Industria auto virează spre autoturismele electrice. Francezii de la Renault au scos câteva modele, dar doar pentru marca franceză. 2020 ar putea fi anul în care pe porțile uzinei de la Mioveni ar putea ieși și primul model electric de la Dacia. Sau, cel puțin, unul hibrid.
E o perioadă în care se vorbește tot mai mult despre mașinile electrice. Sunt considerate viitorul industriei auto. Sunt fiabile și, cel mai important, nu poluează, transmite playtech.ro.
Producătorii din toată lumea sunt presați să respecte anumite reguli legate de emisiile de noxe, iar soluția găsită este electrică.
Însă mașinile electrice nu sunt răspândite la scară largă. Constructorii trag cât mai pot cu modelele clasice, iar prețul electricelor este încă mare pentru mulți oameni. Pentru că și costurile din spatele acestei tehnologii sunt pe măsură.
Acest lucru s-ar putea schimba în timp, când investițiile făcute în cercetare și dezvoltare vor fi amortizate, iar producătorii își vor permite să coboare marjele de profit.
În arena constructorilor auto din Europa și nu numai, Dacia a fost mereu văzută ca o mașină ieftină. Volkswagen înseamnă mașina poporului și e a germanilor. Dacia e tot mașina poporului, dar ea a românilor. Modele ca Logan, Sandero și Duster s-au vândut bine nu numai în România, ci peste tot în lume.
Dacia se pregătește de următorul pas: primul model electric. În linie cu ce se întâmplă la nivel mondial. Și e posibil să revoluționeze piața. Nu ca tehnologie, ci ca preț.
Care e rețeta de succes a mașinii românești
Ca să-ți faci o idee despre ce urmează pentru Dacia și cum își va construi strategia, ar trebui să te uiți un pic în urmă. Pentru că rețeta succesului ar putea fi păstrată.
Uzina Dacia de la Mioveni a fost construită în 1966, iar doi ani mai târziu apărea și primul model: Dacia 1100, construită sub licența Renault, în baza unui acord între autoritățile comuniste de la București și francezi.
Au urmat mai multe modele Dacia cu diverse nume, iar în 1995, uzina de la Mioveni produce primul model 100% românesc și anume Dacia Nova.
Patru ani mai târziu de la acel moment, Renault cumpără pachetul majoritar al constructorului român, iar marca trece în curtea francezilor.
De atunci și până azi, Dacia a aplicat aceeași rețetă. Prețuri mici, dotări simple, fără vreo tehnologie de ultimă oră. Și a avut succes.
Prețurile au fost crescute doar pe măsură ce au fost introduse modele noi, gândite tot pentru clasa de mijloc. Primul Logan ieșit pe poarta uzinei avea un preț de pornire de 5.000-6.000 de euro.
Azi, cel mai avansat model Duster se duce chiar și spre 20.000. Dar e la jumătate față de cât costă, în medie, un SUV. Și ai pe el cam toate dotările care te-ar putea interesa. Îți faci treaba cu el, cum s-ar zice, și o faci chiar foarte bine.
Dacia trebuie acum să facă pasul spre electrice. Și s-ar putea să aplice aceeași rețetă.
Prima Dacia electrică, șocant de ieftină?
Da, așa ne-am dori-o cu toții. Și s-ar putea ca Dacia să reușească să meargă cu un preț care să revoluționeze piața. Renault testează deja mai multe tehnologii din zona electricelor pe modelele sale.
Unele care sunt premium, peste cele oferite de constructorul român. Dar dacă se va dovedi un pariu câștigător, atunci vor fi introduse și pe modelul electric de la Dacia.
Iată ce spunea șeful producătorului recent.
„Întrebarea nu e dacă vom lansa o Dacia electrică sau hibridă, ci când. Avem deja toată tehnologia necesară datorită Alianței [Renault – Nissan].
Proiectele noastre viitoare au capacitatea de-a integra această tehnologie, dar vom lansa ceva când piața este pregătită. Infrastructura e un alt punct important, la fel și legislația.”
Christophe Dridi
Cu alte cuvinte, primul model electric de la Dacia poate intra și acum în producția de serie, doar că piața nu e pregătită. Și marele minus este infrastructura. Surse din industria auto susțineau că Dacia va lansa o mașină electrică șocant de ieftină.
Unele zvonuri arată că ar apărea anul viitor. Altele insistă pe faptul că modelul va fi prezentat în 2021 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Așa cum Sandero și Duster au revoluționat piața autoturismelor cu motoare pe benzină și motorină, așa s-ar putea să facă și Dacia electrică.
