Renunțarea la statutul de angajat și trecerea la cel de antreprenor este un proces dificil și necesită interes, multă muncă și o foarte bună organizare. Deschiderea unei afaceri nu este deloc o sarcina facilă, dar se poate dovedi una dintre cele mai bune decizii privind dezvoltarea profesională și încununarea unei cariere de succes.
Cu toate acestea, înainte de a porni în această „călătorie”, este fundamental să-ți structurezi un plan și un buget care să te ajute să implementezi tot ceea ce este nevoie. Ghidul nostru îți atrage atenția asupra unora dintre cele mai importante aspecte privind deschiderea unui afaceri.
Scrie planul de afaceri
Planul de afaceri este esențial și reprezintă una dintre componentele de business care trebuie atent planificată. Această structura îți va fi extrem de necesară mai ales dacă te gândești să aplici pentru o finanțare externă. Totodată, chiar dacă ai la dispoziție un buget care să-ți permită să finanțezi singur activitatea, un plan de afaceri îți va fi de folos pentru a observă unde te situezi și unde trebuie să ajungi.
Nume și formă de organizare juridică
Cum va funcționa firma ta? Ce taxe vei avea de plătit? Toate acestea le vei află imediat după ce te vei decide care este formă juridică adoptată. Alege un nume care să fie puternic și să fie ușor de reținut, la fel și logo-ul. Dacă birocrația și legislația ți se par mult prea complicate sau nu ai timpul necesar, apelează cu încredere la persoane autorizate care să te ajute să gestionezi și să realizezi rapid dosarele necesare pentru înființarea firmei.
Investește în tehnologie
Unul dintre lucrurile cărora trebuie să le acorzi atenție este tehnologia, această fiind un atu atât pentru ține și angajații tăi, cât și pentru clienți. Vei avea nevoie de produse software pentru laptopuri și desktopuri, care să ajute la creșterea siguranței cibernetice și, implicit, a productivității. În plus, va fi necesar să investești în servere DELL, care vor avea grijă de informațiile tale și ale clienților tăi în cazul unui atac cibernetic.
Găsește sediul perfect
Spațiul în care se va desfășura activitatea este foarte important și trebuie trecut în documentația necesară pentru deschiderea firmei. Verifică ofertele și asigura-te că este suficient pentru ceea ce ai nevoie. În plus, atunci când alegi spațiul, ia în considerare prețul, vizibilitatea, accesul la parcare și la mijloacele de transport în comun.
Fii vizibil
În tot procesul de creare al afacerii, nu uită de realizarea unei strategii de comunicare și promovare care să te ajute să dezvolți compania. Astfel, după ce ai formele legale, numele companiei și sediul, creează alături de un specialist un plan care să atragă clienți. Un site curat și atractiv, care să aibă un conținut de calitate, și prezența pe platforme sociale, precum Instagram, Facebook sau Linkedin, îți vor aduce clienți și oportunități noi.
De asemenea, fii extrem de atent la procesul de recrutare al angajaților, oferă salarii motivante și condiții bune de muncă. Cu cât personalul tău va fi mai mulțumit de statutul pe care îl are și de remunerația lunară, cu atât acesta va investi mai multă energie și resurse pentru că businessul tău să fie un succes. Așadar, introdu în pachetul salarial anumite beneficii, precum bonusuri, tichete de vacanță sau diverse abonamente la cursuri, care să-i ajute pe angajați să se dezvolte profesional.
Renunțarea la statutul de angajat și trecerea la cel de antreprenor este un proces dificil și necesită interes, multă muncă și o foarte bună organizare. Deschiderea unei afaceri nu este deloc o sarcina facilă, dar se poate dovedi una dintre cele mai bune decizii privind dezvoltarea profesională și încununarea unei cariere de succes.
Cu toate acestea, înainte de a porni în această „călătorie”, este fundamental să-ți structurezi un plan și un buget care să te ajute să implementezi tot ceea ce este nevoie. Ghidul nostru îți atrage atenția asupra unora dintre cele mai importante aspecte privind deschiderea unui afaceri.
Scrie planul de afaceri
Planul de afaceri este esențial și reprezintă una dintre componentele de business care trebuie atent planificată. Această structura îți va fi extrem de necesară mai ales dacă te gândești să aplici pentru o finanțare externă. Totodată, chiar dacă ai la dispoziție un buget care să-ți permită să finanțezi singur activitatea, un plan de afaceri îți va fi de folos pentru a observă unde te situezi și unde trebuie să ajungi.
Nume și formă de organizare juridică
Cum va funcționa firma ta? Ce taxe vei avea de plătit? Toate acestea le vei află imediat după ce te vei decide care este formă juridică adoptată. Alege un nume care să fie puternic și să fie ușor de reținut, la fel și logo-ul. Dacă birocrația și legislația ți se par mult prea complicate sau nu ai timpul necesar, apelează cu încredere la persoane autorizate care să te ajute să gestionezi și să realizezi rapid dosarele necesare pentru înființarea firmei.
Investește în tehnologie
Unul dintre lucrurile cărora trebuie să le acorzi atenție este tehnologia, această fiind un atu atât pentru ține și angajații tăi, cât și pentru clienți. Vei avea nevoie de produse software pentru laptopuri și desktopuri, care să ajute la creșterea siguranței cibernetice și, implicit, a productivității. În plus, va fi necesar să investești în servere DELL, care vor avea grijă de informațiile tale și ale clienților tăi în cazul unui atac cibernetic.
Găsește sediul perfect
Spațiul în care se va desfășura activitatea este foarte important și trebuie trecut în documentația necesară pentru deschiderea firmei. Verifică ofertele și asigura-te că este suficient pentru ceea ce ai nevoie. În plus, atunci când alegi spațiul, ia în considerare prețul, vizibilitatea, accesul la parcare și la mijloacele de transport în comun.
Fii vizibil
În tot procesul de creare al afacerii, nu uită de realizarea unei strategii de comunicare și promovare care să te ajute să dezvolți compania. Astfel, după ce ai formele legale, numele companiei și sediul, creează alături de un specialist un plan care să atragă clienți. Un site curat și atractiv, care să aibă un conținut de calitate, și prezența pe platforme sociale, precum Instagram, Facebook sau Linkedin, îți vor aduce clienți și oportunități noi.
De asemenea, fii extrem de atent la procesul de recrutare al angajaților, oferă salarii motivante și condiții bune de muncă. Cu cât personalul tău va fi mai mulțumit de statutul pe care îl are și de remunerația lunară, cu atât acesta va investi mai multă energie și resurse pentru că businessul tău să fie un succes. Așadar, introdu în pachetul salarial anumite beneficii, precum bonusuri, tichete de vacanță sau diverse abonamente la cursuri, care să-i ajute pe angajați să se dezvolte profesional.