoft, anunță o colaborare la dispoziția a milioane de oameni: apare Editorul Gramatical de la Microsoft bazat pe inteligență artificială, ca urmare a joncțiunii dintre tehnologiile NVIDIA și Microsoft Azure. Noul editor va include sugestii gramaticale în timp real, răspunsuri în interiorul documentelor, texte predictive care să completeze enunțurile.
Nu în ultimul rând, NASA a lansat o aplicație care îi ajută pe oamenii de știință să înțeleagă cum se produce oboseala și care ar trebui să fie semnalele care să alerteze persoanele. Noua ustensilă slujește studierii oboselii celor care lucrează în aviație, fiind disponibilă via Apple’s App Store. Toate aceste aplicații demonstrează prezența tot mai însemnată a inteligenței artificiale în viața noastră de zi cu zi.