Crezi că ai toate abilitățile din top 5 pe care le caută angajatorii la un candidat de abia ieșit de pe băncile facultății? Va trebui să dai exemple în CV și la interviul de angajare prin care să demonstrezi că deții cu adevărat toate aceste „skill-uri” super-importante. Numai așa vei obține repede job-ul mult visat.
În funcție de domeniul în care vei lucra, aceste abilități pot fi foarte specifice. În acest material vom vorbi despre acele abilități generale, care se pretează pentru orice job și pe care le caută orice angajator – oricât de mică sau mare compania. Uneori sunt denumite și abilități „transferabile” – se dezvoltă pe măsură ce avansezi în carieră și le „iei” cu tine la toate joburile. Cu toate acestea, pot fi dobândite încă din facultate și vei înțelege curând de ce. Gândește-te la ele ca la un pașaport pentru succes.
Iată, așadar, care este topul 5 al abilităților pe care trebuie să le deții când termini facultatea:
1. Abilități de comunicare în română și o limbă străină, de obicei engleza
Vorbim aici despre comunicare verbală și în scris, dar și despre abilitatea de a asculta și înțelege un mesaj. Este despre a fi clar și concis, despre abilitatea de a adapta mesajul în funcție de audiență. Iar asta atât în română, cât și într-o limbă de circulație internațională, de obicei engleza. Spunem de obicei engleza pentru că majoritatea companiilor mari de azi, unde ai și șansa la un salariu bun chiar și la început de drum în carieră, sunt multinaționale, iar aici engleza e ca a doua limbă maternă.
2. Cunoașterea principiilor de bază ale domeniului în care vei activa și cum funcționează în teorie un astfel de business
Această aptitudine se referă la cunoașterea în mare a industriei în care vei lucra și care sunt principiile de funcționare ale unui business din respectiva industrie. Lucruri pe care oricum ar trebui să le înveți la facultate, deci fii atent la cursuri! Angajatorii nu se așteaptă de la proaspeții absolvenți să fie experți într-un domeniu de activitate, ci, mai degrabă, vor să le demonstrezi că înțelegi cum funcționează compania pentru care vei lucra, că înțelegi serviciile și produsele pe care le oferă și că ești conștient de locul organizației în comparație cu principalii competitori.
3. Abilitatea de a lucra în echipă
Va trebui să demonstrezi că știi să lucrezi în echipă, însă ai și abilități manageriale. Că știi să delegi, dar și să-ți asumi responsabilitatea. Este despre a dezvolta relații de muncă solide care ajută pe toată lumea să își ducă la bun sfârșit sarcinile și obiectivele de business. Cum poți demonstra asta, ne vei întreba. Simplu! Implică-te în cât mai multe proiecte de voluntariat și ONG-uri în timpul facultății. Acolo îți vei crea și relații care te vor ajuta mai târziu în carieră și îți vei dezvolta aceste abilități.
4. Abilitatea de a rezolva probleme
Asta înseamnă să poți demonstra că ai o gândire logică și că abordezi și rezolvi problemele dintr-o perspectivă analitică. Este foarte bine și dacă ești suficient de creativ astfel încât să poți găsi mai multe rezolvări la aceeași problemă. Această abilitate tot la voluntariat o înveți. Implică-te cât mai mult în astfel de acțiuni la liceu și în timpul facultății.
5. Încredere în sine și abilitatea de a lucra sub presiune
Sunt interconectate. Persoanele care au încredere în forțele proprii lucrează bine și sub presiune. Este despre cum să-ți păstrezi calmul în situații critice și să nu devii copleșit de situații și stresat. Este important însă să nu lași impresia de aroganță, să demonstrezi că ai încredere în colegii tăi, în munca pe care o depun și în compania pentru care lucrezi.
Crezi că ai toate abilitățile din top 5 pe care le caută angajatorii la un candidat de abia ieșit de pe băncile facultății? Va trebui să dai exemple în CV și la interviul de angajare prin care să demonstrezi că deții cu adevărat toate aceste „skill-uri” super-importante. Numai așa vei obține repede job-ul mult visat.
În funcție de domeniul în care vei lucra, aceste abilități pot fi foarte specifice. În acest material vom vorbi despre acele abilități generale, care se pretează pentru orice job și pe care le caută orice angajator – oricât de mică sau mare compania. Uneori sunt denumite și abilități „transferabile” – se dezvoltă pe măsură ce avansezi în carieră și le „iei” cu tine la toate joburile. Cu toate acestea, pot fi dobândite încă din facultate și vei înțelege curând de ce. Gândește-te la ele ca la un pașaport pentru succes.
Iată, așadar, care este topul 5 al abilităților pe care trebuie să le deții când termini facultatea:
1. Abilități de comunicare în română și o limbă străină, de obicei engleza
Vorbim aici despre comunicare verbală și în scris, dar și despre abilitatea de a asculta și înțelege un mesaj. Este despre a fi clar și concis, despre abilitatea de a adapta mesajul în funcție de audiență. Iar asta atât în română, cât și într-o limbă de circulație internațională, de obicei engleza. Spunem de obicei engleza pentru că majoritatea companiilor mari de azi, unde ai și șansa la un salariu bun chiar și la început de drum în carieră, sunt multinaționale, iar aici engleza e ca a doua limbă maternă.
2. Cunoașterea principiilor de bază ale domeniului în care vei activa și cum funcționează în teorie un astfel de business
Această aptitudine se referă la cunoașterea în mare a industriei în care vei lucra și care sunt principiile de funcționare ale unui business din respectiva industrie. Lucruri pe care oricum ar trebui să le înveți la facultate, deci fii atent la cursuri! Angajatorii nu se așteaptă de la proaspeții absolvenți să fie experți într-un domeniu de activitate, ci, mai degrabă, vor să le demonstrezi că înțelegi cum funcționează compania pentru care vei lucra, că înțelegi serviciile și produsele pe care le oferă și că ești conștient de locul organizației în comparație cu principalii competitori.
3. Abilitatea de a lucra în echipă
Va trebui să demonstrezi că știi să lucrezi în echipă, însă ai și abilități manageriale. Că știi să delegi, dar și să-ți asumi responsabilitatea. Este despre a dezvolta relații de muncă solide care ajută pe toată lumea să își ducă la bun sfârșit sarcinile și obiectivele de business. Cum poți demonstra asta, ne vei întreba. Simplu! Implică-te în cât mai multe proiecte de voluntariat și ONG-uri în timpul facultății. Acolo îți vei crea și relații care te vor ajuta mai târziu în carieră și îți vei dezvolta aceste abilități.
4. Abilitatea de a rezolva probleme
Asta înseamnă să poți demonstra că ai o gândire logică și că abordezi și rezolvi problemele dintr-o perspectivă analitică. Este foarte bine și dacă ești suficient de creativ astfel încât să poți găsi mai multe rezolvări la aceeași problemă. Această abilitate tot la voluntariat o înveți. Implică-te cât mai mult în astfel de acțiuni la liceu și în timpul facultății.
5. Încredere în sine și abilitatea de a lucra sub presiune
Sunt interconectate. Persoanele care au încredere în forțele proprii lucrează bine și sub presiune. Este despre cum să-ți păstrezi calmul în situații critice și să nu devii copleșit de situații și stresat. Este important însă să nu lași impresia de aroganță, să demonstrezi că ai încredere în colegii tăi, în munca pe care o depun și în compania pentru care lucrezi.