Ei bine, „relația” cu Inboxul a rămas destul de puternică. Potrivit unui studiu realizat de Adobe în 2017, la care au participat peste 1.000 de americani, e-mailul reprezintă în continuare canalul de comunicare preferat la job.
În medie, 5,4 ore sunt alocate în fiecare zi lucrătoare pentru citirea și scrierea mesajelor de acest tip!
Cu toate că timpul petrecut cu e-mailurile este destul de îndelungat, față de 2016 se observă o scădere de 27%. Asta pentru că tot mai puține persoane își verifică Inboxul înainte să se dea jos din pat, preferând să lase această activitate pentru momentul în care ajung la birou, iar mulți nu se uită deloc pe e-mailul de serviciu atunci când sunt în concediu.
Şi cum tinerii sunt trendsetteri când vine vorba de comunicarea online, am vrut să aflăm de la millennialii români din startup-uri când și în ce scop folosesc acest canal.
E-MAILUL NU VA DISPĂREA PREA CURÂND
Ancu Radu, Founding Partner, Adonis Software, spune că folosește e-mailul zilnic, iar 95% din situații sunt în interes de business. El consideră că reprezintă o cale eficientă de a purta discuții care nu sunt urgente.
„E-mailul are dezavantajul de a face comunicarea mai greoaie, dar avantajul de a ajuta lumea să se organizeze mai bine, motiv pentru care nu cred că va dispărea prea curând, ci cred că se completează foarte bine cu celelalte mijloace de comunicare: live meeting, call, chat”, explică acesta.
El nu consideră că e-mailul impune în mod deosebit o formalitate mai pronunțată, căci până la urmă ești atât de formal cât îți propui să fii, în orice mijloc de comunicare. Având însă în vedere că într-un business din domeniul software viteza de execuție este în strictă corelare cu viteza de comunicare, Ancu Radu spune că ordinea preferată a canalelor de comunicare este: live meeting, call (video/audio), chat, e-mail.
Criteriile după care cei din echipa noastră aleg modalitatea de transmitere a informaţiilor ţin de statutul interlocutorului (client, membru al echipei etc.), situația în sine, urgenţa și importanța. Pentru comunicarea internă, în cadrul acestui startup se preferă live meetinguri (fie organizate, fie spontane) și chatul, unde este folosită platforma Slack, care oferă avantajul de a putea gestiona cu ușurință grupuri pentru fiecare proiect, împreună cu discuțiile și fișierele aferente.
Totuși, Ancu Radu crede că „trăim într-o perioadă în care se pune prea mult accent pe tool-uri într-un business (în special pe partea de product și project management) și mai puțin pe principiile din spate, care sunt mult mai importante în succesul produsului/businessului.”
DISCUȚIILE LIVE IAU FAȚA E-MAILULUI
„E amuzant că până acum nu m-am gândit niciodată cum și la ce folosesc e-mailul. Răspunsul e că... depinde. Depinde, în principiu, cui și de ce mă adresez”, spune Claudiu Petria, co-fondator Questo.
Dar dacă ar fi să aleagă, în preferințele sale primează comunicarea față în față. Apoi, pe locul doi ar veni conferințele online, după care serviciile de chat. Abia la final se poziționează e-mailul, pe care îl vede mai degrabă util atunci când ai nevoie de o comunicare mai formală.
„Dar cred că, exceptând situațiile care impun o comunicare formală, cu cât ne formalizăm mai mult, cu atât pierdem mai mult timp și ne scapă din vedere obiectivul comunicării. Când vine vorba despre comunicarea online, contează foarte mult să utilizăm canalele sau instrumentele care ne permit distribuirea rapidă a informației către întreaga echipă, sortarea pe categorii, distribuirea de documente. Apoi mai contează și modul în care poate fi accesată”, punctează acesta.
UN CANAL EXCELENT DE COMUNICARE CU ABONAŢII
Teodora Rădulescu, Marketing&PR Bookster, spune că folosește zilnic e-mailul pentru job în comunicarea cu colegii, cu clienții și partenerii. Ea verifică însă doar săptămânal căsuța personală, numai pentru a fi la curent cu update-urile primite acolo.
„Folosesc e-mailul pentru discuții de tot felul. În discuțiile cu clienții și partenerii externi, poate reprezenta un instrument formal de comunicare, prin care agreăm contracte, purtăm negocieri sau trimitem diferite documente. Însă, în ceea ce privește discuțiile cu colegii, nu îl consider o cale atât de formală – ne trimitem frecvent inspirații pentru lectură, informații interesante sau haioase”, explică Teodora Rădulescu.
Pentru comunicarea internă, echipa Bookster folosește e-mailul și WhatsApp-ul: există câte un grup pe ambele platforme pentru fiecare departament în parte, ceea ce îi ajută atât la eficientizarea discuțiilor, cât și la întărirea sentimentului de apartenență la echipa respectivă, într-o oarecare măsură.
Cât despre comunicarea cu abonații bibliotecii, e-mailul e folosit cu precădere, fiind un canal excelent pentru trimiterea de recenzii și recomandări personalizate sau diverse notificări. În plus, mai folosesc pagina de Facebook și Facebook Messenger pentru rezolvarea rapidă a problemelor ce pot apărea, după cum explică Teodora Rădulescu.
Ea mai susține că, atunci când vine vorba de discuțiile online, cel mai important este să aibă o comunicare sigură și rapidă în intern, în echipă, cu clienții și partenerii lor. „În comunicarea cu abonații bibliotecii, punem accent pe automatizare și posibilitatea personalizării conținutului și a măsurării impactului mesajelor noastre. Ne dorim ca instrumentul pe care îl folosim să ne permită să comunicăm într-un stil prietenos cu booksterii noștri”, punctează Teodora Rădulescu.
