În plus, inovaţia nu poate veni dacă îţi pui oamenii într-o cutie; în schimb, trebuie să creezi o cultură organizaţională care să le permită să se desfăşoare şi să se dezvolte şi - cel mai important - să le fie acordată libertatea de a se exprima. Într-o organizaţie care pune accent pe inovaţie, CEO-ul ar trebui - până la un anumit punct - să fie la baza piramidei, iar rolul său principal să fie de a-i mobiliza şi motiva pe membrii echipei sale.
Într-o companie în care oamenii reprezintă cel mai bun activ al tău, cum e cazul Wipro Limited - una dintre companiile de top la nivel global în domeniul IT, consultanţei şi al serviciilor de outsourcing - acestea sunt unele dintre cele mai importante elemente care converg pentru a avea o echipă motivată şi dornică de a inova.
Grupul are în plan să recruteze 500 de specialişti români pentru noul său Centru de Excelență in Automotive, care va oferi soluții inovatoare de embedded software pentru clienți de la european, dar şi în restul lumii.
Aceştia vor lucra în domenii precum sisteme de infotainment in interiorul automobilului, indicatoare cu afișare digitală, telematică, mașini interconectate și sisteme avansate de asistență a șoferilor (ADAS).
John Slosar, VicePresident & Global Automotive Head of Product Engineering Services din cadrul Wipro Limited a precizat pentru Revista CARIERE că centrul din ţara noastră va avea un anumit grad de autonomie, ca să nu depindă de SUA sau de alte pieţe. "Vrem ca organizaţia să funcţioneze pe cont propriu. Oamenii pe care i-am găsit și și-au manifestat intenția de a se alătura nouă au un spirit antreprenorial extrem de dezvoltat. E ceva uimitor. Sunt flexibili, se adaptează ușor, și au în ei acea pasiune de care avem nevoie", spune reprezentatul companiei.
Cătălin Stratulat, Delivery Head România, Product Engineering Services, Wipro Limited, este cel care va coordona echipa. Pentru el, două lucruri sunt importante. "E vorba de inovația pe care clienții noștri se așteaptă să o furnizăm. Ei bine, nu poți avea parte de inovație dacă nu acorzi libertate membrilor echipei. Dacă îi pui într-o cutie... nimeni nu va inova dintr-o cutie. Libertatea e un lucru-cheie, libertatea în gândire, libertatea în vorbire, libertatea de a veni cu o idee diferită de a mea", punctează Cătălin Stratulat.
O cultură organizaţională care se bazează pe aceste valori trebuie să fie una în care oamenii să fie provocați, iar ideile fiecăruia trebuie să fie ascultate şi respectate.
"Nu e vorba de ierarhie, căci ideile pot veni din diferite locuri. Ideea de empowerment, de a permite oamenilor să exploreze, și până la un anumit punct să te gândești la o organizație cu susul în jos, unde CEO-ul e la baza piramidei, iar acesta să fie ocupat să inspire și să ajute la dezvoltarea celorlalți membrii ai echipei", spune John Slosar.
În astfel de condiţii, cei care erau captivi ai unei singuri sarcini au oportunitatea de a explora alte lucruri.
John Slosar ne-a povestit despre o întâlnire recentă cu cu un client, care le-a expus o problemă, iar unul dintre membrii echipei a luat cuvântul și a venit cu o soluție, a zis "de ce nu încercați să faceți asta?".
"Îmi place că nu le e frică să își exprime ideile și noi asta vrem să le insuflăm tuturor. Iar fix acest lucru vor clienții noștri. Clienții vin și ne spun că nu știu cum să facă ceva și ne cer să venim cu idei, iar pe ei nu îi interseaza cine a venit cu o idee bună, atâta vreme cât le este furnizată o idee bună. Aici nu e locul să vii și să te aștepți să faci doar ce ți se spune", adaugă John Slosar.
În prezent, Wipro are centre de dezvoltare în București și Timișoara. Având în vedere planurile de creștere pentru noii angajați, compania a extins spațiul de birouri la peste 12.000 m2 în București și peste 3.000 m2 în Timișoara.
