UE anunță concurs pentru mass-media și granturi de 60.000 de euro

  • 11 oct. 2019, 15:38
  • 682

Programul UE "Măsuri de Promovare a Încrederii" lansează un concurs pentru mass-media şi organizaţiile neguvernamentale pentru crearea conţinutului audiovizual care va contribui la sporirea încrederii între locuitorii ambelor maluri ale râului Nistru.

Organizatorii au comunicat agenţiei Infotag că autorii celor mai bune vor beneficia de cel puţin 20 de granturi cu valoarea de la 1 mie până la 60 mii de euro. Coproducţiile trebuie să promoveze încrederea, toleranţa, respectul şi înţelegerea nevoilor locuitorilor celor două maluri, precum şi să contribuie la eliminarea stereotipurilor negative.

Entităţile care vor înainta propunerea de proiect sunt libere să decidă formatul (documentare, ştiri, reportaje, podcasturi, interviuri, talk-show-uri etc.), periodicitatea şi tematica produsului elaborat, dar se vor asigura că acesta este apolitic.

Pentru sporirea calităţii produselor şi asigurarea dimensiunii de consolidare a încrederii, partenerii de implementare a proiectelor vor beneficia de asistenţă tehnică din partea unor profesionişti care colaborează cu televiziunile publice multiculturale europene.

Propunerile de proiect pot fi depuse până în decembrie 2020 (concursul va fi activ până la epuizarea fondurilor), iar termenul limită pentru implementarea lor este iulie 2021.

Programul Uniunii Europene "Măsuri de Promovare a încrederii", implementat de PNUD, contribuie la consolidarea încrederii între locuitorii de pe ambele maluri ale râului Nistru, prin implicarea lor în proiecte comune de dezvoltare.