Tehnologia vine de la Nissan și Renault și poate fi integrată în modelul electric de la Dacia cu costuri mici. Așa cum se întâmplă de la Solenza încoace cu toate modelele.
După toate previziunile, rezultă că primul model electric de la Dacia va fi unul ieftin, cu autonomie destul de mică față de modelele premium. Poate că va sări puțin de 20.000 de euro, dar nu mai mult.
E adevărat că, deocamdată, prețul unei baterii electrice este destul de mare și se duce spre 50% din valoarea totală a mașinii.
Dar previziunile sunt optimiste. În 2015, spre exemplu, bateria reprezenta aproximativ 57% din prețul total al unei electrice. Până în 2025, potrivit Bloomberg, va scădea la 20%.
Dacia electrică e echivalentul Huawei pe piața telefoanelor
Odată cu apariția primului model electric de la Dacia, piața stațiilor de încărcare va trebui să se adapteze. Vor apărea multe astfel de puncte, mai ales dacă modelul electric de la Dacia va avea o autonomie în jurul a 200 de kilometri.
Asta înseamnă că trebuie să încarci des. Și trebuie să ai unde.
Dacia va revoluționa piața electricelor nu prin tehnologii de ultimă generație, ci prin preț. Va ieși cu un preț mic, vânzările vor avea succes, iar prețul va fi crescut ulterior, pe măsură ce sunt lansate alte modele.
În tot acest timp, oamenii se vor obișnui și nu vor mai simți că scot din buzunar încă vreo 4.000-5.000 de euro pentru a trece la următorul model din gamă.
Logan a fost o mașină ieftină și s-a vândut ca pâinea caldă. Duster a fost o mașină mai scumpă și s-a vândut la fel.
E similar cu ceea ce s-a întâmplat pe piața telefoanelor. Dacă pe piață ar fi existat doar iPhone-uri, nu toată lumea avea acum un smartphone în buzunar. Dar a apărut Huawei, care a venit cu prețuri accesibile. Chiar și Samsung a scos câteva modele pentru mase.
Dacia electrică nu va fi iPhone, va fi ca un telefon chinezesc ieftin. Cu care îți vei face treaba foarte bine.
Industria auto virează spre autoturismele electrice. Francezii de la Renault au scos câteva modele, dar doar pentru marca franceză. 2020 ar putea fi anul în care pe porțile uzinei de la Mioveni ar putea ieși și primul model electric de la Dacia. Sau, cel puțin, unul hibrid.
E o perioadă în care se vorbește tot mai mult despre mașinile electrice. Sunt considerate viitorul industriei auto. Sunt fiabile și, cel mai important, nu poluează, transmite playtech.ro.
Producătorii din toată lumea sunt presați să respecte anumite reguli legate de emisiile de noxe, iar soluția găsită este electrică.
Însă mașinile electrice nu sunt răspândite la scară largă. Constructorii trag cât mai pot cu modelele clasice, iar prețul electricelor este încă mare pentru mulți oameni. Pentru că și costurile din spatele acestei tehnologii sunt pe măsură.
Acest lucru s-ar putea schimba în timp, când investițiile făcute în cercetare și dezvoltare vor fi amortizate, iar producătorii își vor permite să coboare marjele de profit.
În arena constructorilor auto din Europa și nu numai, Dacia a fost mereu văzută ca o mașină ieftină. Volkswagen înseamnă mașina poporului și e a germanilor. Dacia e tot mașina poporului, dar ea a românilor. Modele ca Logan, Sandero și Duster s-au vândut bine nu numai în România, ci peste tot în lume.
Dacia se pregătește de următorul pas: primul model electric. În linie cu ce se întâmplă la nivel mondial. Și e posibil să revoluționeze piața. Nu ca tehnologie, ci ca preț.
Care e rețeta de succes a mașinii românești
Ca să-ți faci o idee despre ce urmează pentru Dacia și cum își va construi strategia, ar trebui să te uiți un pic în urmă. Pentru că rețeta succesului ar putea fi păstrată.
Uzina Dacia de la Mioveni a fost construită în 1966, iar doi ani mai târziu apărea și primul model: Dacia 1100, construită sub licența Renault, în baza unui acord între autoritățile comuniste de la București și francezi.
Au urmat mai multe modele Dacia cu diverse nume, iar în 1995, uzina de la Mioveni produce primul model 100% românesc și anume Dacia Nova.