În plus, inovaţia nu poate veni dacă îţi pui oamenii într-o cutie; în schimb, trebuie să creezi o cultură organizaţională care să le permită să se desfăşoare şi să se dezvolte şi - cel mai important - să le fie acordată libertatea de a se exprima. Într-o organizaţie care pune accent pe inovaţie, CEO-ul ar trebui - până la un anumit punct - să fie la baza piramidei, iar rolul său principal să fie de a-i mobiliza şi motiva pe membrii echipei sale.
Într-o companie în care oamenii reprezintă cel mai bun activ al tău, cum e cazul Wipro Limited - una dintre companiile de top la nivel global în domeniul IT, consultanţei şi al serviciilor de outsourcing - acestea sunt unele dintre cele mai importante elemente care converg pentru a avea o echipă motivată şi dornică de a inova.
Grupul are în plan să recruteze 500 de specialişti români pentru noul său Centru de Excelență in Automotive, care va oferi soluții inovatoare de embedded software pentru clienți de la european, dar şi în restul lumii.
Aceştia vor lucra în domenii precum sisteme de infotainment in interiorul automobilului, indicatoare cu afișare digitală, telematică, mașini interconectate și sisteme avansate de asistență a șoferilor (ADAS).
John Slosar, VicePresident & Global Automotive Head of Product Engineering Services din cadrul Wipro Limited a precizat pentru Revista CARIERE că centrul din ţara noastră va avea un anumit grad de autonomie, ca să nu depindă de SUA sau de alte pieţe. "Vrem ca organizaţia să funcţioneze pe cont propriu. Oamenii pe care i-am găsit și și-au manifestat intenția de a se alătura nouă au un spirit antreprenorial extrem de dezvoltat. E ceva uimitor. Sunt flexibili, se adaptează ușor, și au în ei acea pasiune de care avem nevoie", spune reprezentatul companiei.
Cătălin Stratulat, Delivery Head România, Product Engineering Services, Wipro Limited, este cel care va coordona echipa. Pentru el, două lucruri sunt importante. "E vorba de inovația pe care clienții noștri se așteaptă să o furnizăm. Ei bine, nu poți avea parte de inovație dacă nu acorzi libertate membrilor echipei. Dacă îi pui într-o cutie... nimeni nu va inova dintr-o cutie. Libertatea e un lucru-cheie, libertatea în gândire, libertatea în vorbire, libertatea de a veni cu o idee diferită de a mea", punctează Cătălin Stratulat.
O cultură organizaţională care se bazează pe aceste valori trebuie să fie una în care oamenii să fie provocați, iar ideile fiecăruia trebuie să fie ascultate şi respectate.
"Nu e vorba de ierarhie, căci ideile pot veni din diferite locuri. Ideea de empowerment, de a permite oamenilor să exploreze, și până la un anumit punct să te gândești la o organizație cu susul în jos, unde CEO-ul e la baza piramidei, iar acesta să fie ocupat să inspire și să ajute la dezvoltarea celorlalți membrii ai echipei", spune John Slosar.
În astfel de condiţii, cei care erau captivi ai unei singuri sarcini au oportunitatea de a explora alte lucruri.
John Slosar ne-a povestit despre o întâlnire recentă cu cu un client, care le-a expus o problemă, iar unul dintre membrii echipei a luat cuvântul și a venit cu o soluție, a zis "de ce nu încercați să faceți asta?".
"Îmi place că nu le e frică să își exprime ideile și noi asta vrem să le insuflăm tuturor. Iar fix acest lucru vor clienții noștri. Clienții vin și ne spun că nu știu cum să facă ceva și ne cer să venim cu idei, iar pe ei nu îi interseaza cine a venit cu o idee bună, atâta vreme cât le este furnizată o idee bună. Aici nu e locul să vii și să te aștepți să faci doar ce ți se spune", adaugă John Slosar.
În prezent, Wipro are centre de dezvoltare în București și Timișoara. Având în vedere planurile de creștere pentru noii angajați, compania a extins spațiul de birouri la peste 12.000 m2 în București și peste 3.000 m2 în Timișoara.