Ei bine, „relația” cu Inboxul a rămas destul de puternică. Potrivit unui studiu realizat de Adobe în 2017, la care au participat peste 1.000 de americani, e-mailul reprezintă în continuare canalul de comunicare preferat la job.
În medie, 5,4 ore sunt alocate în fiecare zi lucrătoare pentru citirea și scrierea mesajelor de acest tip!
Cu toate că timpul petrecut cu e-mailurile este destul de îndelungat, față de 2016 se observă o scădere de 27%. Asta pentru că tot mai puține persoane își verifică Inboxul înainte să se dea jos din pat, preferând să lase această activitate pentru momentul în care ajung la birou, iar mulți nu se uită deloc pe e-mailul de serviciu atunci când sunt în concediu.
Şi cum tinerii sunt trendsetteri când vine vorba de comunicarea online, am vrut să aflăm de la millennialii români din startup-uri când și în ce scop folosesc acest canal.
E-MAILUL NU VA DISPĂREA PREA CURÂND
Ancu Radu, Founding Partner, Adonis Software, spune că folosește e-mailul zilnic, iar 95% din situații sunt în interes de business. El consideră că reprezintă o cale eficientă de a purta discuții care nu sunt urgente.
„E-mailul are dezavantajul de a face comunicarea mai greoaie, dar avantajul de a ajuta lumea să se organizeze mai bine, motiv pentru care nu cred că va dispărea prea curând, ci cred că se completează foarte bine cu celelalte mijloace de comunicare: live meeting, call, chat”, explică acesta.
El nu consideră că e-mailul impune în mod deosebit o formalitate mai pronunțată, căci până la urmă ești atât de formal cât îți propui să fii, în orice mijloc de comunicare. Având însă în vedere că într-un business din domeniul software viteza de execuție este în strictă corelare cu viteza de comunicare, Ancu Radu spune că ordinea preferată a canalelor de comunicare este: live meeting, call (video/audio), chat, e-mail.
Criteriile după care cei din echipa noastră aleg modalitatea de transmitere a informaţiilor ţin de statutul interlocutorului (client, membru al echipei etc.), situația în sine, urgenţa și importanța. Pentru comunicarea internă, în cadrul acestui startup se preferă live meetinguri (fie organizate, fie spontane) și chatul, unde este folosită platforma Slack, care oferă avantajul de a putea gestiona cu ușurință grupuri pentru fiecare proiect, împreună cu discuțiile și fișierele aferente.
Totuși, Ancu Radu crede că „trăim într-o perioadă în care se pune prea mult accent pe tool-uri într-un business (în special pe partea de product și project management) și mai puțin pe principiile din spate, care sunt mult mai importante în succesul produsului/businessului.”
DISCUȚIILE LIVE IAU FAȚA E-MAILULUI
„E amuzant că până acum nu m-am gândit niciodată cum și la ce folosesc e-mailul. Răspunsul e că... depinde. Depinde, în principiu, cui și de ce mă adresez”, spune Claudiu Petria, co-fondator Questo.
Dar dacă ar fi să aleagă, în preferințele sale primează comunicarea față în față. Apoi, pe locul doi ar veni conferințele online, după care serviciile de chat. Abia la final se poziționează e-mailul, pe care îl vede mai degrabă util atunci când ai nevoie de o comunicare mai formală.
„Dar cred că, exceptând situațiile care impun o comunicare formală, cu cât ne formalizăm mai mult, cu atât pierdem mai mult timp și ne scapă din vedere obiectivul comunicării. Când vine vorba despre comunicarea online, contează foarte mult să utilizăm canalele sau instrumentele care ne permit distribuirea rapidă a informației către întreaga echipă, sortarea pe categorii, distribuirea de documente. Apoi mai contează și modul în care poate fi accesată”, punctează acesta.
UN CANAL EXCELENT DE COMUNICARE CU ABONAŢII
Teodora Rădulescu, Marketing&PR Bookster, spune că folosește zilnic e-mailul pentru job în comunicarea cu colegii, cu clienții și partenerii. Ea verifică însă doar săptămânal căsuța personală, numai pentru a fi la curent cu update-urile primite acolo.
„Folosesc e-mailul pentru discuții de tot felul. În discuțiile cu clienții și partenerii externi, poate reprezenta un instrument formal de comunicare, prin care agreăm contracte, purtăm negocieri sau trimitem diferite documente. Însă, în ceea ce privește discuțiile cu colegii, nu îl consider o cale atât de formală – ne trimitem frecvent inspirații pentru lectură, informații interesante sau haioase”, explică Teodora Rădulescu.
Pentru comunicarea internă, echipa Bookster folosește e-mailul și WhatsApp-ul: există câte un grup pe ambele platforme pentru fiecare departament în parte, ceea ce îi ajută atât la eficientizarea discuțiilor, cât și la întărirea sentimentului de apartenență la echipa respectivă, într-o oarecare măsură.
Cât despre comunicarea cu abonații bibliotecii, e-mailul e folosit cu precădere, fiind un canal excelent pentru trimiterea de recenzii și recomandări personalizate sau diverse notificări. În plus, mai folosesc pagina de Facebook și Facebook Messenger pentru rezolvarea rapidă a problemelor ce pot apărea, după cum explică Teodora Rădulescu.
Ea mai susține că, atunci când vine vorba de discuțiile online, cel mai important este să aibă o comunicare sigură și rapidă în intern, în echipă, cu clienții și partenerii lor. „În comunicarea cu abonații bibliotecii, punem accent pe automatizare și posibilitatea personalizării conținutului și a măsurării impactului mesajelor noastre. Ne dorim ca instrumentul pe care îl folosim să ne permită să comunicăm într-un stil prietenos cu booksterii noștri”, punctează Teodora Rădulescu.