Deși când auzim cuvântul “creativitate” ne găndim mai degrabă la cei care lucrează în publicitate, media etc., avantajele unei abordări creative în procesul de căutare a unui job devin din ce în ce mai evidente într-o piață a muncii în care “căile bătătorite” par adesea să nu mai dea rezultate.
Și pentru că de ceva vreme ne-am gândit la modalități creative de a căuta și (ideal) găsi un job, iată câteva din ideile care ne-au atras atenția. Mai precis, le ce metode au recurs diverși candidați pentru a ieși în evidență?
Să trecem în revistă, în primul rând, câteva dintre cele care au dat rezultat:
1. Candidatul a compus o melodie despre motivele pentru care ar fi potrivit pentru job și a interpretat-o la chitară în fața evaluatorului. (Ce părere aveți despre nivelul de motivație al unui astfel de candidat? :-))
2. Candidatul a reparat (în timpul interviului) un echipament de birou stricat.
3. Candidatul și-a prezentat CV-ul pe o tabletă mare de… ciocolată.
4. Candidatul și-a făcut reclamă pe un panou vizibil de la ferestrele biroului potențialului angajator.
5. Candidatul i-a trimis evaluatorului un mesaj într-o sticlă.
Din păcate, au fost și situații în care inițiativele creative nu au făcut decât să îi îndepărteze pe candidați de angajare. Iată câteva exemple:
1. Candidatul a intrat în sala de interviu printr-o săritură pe spate.
2. Candidatul i-a trimis evaluatorului un coș cu fructe la adresa de acasă (pe care evaluatorul nu i-o dăduse).
3. Candidatul i-a citit evaluatorului viitorul în cărți de tarot.
4. Candidatul i-a trimis evaluatorului un bilet la lotto.
5. Candidatul a folosit un cronometru pentru a-i explica evaluatorului în 3 minute de ce este potrivit pentru job.
Morala articolului pe care vi-l recomandăm azi și care, după ce ne-a amuzat, ne-a pus pe gânduri este cât se poate de evidentă: atenție la metodele neconvenționale de atragere a atenției pe care vă gândiți să le folosiți. Cele mai utile sunt cele care au potențialul de a scoate în evidență abilități imediat necesare pentru postul vacant, restul riscă să fie interpretate doar ca excentricități și să vă depuncteze masiv.
Deși când auzim cuvântul “creativitate” ne găndim mai degrabă la cei care lucrează în publicitate, media etc., avantajele unei abordări creative în procesul de căutare a unui job devin din ce în ce mai evidente într-o piață a muncii în care “căile bătătorite” par adesea să nu mai dea rezultate.
Și pentru că de ceva vreme ne-am gândit la modalități creative de a căuta și (ideal) găsi un job, iată câteva din ideile care ne-au atras atenția. Mai precis, le ce metode au recurs diverși candidați pentru a ieși în evidență?
Să trecem în revistă, în primul rând, câteva dintre cele care au dat rezultat:
1. Candidatul a compus o melodie despre motivele pentru care ar fi potrivit pentru job și a interpretat-o la chitară în fața evaluatorului. (Ce părere aveți despre nivelul de motivație al unui astfel de candidat? :-))
2. Candidatul a reparat (în timpul interviului) un echipament de birou stricat.
3. Candidatul și-a prezentat CV-ul pe o tabletă mare de… ciocolată.
4. Candidatul și-a făcut reclamă pe un panou vizibil de la ferestrele biroului potențialului angajator.
5. Candidatul i-a trimis evaluatorului un mesaj într-o sticlă.
Din păcate, au fost și situații în care inițiativele creative nu au făcut decât să îi îndepărteze pe candidați de angajare. Iată câteva exemple:
1. Candidatul a intrat în sala de interviu printr-o săritură pe spate.
2. Candidatul i-a trimis evaluatorului un coș cu fructe la adresa de acasă (pe care evaluatorul nu i-o dăduse).
3. Candidatul i-a citit evaluatorului viitorul în cărți de tarot.
4. Candidatul i-a trimis evaluatorului un bilet la lotto.
5. Candidatul a folosit un cronometru pentru a-i explica evaluatorului în 3 minute de ce este potrivit pentru job.
Morala articolului pe care vi-l recomandăm azi și care, după ce ne-a amuzat, ne-a pus pe gânduri este cât se poate de evidentă: atenție la metodele neconvenționale de atragere a atenției pe care vă gândiți să le folosiți. Cele mai utile sunt cele care au potențialul de a scoate în evidență abilități imediat necesare pentru postul vacant, restul riscă să fie interpretate doar ca excentricități și să vă depuncteze masiv.