Patru ani mai târziu de la acel moment, Renault cumpără pachetul majoritar al constructorului român, iar marca trece în curtea francezilor.
De atunci și până azi, Dacia a aplicat aceeași rețetă. Prețuri mici, dotări simple, fără vreo tehnologie de ultimă oră. Și a avut succes.
Prețurile au fost crescute doar pe măsură ce au fost introduse modele noi, gândite tot pentru clasa de mijloc. Primul Logan ieșit pe poarta uzinei avea un preț de pornire de 5.000-6.000 de euro.
Azi, cel mai avansat model Duster se duce chiar și spre 20.000. Dar e la jumătate față de cât costă, în medie, un SUV. Și ai pe el cam toate dotările care te-ar putea interesa. Îți faci treaba cu el, cum s-ar zice, și o faci chiar foarte bine.
Dacia trebuie acum să facă pasul spre electrice. Și s-ar putea să aplice aceeași rețetă.
Prima Dacia electrică, șocant de ieftină?
Da, așa ne-am dori-o cu toții. Și s-ar putea ca Dacia să reușească să meargă cu un preț care să revoluționeze piața. Renault testează deja mai multe tehnologii din zona electricelor pe modelele sale.
Unele care sunt premium, peste cele oferite de constructorul român. Dar dacă se va dovedi un pariu câștigător, atunci vor fi introduse și pe modelul electric de la Dacia.
Iată ce spunea șeful producătorului recent.
„Întrebarea nu e dacă vom lansa o Dacia electrică sau hibridă, ci când. Avem deja toată tehnologia necesară datorită Alianței [Renault – Nissan].
Proiectele noastre viitoare au capacitatea de-a integra această tehnologie, dar vom lansa ceva când piața este pregătită. Infrastructura e un alt punct important, la fel și legislația.”
Christophe Dridi
Cu alte cuvinte, primul model electric de la Dacia poate intra și acum în producția de serie, doar că piața nu e pregătită. Și marele minus este infrastructura. Surse din industria auto susțineau că Dacia va lansa o mașină electrică șocant de ieftină.
Unele zvonuri arată că ar apărea anul viitor. Altele insistă pe faptul că modelul va fi prezentat în 2021 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Așa cum Sandero și Duster au revoluționat piața autoturismelor cu motoare pe benzină și motorină, așa s-ar putea să facă și Dacia electrică.
Tehnologia vine de la Nissan și Renault și poate fi integrată în modelul electric de la Dacia cu costuri mici. Așa cum se întâmplă de la Solenza încoace cu toate modelele.
După toate previziunile, rezultă că primul model electric de la Dacia va fi unul ieftin, cu autonomie destul de mică față de modelele premium. Poate că va sări puțin de 20.000 de euro, dar nu mai mult.
E adevărat că, deocamdată, prețul unei baterii electrice este destul de mare și se duce spre 50% din valoarea totală a mașinii.
Dar previziunile sunt optimiste. În 2015, spre exemplu, bateria reprezenta aproximativ 57% din prețul total al unei electrice. Până în 2025, potrivit Bloomberg, va scădea la 20%.
Dacia electrică e echivalentul Huawei pe piața telefoanelor
Odată cu apariția primului model electric de la Dacia, piața stațiilor de încărcare va trebui să se adapteze. Vor apărea multe astfel de puncte, mai ales dacă modelul electric de la Dacia va avea o autonomie în jurul a 200 de kilometri.
Asta înseamnă că trebuie să încarci des. Și trebuie să ai unde.
Dacia va revoluționa piața electricelor nu prin tehnologii de ultimă generație, ci prin preț. Va ieși cu un preț mic, vânzările vor avea succes, iar prețul va fi crescut ulterior, pe măsură ce sunt lansate alte modele.
În tot acest timp, oamenii se vor obișnui și nu vor mai simți că scot din buzunar încă vreo 4.000-5.000 de euro pentru a trece la următorul model din gamă.
Logan a fost o mașină ieftină și s-a vândut ca pâinea caldă. Duster a fost o mașină mai scumpă și s-a vândut la fel.
E similar cu ceea ce s-a întâmplat pe piața telefoanelor. Dacă pe piață ar fi existat doar iPhone-uri, nu toată lumea avea acum un smartphone în buzunar. Dar a apărut Huawei, care a venit cu prețuri accesibile. Chiar și Samsung a scos câteva modele pentru mase.
Dacia electrică nu va fi iPhone, va fi ca un telefon chinezesc ieftin. Cu care îți vei face treaba foarte bine.