Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România, a avut două joburi pe parcursul celor 41 de ani: unul la stat și unul la privat. A testat ambele situații, fiind 7 ani angajat bugetar în Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu’’ Sibiu și 14 ani, până în prezent, angajat în mediul privat la Up România (Chèque Déjeuner România). El pledează pentru munca la privat, deoarece variantele de lucru și posibilitățile de avansare sunt nelimitate.
Conform celor trecute în CV-ul său, Ovidiu Ștefănescu a făcut școala în stil „ardelenesc”, încet și sigur. Mai exact, după absolvirea liceului, a făcut o postliceală, colegiu și facultate. A început studiile în turism, însă le-a finalizat cu specializarea Comerț, obținând, de asemenea, o diplomă de economist. „M-a atras domeniul comerțului încă din anii de studenție, când observam atent în ce consta jobul prietenei mele, pe atunci agent comercial în domeniul telecomunicațiilor”, spune Ovidiu.
Astfel, a inițiat un proces de tranziție al propriului job, de la stat în mediul privat, în speță în zona comercială. Înainte de aceasta, însă, a lucrat, din 1999, în mediul de stat. A început cu un stagiu practic de contabilitate primară la SC Metalcar SA Sibiu, urmat de un stagiu practic de marketing. În perioada 1996-2003 a lucrat, de asemenea, ca redactor și, ulterior, corector la Academia de Forțe Terestre.
"În opinia mea, un manager de top este acela care are și abilități de leadership și care și reușește să le pună în practică, în lucrul de zi cu zi cu echipa sa. Un manager nu este doar acela care administrează sau ghidează activitatea echipelor, ci este acela care reușește să își inspire oamenii, să îi determine să îi urmeze exemplul în business sau să i se adreseze pentru sfaturi și, de ce nu, să îi ceară să le devină mentor. Desigur, performanțele financiare și de business ale acestuia nu trebuie să lipsească." - Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România
Schimbarea din 2003
Trecerea la mediul privat s-a petrecut în iunie 2003, când s-a alăturat echipei Up România, pe vremea aceea Chèque Déjeuner România. „Am îmbrățișat imediat schimbarea care s-a dovedit a fi una extrem de benefică pentru evoluția carierei mele.
Trecerea de la mediul de stat la cel privat a reprezentat o schimbare majoră pentru mine, în sensul în care activitățile mele s-au schimbat în proporție de 90%”, mai spune el.
Schimbarea traseului profesional a fost făcută într-un mod bine planificat, exact ca studiile. La început a fost reprezentant afiliat cu jumătate de normă în cadrul Up România, ajungând Director Național de Vânzări.
De ce a trecut de la stat la privat? Ovidiu Ștefănescu nu poate spune că a existat un anumit motiv care l-a determinat să facă o schimbare, ci mai degrabă a fost vorba de un cumul de factori. A făcut o analiză minuțioasă a avantajelor și oportunităților de dezvoltare a carierei pe care le-ar fi avut în fiecare mediu în parte, iar, la vremea aceea, mediul privat a câștigat detașat.
În compania Up România s-a dezvoltat, schimbând poziția ierarhică aproape la fiecare doi ani. „În Up România, ceea ce îți dă energia să mergi mai departe este, în primul rând, colectivul, de la colegul de lângă tine, până la președintele Grupului Up de la Paris. În al doilea rând, este domeniul de activitate care îți dă posibilitatea de a interacționa destul de ușor.” Este, însă, nevoie și de multă răbdare, tact, diplomație și aptitudini de comunicator, adaugă Ovidiu, care coordonează acum echipa de vânzări de teren.
El spune că, așa cum se întâmplă în orice mediu de lucru, există diverse provocări și în domeniul acesta de activitate, al emiterii de tichete valorice. Unele dintre provocări țin de implementarea de zi cu zi, altele țin de obiectivele stabilite la nivel de business, care trebuie îndeplinite într-un anumit interval de timp, utilizând anumite resurse.
"În timpul liber îmi place să fac drumeţii montane, iar faptul că sunt din Sibiu mă ajută enorm, având o sumedenie de trasee minunate. Aşa că fac ture cât de des pot, fie pe jos, fie cu bicicleta. Am cooptat pe orice doritor, pentru că o astfel de experienţă nu are echivalent cu nicio activitate sportivă sau de agrement. Soţia mea, Maria, practică ciclismul, participând cu succes şi la competiţii locale sau naţionale (cum ar fi competiţia „King of the mountain’’), iar fiul nostru, Raul, reprezintă Sibiul în cursele de atletism, categoria sub 10 ani, fiind membru al C.S.S. Şoimii Sibiu.
Cu fiecare ieşire în natură, mă minunez de frumuseţea ţării noastre. Cu siguranţă este cea mai frumoasă ţară din centrul şi estul Europei. În afară de drumeţii, sunt un mare fan al fotbalului. Pe teren, nu doar la televizor. Astfel, sunt şi afiliat la Federaţia de Minifotbal din România.În prezent, balanţa este echilibrată între viaţa profesională şi cea personală. Sunt de părere că experienţa te învaţă să fii cât mai organizat şi eficient. Timpul este, probabil, singura resursă limitată, dar, în acelaşi timp, este o resursă de valoare accesibilă tuturor. Secretul este în găsirea echilibrului."
- Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România
Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România, a avut două joburi pe parcursul celor 41 de ani: unul la stat și unul la privat. A testat ambele situații, fiind 7 ani angajat bugetar în Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu’’ Sibiu și 14 ani, până în prezent, angajat în mediul privat la Up România (Chèque Déjeuner România). El pledează pentru munca la privat, deoarece variantele de lucru și posibilitățile de avansare sunt nelimitate.
Conform celor trecute în CV-ul său, Ovidiu Ștefănescu a făcut școala în stil „ardelenesc”, încet și sigur. Mai exact, după absolvirea liceului, a făcut o postliceală, colegiu și facultate. A început studiile în turism, însă le-a finalizat cu specializarea Comerț, obținând, de asemenea, o diplomă de economist. „M-a atras domeniul comerțului încă din anii de studenție, când observam atent în ce consta jobul prietenei mele, pe atunci agent comercial în domeniul telecomunicațiilor”, spune Ovidiu.
Astfel, a inițiat un proces de tranziție al propriului job, de la stat în mediul privat, în speță în zona comercială. Înainte de aceasta, însă, a lucrat, din 1999, în mediul de stat. A început cu un stagiu practic de contabilitate primară la SC Metalcar SA Sibiu, urmat de un stagiu practic de marketing. În perioada 1996-2003 a lucrat, de asemenea, ca redactor și, ulterior, corector la Academia de Forțe Terestre.
"În opinia mea, un manager de top este acela care are și abilități de leadership și care și reușește să le pună în practică, în lucrul de zi cu zi cu echipa sa. Un manager nu este doar acela care administrează sau ghidează activitatea echipelor, ci este acela care reușește să își inspire oamenii, să îi determine să îi urmeze exemplul în business sau să i se adreseze pentru sfaturi și, de ce nu, să îi ceară să le devină mentor. Desigur, performanțele financiare și de business ale acestuia nu trebuie să lipsească." - Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România
Schimbarea din 2003
Trecerea la mediul privat s-a petrecut în iunie 2003, când s-a alăturat echipei Up România, pe vremea aceea Chèque Déjeuner România. „Am îmbrățișat imediat schimbarea care s-a dovedit a fi una extrem de benefică pentru evoluția carierei mele.
Trecerea de la mediul de stat la cel privat a reprezentat o schimbare majoră pentru mine, în sensul în care activitățile mele s-au schimbat în proporție de 90%”, mai spune el.
Schimbarea traseului profesional a fost făcută într-un mod bine planificat, exact ca studiile. La început a fost reprezentant afiliat cu jumătate de normă în cadrul Up România, ajungând Director Național de Vânzări.
De ce a trecut de la stat la privat? Ovidiu Ștefănescu nu poate spune că a existat un anumit motiv care l-a determinat să facă o schimbare, ci mai degrabă a fost vorba de un cumul de factori. A făcut o analiză minuțioasă a avantajelor și oportunităților de dezvoltare a carierei pe care le-ar fi avut în fiecare mediu în parte, iar, la vremea aceea, mediul privat a câștigat detașat.
În compania Up România s-a dezvoltat, schimbând poziția ierarhică aproape la fiecare doi ani. „În Up România, ceea ce îți dă energia să mergi mai departe este, în primul rând, colectivul, de la colegul de lângă tine, până la președintele Grupului Up de la Paris. În al doilea rând, este domeniul de activitate care îți dă posibilitatea de a interacționa destul de ușor.” Este, însă, nevoie și de multă răbdare, tact, diplomație și aptitudini de comunicator, adaugă Ovidiu, care coordonează acum echipa de vânzări de teren.
El spune că, așa cum se întâmplă în orice mediu de lucru, există diverse provocări și în domeniul acesta de activitate, al emiterii de tichete valorice. Unele dintre provocări țin de implementarea de zi cu zi, altele țin de obiectivele stabilite la nivel de business, care trebuie îndeplinite într-un anumit interval de timp, utilizând anumite resurse.
"În timpul liber îmi place să fac drumeţii montane, iar faptul că sunt din Sibiu mă ajută enorm, având o sumedenie de trasee minunate. Aşa că fac ture cât de des pot, fie pe jos, fie cu bicicleta. Am cooptat pe orice doritor, pentru că o astfel de experienţă nu are echivalent cu nicio activitate sportivă sau de agrement. Soţia mea, Maria, practică ciclismul, participând cu succes şi la competiţii locale sau naţionale (cum ar fi competiţia „King of the mountain’’), iar fiul nostru, Raul, reprezintă Sibiul în cursele de atletism, categoria sub 10 ani, fiind membru al C.S.S. Şoimii Sibiu.
Cu fiecare ieşire în natură, mă minunez de frumuseţea ţării noastre. Cu siguranţă este cea mai frumoasă ţară din centrul şi estul Europei. În afară de drumeţii, sunt un mare fan al fotbalului. Pe teren, nu doar la televizor. Astfel, sunt şi afiliat la Federaţia de Minifotbal din România.
În prezent, balanţa este echilibrată între viaţa profesională şi cea personală. Sunt de părere că experienţa te învaţă să fii cât mai organizat şi eficient. Timpul este, probabil, singura resursă limitată, dar, în acelaşi timp, este o resursă de valoare accesibilă tuturor. Secretul este în găsirea echilibrului."
- Ovidiu Ștefănescu, Director Național de Vânzări Up România