Mersul cu bicicleta la serviciu scade riscul de moarte precoce, este concluzia celui mai unui recent studiu realizat de Universitatea din Glasgow și publicat în această vară în British Medical Journal. Nu în ultimul rând, bicicliștii au mai puține zile de concediu medical pe an, ceea ce salvează miliarde de lire sterline la locurile lor de muncă și în sistemul medical.
Timp de cinci ani autorii studiului au urmărit starea de sănătate a peste 250.000 de oameni și au înregistrat 37 de decese în rândul participanților la studiu. Cercetătorii spun că numărul lor ar fi fost aproape dublu dacă ar fi folosit ca mijloc de deplasare transportul în comun sau mașina personală.
David Spiegelhalter, profesor de risc la Universitatea Cambridge din Winton, a estimat că, în medie, fiecare oră pe care o petrecem cu bicicleta adaugăm o oră de viață. Acesta este motivul pentru care bicicliștii de vârstă mijlocie au o speranță de viață cu doi ani mai mare decât normal.
Alte beneficii ale mersului cu bicicleta la serviciu sunt scăderea poluării și desigur economii personale.
Statistici ale programului ''Cycle to Work'' au estimat costul mediu anual al deplasării la serviciu cu bicicleta la 396 de lire sterline, sumă care se aproape se dublează în transportul cu trenul (625 de lire sterline). Costul este de aproape 10 ori mai mare în cazul folosirii mașinii (3.727 de lire sterline). Cycle Scheme este o inițiativă a guvernului britanic privind scutirea de impozite introdusă în Finance Act 1999 pentru a promova călătoriile mai sănătoase la locul de muncă și pentru a reduce poluarea mediului.
În privința securității de deplasare, cu cât mai mulți oameni merg cu bicicleta, cu atât sunt mai în siguranță, indică statisticile, scrie The Telegraph. De exemplu, în Copenhaga, între 1995 și 2006, călătoriile cu bicicleta au crescut cu 44%, dar numărul de bicicliști uciși sau răniți grav a scăzut cu 60%. Orașe precum Copenhaga au acordat prioritate ciclismului prin construirea de benzi, tuneluri pentru biciclete, poduri peste port pentru a scurta timpul de călătorie pentru pietoni și bicicliști. Astăzi, nici o mașină sau un autobuz nu poate călători mai repede decât o bicicletă prin Copenhaga.
Mersul cu bicicleta la serviciu scade riscul de moarte precoce, este concluzia celui mai unui recent studiu realizat de Universitatea din Glasgow și publicat în această vară în British Medical Journal. Nu în ultimul rând, bicicliștii au mai puține zile de concediu medical pe an, ceea ce salvează miliarde de lire sterline la locurile lor de muncă și în sistemul medical.
Timp de cinci ani autorii studiului au urmărit starea de sănătate a peste 250.000 de oameni și au înregistrat 37 de decese în rândul participanților la studiu. Cercetătorii spun că numărul lor ar fi fost aproape dublu dacă ar fi folosit ca mijloc de deplasare transportul în comun sau mașina personală.
David Spiegelhalter, profesor de risc la Universitatea Cambridge din Winton, a estimat că, în medie, fiecare oră pe care o petrecem cu bicicleta adaugăm o oră de viață. Acesta este motivul pentru care bicicliștii de vârstă mijlocie au o speranță de viață cu doi ani mai mare decât normal.
Alte beneficii ale mersului cu bicicleta la serviciu sunt scăderea poluării și desigur economii personale.
Statistici ale programului ''Cycle to Work'' au estimat costul mediu anual al deplasării la serviciu cu bicicleta la 396 de lire sterline, sumă care se aproape se dublează în transportul cu trenul (625 de lire sterline). Costul este de aproape 10 ori mai mare în cazul folosirii mașinii (3.727 de lire sterline). Cycle Scheme este o inițiativă a guvernului britanic privind scutirea de impozite introdusă în Finance Act 1999 pentru a promova călătoriile mai sănătoase la locul de muncă și pentru a reduce poluarea mediului.
În privința securității de deplasare, cu cât mai mulți oameni merg cu bicicleta, cu atât sunt mai în siguranță, indică statisticile, scrie The Telegraph. De exemplu, în Copenhaga, între 1995 și 2006, călătoriile cu bicicleta au crescut cu 44%, dar numărul de bicicliști uciși sau răniți grav a scăzut cu 60%. Orașe precum Copenhaga au acordat prioritate ciclismului prin construirea de benzi, tuneluri pentru biciclete, poduri peste port pentru a scurta timpul de călătorie pentru pietoni și bicicliști. Astăzi, nici o mașină sau un autobuz nu poate călători mai repede decât o bicicletă prin Copenhaga.