O companie a fost amendată de Consiliul Concurenței pentru promovarea băuturilor alcoolice pe pagina de Facebook. Agentul economic a spus însă că pagina nu este gestionată de angajații companiei, fapt confirmat și de persoana care a făcut postările. Totuși, magistrații primei instanțe, dar și cei de la apel au decis că întreprinderea a fost sancționată corect.
La sfârșitul anului trecut, un agent constatator al Consiliul Concurenței a făcut procesul-verbal de sancționare a unui SRL pentru două postări în rețeaua Facebook prin care au fost promovate băuturi alcoolice. Pentru încălcarea prevederilor art. 364, alin. (6) din Codul contravențional, adică încălcarea legislației cu privire la publicitate, agentul economic a fost sancționat cu 240 de unități convenționale, adică 12.000 de lei.
Compania a contestat în judecată decizia Consiliului Concurenței și a spus că publicitatea a fost plasată de o persoană terță. Martorul audiat în cadrul procesului a confirmat afirmația agentului economic, menționând că a venit la directorul instituției cu propunerea de a promova compania pe rețelele de socializare. Totodată, acesta a remarcat că nu au discutat și despre promovarea băuturilor spirtoase. Persoana care a gestionat pagina a mai spus că nu a anunțat administrația companiei despre postările făcute și nu a fost remunerate pentru aceste acțiuni.
Examinând cauza, magistrații Judecătoriei Bălți au dispus recunoașterea agentului economic vinovat de comiterea încălcării. Judecătorii au stabilit că prin intermediul publicității plasate, compania a avut drept scop atragerea clienților și majorarea profitului. Totodată, instanța a respins argumentul că o persoană terță a făcut postările din propria inițiativă, menționând că aceasta este o modalitate aleasă de SRL pentru a evita răspunderea contravențională.
Decizia primei instanțe a fost menținută, recent, și de Curtea de Apel Bălți. Mai mult, instanța a stabilit că agentul economic continuă să-și promoveze produsele sale pe pagina de Facebook.
Decizia magistraților de la apel este irevocabilă, prin urmare agentul economic trebuie să achite amenda de 12.000 de lei.
O companie a fost amendată de Consiliul Concurenței pentru promovarea băuturilor alcoolice pe pagina de Facebook. Agentul economic a spus însă că pagina nu este gestionată de angajații companiei, fapt confirmat și de persoana care a făcut postările. Totuși, magistrații primei instanțe, dar și cei de la apel au decis că întreprinderea a fost sancționată corect.
La sfârșitul anului trecut, un agent constatator al Consiliul Concurenței a făcut procesul-verbal de sancționare a unui SRL pentru două postări în rețeaua Facebook prin care au fost promovate băuturi alcoolice. Pentru încălcarea prevederilor art. 364, alin. (6) din Codul contravențional, adică încălcarea legislației cu privire la publicitate, agentul economic a fost sancționat cu 240 de unități convenționale, adică 12.000 de lei.
Compania a contestat în judecată decizia Consiliului Concurenței și a spus că publicitatea a fost plasată de o persoană terță. Martorul audiat în cadrul procesului a confirmat afirmația agentului economic, menționând că a venit la directorul instituției cu propunerea de a promova compania pe rețelele de socializare. Totodată, acesta a remarcat că nu au discutat și despre promovarea băuturilor spirtoase. Persoana care a gestionat pagina a mai spus că nu a anunțat administrația companiei despre postările făcute și nu a fost remunerate pentru aceste acțiuni.
Examinând cauza, magistrații Judecătoriei Bălți au dispus recunoașterea agentului economic vinovat de comiterea încălcării. Judecătorii au stabilit că prin intermediul publicității plasate, compania a avut drept scop atragerea clienților și majorarea profitului. Totodată, instanța a respins argumentul că o persoană terță a făcut postările din propria inițiativă, menționând că aceasta este o modalitate aleasă de SRL pentru a evita răspunderea contravențională.
Decizia primei instanțe a fost menținută, recent, și de Curtea de Apel Bălți. Mai mult, instanța a stabilit că agentul economic continuă să-și promoveze produsele sale pe pagina de Facebook.
Decizia magistraților de la apel este irevocabilă, prin urmare agentul economic trebuie să achite amenda de 12.000 de lei.