În sezonul 2018-2019, producția mondială de nuci a atins cifra de circa 2 mln de tone. Dintre acestea, 35 de mii tone au fost produse în Republica Moldova.
Datele au fost prezentate la Conferința Națională „Nucicultura în Moldova: eficiență în producere și marketing”, desfășurată ieri la Chișinău, transmite MOLDPRES.
La Conferință au participat peste 100 de producători de nuci, alune și migdale, oficialități și experți în domeniu din Republica Moldova, Italia, România și Ucraina.
Oleg Tărsână, președintele Uniunii Asociațiilor Producătorilor de Culturi Nucifere din Republica Moldova a afirmat că țara noastră este un actor mic dar important în comerțul mondial cu nuci. În sezonul curent se estimează că Uniunea Europeană va importa mai mult de 310 mii tone de nucă în coajă, iar Moldova va acoperi 9 % dintre aceste importuri. Potrivit lui Târsână, pentru a profita de oportunitățile pieței europene, producătorii din țara noastră trebuie să aibă o producție de calitate, să ofere un asortiment variat, să respecte cerințele tehnologice, să se asocieze și să implementeze brandul de țară „Moldova walnuts”.
La eveniment a fost prezent și ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Nicolae Ciubuc. Oficialul a afirmat că instituția pe care o conduce va elabora un Program horticol pentru următorii șapte ani, ce va include acțiuni concrete și pentru dezvoltarea ramurii nuciferelor. „Ne propunem să diversificăm și să sporim suportul statului în dezvoltarea acestei ramuri strategice pentru sectorul agricol”, a spus Nicolae Ciubuc.
Printre principalele probleme din sector enunțate de experții prezenți la conferința națională se numără insuficiența plantațiilor cu soiuri productive, insuficiența asocierii pentru crearea și gestionarea caselor de spălare, curățare, ambalare și sortare a nucilor; lipsa loturilor omogene și a unor lanțuri stabile de colectare și comercializarea neorganizată a produselor nucifere, lipsa unei mărci comerciale și a unui produs bine definit pentru piețele cheie, lipsa unei strategii complexe de marketing.
În Republica Moldova există circa 30 mii ha de plantații de nucifere.
În sezonul 2018-2019, producția mondială de nuci a atins cifra de circa 2 mln de tone. Dintre acestea, 35 de mii tone au fost produse în Republica Moldova.
Datele au fost prezentate la Conferința Națională „Nucicultura în Moldova: eficiență în producere și marketing”, desfășurată ieri la Chișinău, transmite MOLDPRES.
La Conferință au participat peste 100 de producători de nuci, alune și migdale, oficialități și experți în domeniu din Republica Moldova, Italia, România și Ucraina.
Oleg Tărsână, președintele Uniunii Asociațiilor Producătorilor de Culturi Nucifere din Republica Moldova a afirmat că țara noastră este un actor mic dar important în comerțul mondial cu nuci. În sezonul curent se estimează că Uniunea Europeană va importa mai mult de 310 mii tone de nucă în coajă, iar Moldova va acoperi 9 % dintre aceste importuri. Potrivit lui Târsână, pentru a profita de oportunitățile pieței europene, producătorii din țara noastră trebuie să aibă o producție de calitate, să ofere un asortiment variat, să respecte cerințele tehnologice, să se asocieze și să implementeze brandul de țară „Moldova walnuts”.
La eveniment a fost prezent și ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Nicolae Ciubuc. Oficialul a afirmat că instituția pe care o conduce va elabora un Program horticol pentru următorii șapte ani, ce va include acțiuni concrete și pentru dezvoltarea ramurii nuciferelor. „Ne propunem să diversificăm și să sporim suportul statului în dezvoltarea acestei ramuri strategice pentru sectorul agricol”, a spus Nicolae Ciubuc.
Printre principalele probleme din sector enunțate de experții prezenți la conferința națională se numără insuficiența plantațiilor cu soiuri productive, insuficiența asocierii pentru crearea și gestionarea caselor de spălare, curățare, ambalare și sortare a nucilor; lipsa loturilor omogene și a unor lanțuri stabile de colectare și comercializarea neorganizată a produselor nucifere, lipsa unei mărci comerciale și a unui produs bine definit pentru piețele cheie, lipsa unei strategii complexe de marketing.
În Republica Moldova există circa 30 mii ha de plantații de nucifere.